Internetoplichterij, wat doet Tweakers eraan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De persoon waar we het over hebben: [mbr] knip [/mbr]

Mijn verhaal:

2 maanden geleden heb ik met deze persoon mailcontact gehad, ik zocht namelijk een nieuwe grafische kaart: [mbr] knip [/mbr]
Dus geld overgemaakt, en meneer zou hem opsturen naar mij toe. Helaas kon hij niet naar het postkantoor, dus heeft hij het via zijn werk opgestuurd (gls claimed hij). Tracktrace nummer kon hij mij niet geven, ze zouden met een gezamelijke order werken *?*.
Anderhalve maand later (pakketje was zoekgeraakt etc) wil ik mijn geld terug, en hij zou het naar mij overmaken. Dus, dat geld heb ik niet gehad. Meneer had "persoonlijke" problemen etc.

inmiddels aangifte gedaan, meneer beloofd dat ik mij niet laat belazeren EN dat ik het er niet bij laat zitten. Heb ook een briefje naar zijn werkgever verstuurd, met de nodige info :+

Nou is mijn vraag, wat doet Tweakers.net aan dit soort dingen?

[mbr] Privé gegevens verwijderd. [/mbr]

[ Voor 10% gewijzigd door DenTeD123 op 28-05-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

DenTeD123 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:03:
Helemaal niets! Tweakers is niets meer dan een middel om een contact tussen 2 of meer partijen tot stand te brengen.

Je gaat je provider toch ook niet vragen wat zij er aan gaan doen? Zij hebben tenslotte het contact-verkeer(mails e.d.) getransporteerd!!!

Tweakers kan bij overduidelijke bewijzen of wanneer het bij die persoon veelvuldig voorkomt zijn account blokkeren. Maar enige verantwoordelijkheid heeft het iig niet.

[ Voor 16% gewijzigd door beany op 18-06-2008 16:06 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Kort maar lullig: niets.

Iets uitgebreider, maar alsnog lullig:
Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tweakers.net zou hoor en wederhoor kunnen toepassen en als daar reden toe is bans kunnen uitdelen, om herhaling te voorkomen.

[ Voor 49% gewijzigd door MuisM4t op 18-06-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Ja precies, die had ik gezien ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Serieus.. kijk die feedback :/

Je bent dus niet de enige dupe?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
nee, want dan zou ik NOG pissiger zijn. (weet namelijk waar die kerel woont :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou je dan van T.net verwachten :?
Ze gaan je heus geen geld vergoeden voor iets wat feitelijk gewoon een overeenkomst tussen twee andere partijen is.
Verder kunnen ze je denk ik op weinig punten van dienst zijn: z'n IP en dergelijke zal je zelf ook wel hebben (danwel kunnen achterhalen) en verdere info zal T.net ook niet hebben/mogen vrijgeven aan jou.

Wat T.net doet is jou de mogelijkheid geven een negatieve survey van die kerel neer te zetten. Dat heb je dan ook gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:13:
Wat zou je dan van T.net verwachten :?
Ze gaan je heus geen geld vergoeden voor iets wat feitelijk gewoon een overeenkomst tussen twee andere partijen is.
Verder kunnen ze je denk ik op weinig punten van dienst zijn: z'n IP en dergelijke zal je zelf ook wel hebben (danwel kunnen achterhalen) en verdere info zal T.net ook niet hebben/mogen vrijgeven aan jou.

Wat T.net doet is jou de mogelijkheid geven een negatieve survey van die kerel neer te zetten. Zo te zien heb je dat nog niet gedaan
Geachte heer [mbr] knip [/mbr]<br>
<br>
Bij deze wil ik u informeren over het feit dat mijn geduld op is. Telefonisch bent u niet te bereiken, dus ik probeer het maar via de mail. Ik ga vanmiddag met 4 andere (die ook op hun geld/product wachten) aangifte doen van diefstal en internetoplichting. Mits het gehele bedrag voor het einde van de week op mijn rekening staat, vervalt uiteraard daarmee ook de aangifte. <br>
<br>
Hoogachtend,<br>
<br>

Dat wel, maar ik vroeg me af, of er nog iets van ondersteuning, of iets in die richting was van Tweakers uit. Geld terug hoef ik niet van Tweakers, dat gaat [mbr] knip [/mbr]s persoonlijk aan mij overhandigen als ik klaar met hem ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 17:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deze Tweaker zou dus gewoon langsgaan en ter plekke de zaak verbouwen recht zetten. Maar ja, deze Tweaker is dan ook gezegend met enige pressie-verhogende middelen, dus dat scheelt.

