Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firefox 3/ IE7 opeens geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een probleempje waar ik echt niet zelf meer uitkom.
Zomaar kan ik niet meer internetten met firefox 3 en IE7. Ik krijg de melding "pagina niet gevonden". Vanmiddag had ik nog firefox 2 en daar deed hij het gewoon nog en IE7 krijgt al iets van 1 of 2 weken geen verbinding meer wat ik sowieso vreemd vond. Maargoed ik gebruik firefox vaker dus stoorde me er niet aan totdat ik vandaag firefox 3 installeerde en na de installatie kreeg ik hetzelfde gebeuren.

Voor de rest heb ik gewoon normaal werkend internet want ik kan mijn anti virus bijvoorbeeld gewoon updaten alleen de explorers lijken niet te werken. Zelfs met anti virus en firewall uit.

Heeft iemand enig idee ik heb alles al geprobeert, en heb geen zin om weer alles te formatteren.

Groetjes,

Nick

Verwijderd

Proxysettings is het eerste wat in me opkomt. Aangezien je IE7 al langer niet werkte en je firefox nu ook niet meer na een nieuwe installatie (waarbij hij automatisch proxy settings overneemt).

Verwijderd

Topicstarter
maar mijn proxy instellingen staan allemaal op automatisch en ik heb er nooit iets aan verandert

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Zet je firewall eens uit.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Kun je wel pingen dan? (Bijv. naar tweakers.net en als die het niet doet kun je dan wel pingen naar 213.239.154.35?)
Voor de rest heb ik gewoon normaal werkend internet want ik kan mijn anti virus bijvoorbeeld gewoon updaten alleen de explorers lijken niet te werken. Zelfs met anti virus en firewall uit.

[ Voor 59% gewijzigd door Xof op 18-06-2008 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
firewall en anti virus staan uit.

pingen lukt naar alle sites

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:03:
firewall en anti virus staan uit.

pingen lukt naar alle sites
In Firefox, zet dat ding eens op 'direct connect to internet', ipv 'automaticly get settings'

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Dan is het wel heel vreemd, je zou kunnen kijken wat Opera 9.5 doet, maarja dat is dan nog geen oplossing van je probleem.
Normaal zou dit dus te maken kunnen hebben met een proxy instelling, maar als die op automatisch staat zal het hier ook niet in zitten.

Je kunt wel gewoon je lokale pagina's benaderen neem ik aan? (dus die van je modem bijv.)

@hierboven: Volgens mij staat dit niet in FF3, wel kun je de keuze maken voor "Geen proxy" (NL versie dus). Maar daar staat die standaard al op.

[ Voor 17% gewijzigd door Xof op 18-06-2008 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
[...]

In Firefox, zet dat ding eens op 'direct connect to internet', ipv 'automaticly get settings'
je kan kiezen voor "geen proxy" of "proxy handmatig invoeren"

hij staat op geen proxy maar als ik het andere probeer lost het niks op

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:07:
Dan is het wel heel vreemd, je zou kunnen kijken wat Opera 9.5 doet, maarja dat is dan nog geen oplossing van je probleem.
Normaal zou dit dus te maken kunnen hebben met een proxy instelling, maar als die op automatisch staat zal het hier ook niet in zitten.

Je kunt wel gewoon je lokale pagina's benaderen neem ik aan? (dus die van je modem bijv.)

@hierboven: Volgens mij staat dit niet in FF3, wel kun je de keuze maken voor "Geen proxy" (NL versie dus). Maar daar staat die standaard al op.
ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt, ik kan idd in mijn router komen.
eerst ga ik nog even opera proberen

Verwijderd

Topicstarter
OPERA WERKT!!!

nou, ik wordt gek hierzo. alleen firefox en IE7 werken dus niet. wat kan ik nog doen?

Verwijderd

Heeft vermoedelijk toch te maken met je firewall voor zover je Zone-alarm hebt. Zone-alarm alleen uitzetten is niet voldoende. Zone-alarm draait namelijk op de achtergrond een procesje dat soms om onverklaarbare redenen je browsers blokkeert. Dit procesje dat draait kun je ook zien in je applicatiemanager (te zien via ctr-alt-delete). Je moet Zone-alarm of niet laten opstarten (via opstart menu) of nog beter verwijderen via configuratiescherm-software. Pc daarna uitzetten en weer inschakelen. Probeer dan nog eens. Als het dan wel werkt kun je Zone-Alarm opnieuw installeren.

