Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Safari 3.1.1] IE7 en FF2 haperen na installatie?

Pagina: 1
Acties:

• Luqueje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 06:49
hey tweakerts,

Ik ben al sinds jaren een FF gebruiker, maar sinds kort heb ik (op verzoek van de mac-gebuikende echtgenote) safari for windows geinstalleerd (XP MCE, SP3). Safari draait stabiel en is opvallend snel, maar sinds de installatie krijg ik in FF vaak geen verbinding meer met willekeurige sites (zoals T.net) of het laden duurt extreem lang. IE7 heeft hetzelfde probleem. Ik dacht eerste dat het misschien aan de router lag (siemens gigaset sx551, KPN EB), maar na een reset bleef het probleem bestaan. Speedtest laadt niet in FF en IE, maar in Safari wel, en daar blijkt mijn verbinding springlevend.

Hebben anderen ook dergelijke issues? Ik ben via Google bergen safari issues tegengekomen, maar deze zat er (voor zover ik heb kunnen vinden) niet tussen. Ik zou safari natuurlijk kunnen verwijderen, maar dat is niet echt de oplossing. Heeft iemand een idee?

Molecular designer

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

Damian

Insane Obtrusion

Ik zou als ik jou was Safari toch een keer verwijderen, om in ieder geval zeker te zijn dat het aan de install van Safari ligt. Want hoe weet jij dit zo zeker? Kan puur toeval geweest zijn...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Safari voor Windows is eigenlijk niet voor gebruik, maar alleen voor testdoeleinden.

Zo hoeven webdevelopers geen Mac meer te hebben om voor Safari te kunnen testen en dat levert betere sites op voor Apple ;)

Voor dagelijk gebruik kun je beter Firefox (of als het echt niet anders kan, IE7) nemen.

[ Voor 59% gewijzigd door Bosmonster op 17-06-2008 18:08 ]

• Luqueje
Het probleem lijkt opgelost. uninstall-reinstall van safari hielp niet. Ik denk dat het probleem een rundll32 hijack was. Ik zag 4 instanties van rundll32.exe in de task manager, waarvan er eentje verwees naar tlydfky.dll en eentje naar uhiickjc.dll, beide in de system32 folder. een search op deze dll's leverde 0 resultaten, wat verdacht was. nadat ik de dll's had verwijderd (na unlocken), en herstarten, bleken de browsers weer te functioneren. De hijack werd niet gedetecteerd door norton internet security, windows defender en hijack this. Ik weet nog niet welk virus/trojan/whatever verantwoordelijk was voor deze dll's, maar het zou te maken kunnen hebben met trojan.vundo die gisteravond is getetecteerd en verwijderd door norton. beide dll's zijn gisteren aangemaakt (volgens properties).

Molecular designer

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

Damian

Insane Obtrusion

Luqueje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:22:
Het probleem lijkt opgelost. uninstall-reinstall van safari hielp niet. Ik denk dat het probleem een rundll32 hijack was. Ik zag 4 instanties van rundll32.exe in de task manager, waarvan er eentje verwees naar tlydfky.dll en eentje naar uhiickjc.dll, beide in de system32 folder. een search op deze dll's leverde 0 resultaten, wat verdacht was. nadat ik de dll's had verwijderd (na unlocken), en herstarten, bleken de browsers weer te functioneren. De hijack werd niet gedetecteerd door norton internet security, windows defender en hijack this. Ik weet nog niet welk virus/trojan/whatever verantwoordelijk was voor deze dll's, maar het zou te maken kunnen hebben met trojan.vundo die gisteravond is getetecteerd en verwijderd door norton. beide dll's zijn gisteren aangemaakt (volgens properties).
Virtumonde :/

klote virus is da :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik mag hopen van niet (maar hoor het graag als het wel zo is), is dat met Safari meegekomen? :X

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2008 12:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Luqueje
Het zou kunnen dat Safari een beveiligingslek heeft waardoor ik de besmetting heb opgelopen. Het is opvallend dat safari de enige browser was die nergens last van had en dat de problemen kort na de installatie van Safari zijn begonnen.

Molecular designer

Pagina: 1