Misschien dat ik nog steeds ouderwets ben ofzo, maar tot op heden (kijk maar in mijn feedback-score) vind ik persoonlijk contact nog steeds de fijnste manier om iets af te handelen; hoef ik ook niet de volgende dag/week hier ook zo'n topic te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 18-06-2008 16:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vervelend zowiezo dat dit gebeurt op tweakers.net. Nav de vervelende marktplaats oplichters schijnt het ook zachtjes hierheen te waaien. Het is moeilijk te bepalen of iemand goede of slechte intenties heeft, maar er moet wel een belletje rinkelen als ondertussen 2 reacties afgegeven worden met niets geleverd. Wees altijd voorzichtig en vraag om gegevens en controleer deze ook. Zorg dat je bij contact een username alvast hebt, de headers opslaat ( IP adressen ) en bij duurdere dingen gewoon een fysieke afspraak maakt. Zo is de kans op oplichting ook klein.

Helaas, niets aan te doen, dan behalve je zaak bij de politie voor te leggen en zo sterk mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenTeD123 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Tweakers, dat gaat knip persoonlijk aan mij overhandigen als ik klaar met hem ben
Ik zag inmiddels dat je er een negatieve ervaring bij geplaatst hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 18-06-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:18:
Deze Tweaker zou dus gewoon langsgaan en ter plekke de zaak verbouwen recht zetten. Maar ja, deze Tweaker is dan ook gezegend met enige pressie-verhogende middelen, dus dat scheelt.

Misschien dat ik nog steeds ouderwets ben ofzo, maar tot op heden (kijk maar in mijn feedback-score) vind ik persoonlijk contact nog steeds de fijnste manier om iets af te handelen; hoef ik ook niet de volgende dag/week hier ook zo'n topic te openen.
Deze tweaker ook. nadeel was/is wel dat hij in *&$*(*(& Groningen woonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 17:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DenTeD123 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:19:
[...]

Deze tweaker ook. nadeel was wel dat hij in *&$*(*(& Groningen woonde
Tja, dan maak je er toch een dagje uit van? Ik praat makkelijk maar met een auto rij ik zonder problemen binnen anderhalf uur naar elke plek in NL dus op een ochtend in het weekend ben ik weer thuis en heb ik zaken kunnen doen met iemand. Tot op heden heb ik gelukkig altijd met mensen "in de buurt" zaken gedaan (op V&A dan) en dat werkt toch wel prettig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:18:
Het is vervelend zowiezo dat dit gebeurt op tweakers.net. Nav de vervelende marktplaats oplichters schijnt het ook zachtjes hierheen te waaien. Het is moeilijk te bepalen of iemand goede of slechte intenties heeft, maar er moet wel een belletje rinkelen als ondertussen 2 reacties afgegeven worden met niets geleverd. Wees altijd voorzichtig en vraag om gegevens en controleer deze ook. Zorg dat je bij contact een username alvast hebt, de headers opslaat ( IP adressen ) en bij duurdere dingen gewoon een fysieke afspraak maakt. Zo is de kans op oplichting ook klein.

