Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord was stuk en mijn nieuw moederbord was een totaal andere (moest dus alles gaan veraneren), dus ik heb hopeloos mijn oud MB proberen te herstellen. Ik ga mijn vraag gewoon kort houden, want de regels op dit forum zijn nogal vaag. De ene zegt het dat het geen helpdesk is, de andere keer mag je geen url's geven en moet je zelf alles weten over computers of je mag niets posten.

Mijn vraag: moet er veel koelpasta zitten tussen de CPU en de koeler? Ik heb alle paste op de CPU verwijderd, maar op de koeler zat nog een hele boel op. Maar nu werkt de pc wel ... Gaat dit nu overhitten?

Bedankt al op voorhand, vooraleer ze de boel weer sluiten. En dankt aan de mensen voor te antwoorden op m'n ander post, ondertussen is mijn oud weer tot leven gesprongen op een mirakuleuze manier.

Verwijderd

Edit: die vorige link leek mij niet de juiste..
http://youtube.com/result...l+paste&search_type=&aq=f
http://youtube.com/result...aste%22&search_type=&aq=f

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 21:54 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
De ene zegt het dat het geen helpdesk is, de andere keer mag je geen url's geven en moet je zelf alles weten over computers of je mag niets posten.
Dat van de helpdesk is meer tegen mensen die zelf niets gezocht hebben en lukraak iets vragen. Natuurlijk mag je hier iets vragen, maar doe dan wel even van te voren zelf moeite om het vinden. Vandaar dus. Van het geen url's mogen posten heb ik nog nooit gehoord en verders is GoT natuurlijk wel voor mensen met een meer-dan-normale interesse voor computers en randapparatuur ;)

Ontopic dan maar. Het ligt er een beetje aan: wat zijn je temps nu, zowel idle als load? Als dit niet te warm is, kun je het prima blijven draaien. Nieuwe pasta is altijd aan te raden, maar zolang het niet te warm wordt, zou ik me weinig zorgen maken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een drupje pasta (ter grootte van een speldenknop) is voldoende (=genoeg). Valt altijd wel aan te raden, en vooral bij CPU's die van nature al lekker warm worden (Athlon 1400 TB :+ ).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de temperatuur nakijken van de CPU, want de Intel Utility wilt niet instaleren omdat mijn MB geen Intel is. Is er een andere methode? Manueel eventueel via DOS?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

In je BIOS....?

Verwijderd

Topicstarter
zonder naar je BIOS te moeten gaan?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Zelf even zoeken mag ook wel :/ Uit de FAQ:
Temperatuur uitlezen: je kunt de CPU temperatuur uitlezen in de BIOS en met behulp van 3rd party software, zoals Motherboard Monitor en SpeedFan. De gemeten temperatuur in de BIOS is over het algemeen het betrouwbaarst (mits voorzien van de laatste BIOS update), terwijl dat niet altijd bij 3rd party software het geval is, zoals Asus Probe, MSI Core Center, Speedfan, etcetera. Motherboard Monitor geldt tot zover als de betrouwbaarste software.
Everest werkt trouwens ook prima.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:30:
zonder naar je BIOS te moeten gaan?
waarom zou je niet naar je bios gaan ? dat is de snelste methode en direct na het starten beschikbaar zonder dat je windows hoeft te laden. Daarnaast is het ook simpel te voelen. Als het blok warm wordt is het goed en anders niet.....Pas daar wel een beetje mee op want niet alle cpu hebben een beveiliging.....

overigens hoor je wel je specs te vermelden in je TS want nu kunnen we nog niet veel zinnigs zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 18-06-2008 23:04 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

speldeknop.. wel eentje met zo'n plastic bolletje dan. als je echt een drupje formaat zandkorrel hebt, kom je niet zover..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedankt al op voorhand, vooraleer ze de boel weer sluiten.
Beetje kansloos, vind je zelf niet? :/

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Je vorige is gesloten omdat er geen moeite om zelf te zoeken of na te denken uit bleek. Dat is hier wederom het geval. Als je bij voorbaat de behoefte hebt om inzetloze topics te openen zit je op GoT op het verkeerde adres. Daarvoor is www.beginnersweb.nl een betere plek.

Wil je hier wel posten :?

Doe dan de moeite - allereerst de moeite om uit te zoeken wat we hier van je verwachten, en dan ook de moeite om zelf op zoek te gaan en als je er niet uitkomt om duidelijk te vertellen waar je zocht, op welke termen, wat je toen vond en hoe je dan verder bent gegaan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.