Laat me even weten of dit werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Bert, ik heb geen zone alarm maar de standaard windows xp firewall

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
Weet je zeker dat je niet ooit een ander firewall pakket had geinstalleerd? Ik had ooit hetzelfde met Norton ofzo en toen ik het deinstalleerde deed mijn Office het niet meer, IE7 had geen internet meer en firefox deed het na een update van 1.5 naar 2.0 ook niet meer. Toen ik later een tooltje had gevonden om het hele programma GOED te deinstalleren werkte alles weer vlekkeloos, daarnaast was het ook opeens vele malen sneller :)

Maar als je nooit norton of een soortgelijk product hebt geinstalleerd weet ik het ook niet

hallo

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:29:
Hoi Bert, ik heb geen zone alarm maar de standaard windows xp firewall
Wat hierboven ook gezegd wordt, kijk nog even of je nooit een 3rdparty firewall heb geinstalleerd. Even zoeken in config.scherm en dan software. Als dat ook niet zo is moet ik nog eens nadenken wat het kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had kaspersky internet security ooit geinstalleerd dus dat is anti virus en firewall in 1 maar die heb ik goed kunnen verwijderen.
En een lange tijd heb ik nergens geen problemen mee gehad, de laatste 2 weken ook geen gekke dingen geinstalleerd behalve windows updates.
Dus waar dit vandaan komt is mij ook een raadsel.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je router en / of modem al een keer een soft-reset gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Yep ook gedaan.

Ik vind net uit dat portable firefox 3 wel werkt. die staat op mijn usb stick en normaal gebruik ik deze voor mijn werk maar hij doet het wel.

Verwijderd

Werk momenteel voornamelijk met Mac Os (nu ook) dus kan even niet zelf snuffelen in de internet settings zoals die van toepassing (moeten) zijn in XP. Het beste advies is om maar terug te gaan naar een vorige versie van je systeem via systeemherstel. D.w.z. terug naar een herstelpunt toen je IE 7 ook nog goed werkte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
systeem herstel had ik helaas ook al gedaan naar een aantal weken terug, maar tevergeefs...

de instellingen voor firefox staan hetzelfde als portable firefox daarom snap ik niet wat ik hier nog aan kan doen. Ik snuffel nog wel even rond en anders moet ik binnenkort maar weer formatteren.
Maar toch kan ik er met m'n pet niet bij dat dit niet makkelijk op te lossen is.

• Luqueje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 06:49
Het zou ook een rundll32.exe hijack kunnen zijn. Ik had een zeer vergelijkbaar probleem. FF en IE kregen geen verbinding, maar Safari wel. Ik weet dat in eerste instantie aan de installatie van Safari (topic), maar het bleek hoogstwaarschijnlijk een hijack. Kijk eens in je task manager of en zo ja, hoevaak je rundll32.exe ziet. Hij zou er niet tussen moeten staan, maar ik had er 4. Waarschijnlijk door een infectie met Trojan.Vundo.

Molecular designer

Verwijderd

Luqueje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:40:
Het zou ook een rundll32.exe hijack kunnen zijn. Ik had een zeer vergelijkbaar probleem. FF en IE kregen geen verbinding, maar Safari wel. Ik weet dat in eerste instantie aan de installatie van Safari (topic), maar het bleek hoogstwaarschijnlijk een hijack. Kijk eens in je task manager of en zo ja, hoevaak je rundll32.exe ziet. Hij zou er niet tussen moeten staan, maar ik had er 4. Waarschijnlijk door een infectie met Trojan.Vundo.
Dat is nog een optie natuurlijk. En dan doet Safari het vermoedelijk wel omdat Apple software nu eenmaal ongevoeliger is voor virussen en spyware neem ik aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb je topic doorgelezen en als ik vanavond thuis ben ga ik meteen even kijken of dit ook het geval is bij mij, in ieder geval bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:19:
Hallo allen,

Ik heb een probleempje waar ik echt niet zelf meer uitkom.
Zomaar kan ik niet meer internetten met firefox 3 en IE7. Ik krijg de melding "pagina niet gevonden". Vanmiddag had ik nog firefox 2 en daar deed hij het gewoon nog en IE7 krijgt al iets van 1 of 2 weken geen verbinding meer wat ik sowieso vreemd vond. Maargoed ik gebruik firefox vaker dus stoorde me er niet aan totdat ik vandaag firefox 3 installeerde en na de installatie kreeg ik hetzelfde gebeuren.

Heeft iemand enig idee ik heb alles al geprobeert, en heb geen zin om weer alles te formatteren.

Groetjes,

Nick
Hallo,

Ik heb dit zelfde probleem sinds gisteren. Sinds ongeveer een week krijg ik geen internet met IE7.
Gisteren heb ik mijn FF 2 naar FF 3 geupdate en sindsdien heb ik ook met FF geen internet meer.
Mijn internet verbinding is wel in orde, want MSN en bijv. Opera doen het wel gewoon.
Ik heb ook geen firewall draaien. Ik heb ook geen virus op mijn computer.

Heeft iemand hier al iets op kunnen vinden?

gr,

JonyXL
Pagina: 1