MSI P7N SLI Platinum NV750i OC vermogen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265379

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan om mijn eerste pc samen te stellen.
Ik heb Googlematic geraadpleegd i.v.m. de onderdelen en hun
compabiliteit maar er zijn toch nog altijd paar vraagjes bij me blijven steken.

Ik had gekozen voor:

-Intel Q9300 BOX Core 2 Quad (4x2,50GHz) S775 2x3MB FSB 1333
-MB MSI P7N SLI Platinum NV 750i SLI
-NV GF8 8800GT 512MB Club 3D Zerotherm 2xDVI Retail
-DR2 OCZ 2GB DDR2-800 1x2048MB CL4-4-4-15 Titanium
-Miditower AeroCool ExtremEngine 3T schwarz

Wat betreft de processor ben ik bijna toch zeker dat ik deze ga aanschaffen.
Maar met de MoBo heb toch enige twijfels. Ik denk nu niet meteen aan een SLI opstelling maar later kan dat wel goed van te pas komen.
De moederbord moet toch geschikt zijn voor OC'en. De Grafische kaart is niet zo'n krachtpatser maar zal toch wel genoeg zijn voor de spellen van nu.
Ik "denk" dat ook geen extra koeling nodig is voor de processor zelf,aangezien de grote fan's van de aerocool behuizing efficiënt genoeg zijn (of is dit toch wel aangewezen?!)

In ieder geval ik zit met nog twijfels over deze (toekomstige) PC. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen i.v.m. het kiezen van de juiste moederbord voor mij.

Een P5 van asus ? of X38 intel ? mobo ik zou het echt niet weten. :?

Laat maar afkomen die voorstellen!

alvast bedankt voor een beetje hulp van jullie (dit is mijn eerste post, dus graag geen kwaaie opm. dat het hier niet thuis hoort e.d.)

( ter informatie ik heb deze onderdelen samengesteld, met ondermeer nog ene 20" asus scherm, en nog wat van die zaken die essentieel zijn voor de computer. En ik kom uit op 840€ wat ik zelf super goedkoop vind !)

Voor mensen die ook wat interesse hebben in goedkope onderdelen.
--> www.hiq24.de <-- Duitse winkel gelegen te Asdorf en Aachen. Bij sommige onderdelen zie je echt grote prijsverschillen vergeleken met Nederland en België. Zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. Ik heb gehoord van vrienden dat ze daar ook nog eens korting en een geluidsinstalltie cadeau geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik "denk" dat ook geen extra koeling nodig is voor de processor zelf,aangezien de grote fan's van de aerocool behuizing efficiënt genoeg zijn (of is dit toch wel aangewezen?!)
Dit is zelfs verplicht (in ieder geval voor heel veel moderne CPU's, wat VIA's daargelaten). Doe je dit niet, wordt je CPU al snel veel te warm. Leuke koeler uitzoeken dus (Arctic Freezer 7 Pro is wel leuk voor zijn prijs) of de boxed gebruiken.
Een P5 van asus ? of X38 intel ? mobo ik zou het echt niet weten.
Kijk naar de featureset en lees reviews. Kun je makkelijk zelf.
(dit is mijn eerste post, dus graag geen kwaaie opm. dat het hier niet thuis hoort e.d.)
Sja, in princiepe zit je hier wel goed, maar volgens het beleid mogen dergelijke "wat-moet-ik-nemen"-topics niet meer. Had je eigenlijk wel even door moeten nemen, voordat je een topic opent (dit geldt trouwens niet alleen in PMG).
En ik kom uit op 840€ wat ik zelf super goedkoop vind !)
Vaak is het zo dat als je zelf je spul samensteld, je al een heel stuk goedkoper uit bent. Onderschat de kracht van overclocking ook niet: voor minder poen (denk aan een paar honderd euro) heb je vaak toch een leuke bak.
-DR2 OCZ 2GB DDR2-800 1x2048MB CL4-4-4-15 Titanium
Neem dan 2x dat geheugen of doe 2x1GB. Dan draai je in dual channel en dat ga je zeker merken in de performance (vooral mem intensieve apps, zoals Photoshop maar ook games).

Hoe zit het verder met HDD's en DVD fikkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Een P5 van asus ? of X38 intel ? mobo ik zou het echt niet weten. :?

Laat maar afkomen die voorstellen!
Zo werkt het hier dus niet. Een Tweaker wordt in staat geacht zelf eisen te stellen, dan reviews en ervaringen in het licht daarvan te lezen. Dan wordt al snel een en ander duidelijker. Begin eens bij een chipset te kiezen, dan pas kijken naar de moederborden met dat chipset.

Nog los daarvan blijft het erg raadzaam om dingen als OC-en te leren op goedkope onderdelen waar een fatale fout nog niet erg in de papieren hoeft te lopen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.