Helaas, niets aan te doen, dan behalve je zaak bij de politie voor te leggen en zo sterk mogelijk maken.
Toen ik een mailtje lreeg van hem stond hij op plus 3 (maar die zijn inmiddels ook weer -2 geworden. Baal er gewoon van. Heb alle info over hem die ik nodig heb *hell, ik weet zelfs waar hij werkt*. enigste wat me tegenhoudt is de afstand (woon in Den Haag, en volgens zijn bankrekening woont hij in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

DenTeD123 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Geachte heer knip <br>
<br>
Bij deze wil ik u informeren over het feit dat mijn geduld op is. Telefonisch bent u niet te bereiken, dus ik probeer het maar via de mail. Ik ga vanmiddag met 4 andere (die ook op hun geld/product wachten) aangifte doen van diefstal en internetoplichting. Mits het gehele bedrag voor het einde van de week op mijn rekening staat, vervalt uiteraard daarmee ook de aangifte. <br>
<br>
Hoogachtend,<br>
<br>

Dat wel, maar ik vroeg me af, of er nog iets van ondersteuning, of iets in die richting was van Tweakers uit. Geld terug hoef ik niet van Tweakers, dat gaat dhr knip persoonlijk aan mij overhandigen als ik klaar met hem ben
toon volledige bericht
Nog even los van de feedbackscore van -15 die je niet opgevallen was is het 'briefje' dermate amateuristisch opgesteld dat je het niet eens versturen kunt... Je hebt het over ik en tegelijk ook weer dat je met 4 andere (hier mist een 'n') aangifte gaat doen, mits (zou tenzij moeten zijn) hij geld teruglapt.

Mijn advies: Ga lekker aangifte doen, niet van die stoerdoenerij en mailtjes en vertellen dat hij niet bereikbaar is en gezeik: gewoon aangifte doen en zeker niet in je eentje.

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 06-01-2024 12:38 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 21:32
Het is me inderdaad wel een waslijst van negatieve berichten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:24:
[...]

Nog even los van de feedbackscore van -15 die je niet opgevallen was is het 'briefje' dermate amateuristisch opgesteld dat je het niet eens versturen kunt... Je hebt het over ik en tegelijk ook weer dat je met 4 andere (hier mist een 'n') aangifte gaat doen, mits (zou tenzij moeten zijn) hij geld teruglapt.

Mijn advies: Ga lekker aangifte doen, niet van die stoerdoenerij en mailtjes en vertellen dat hij niet bereikbaar is en gezeik: gewoon aangifte doen en zeker niet in je eentje.
Aangifte is al gedaan, brief naar de werkgever gedaan. Nogmaals, toen ik wat kocht stond hij +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenTeD123 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Toen ik een mailtje lreeg van hem stond hij op plus 3 (maar die zijn inmiddels ook weer -2 geworden. Baal er gewoon van. Heb alle info over hem die ik nodig heb *hell, ik weet zelfs waar hij werkt*. enigste wat me tegenhoudt is de afstand (woon in Den Haag, en volgens zijn bankrekening woont hij in Groningen
Nee, daar staat zijn bank, of at least waar zijn rekeningnummer geregistreerd hoort te staan.

Heb je een fysiek adres? Hoef je verder ook niet te posten hier hoor, even terzijde, maar ga een keer langs wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:28:
[...]

Nee, daar staat zijn bank, of at least waar zijn rekeningnummer geregistreerd hoort te staan.

Heb je een fysiek adres? Hoef je verder ook niet te posten hier hoor, even terzijde, maar ga een keer langs wellicht.
Mja, als ik zijn adres check met de telefoongids, komen beide adressen overeen

[ Voor 10% gewijzigd door DenTeD123 op 18-06-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenTeD123 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:03:
Ik mag hopen dat Tweakers.net de account tijdelijk verwijderd/verplaatst zodat er geen andere mensen meer worden opgelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-07 22:05

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ik heb de NAW gegevens en de gegevens die tot de persoon leiden verwijderd. Zoals in de algemene voorwaarden staat beschreven beschermt Tweakers.net de privé gegevens van haar users. Zelfs in een geval als dit.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:35:
[...]

Ik mag hopen dat Tweakers.net de account tijdelijk verwijderd/verplaatst zodat er geen andere mensen meer worden opgelicht?
Zonder aangifte gaat Tweakers.net niet zonder meer een user bannen. Daarnaast is dit de eerste klacht die wij over de betreffende user binnen krijgen.

Zoals Pasta al heeft vermeld:
Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen.

[ Voor 73% gewijzigd door Longbeard op 18-06-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Longbeard schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:42:
Ik heb de NAW gegevens en de gegevens die tot de persoon leiden verwijderd. Zoals in de algemene voorwaarden staat beschreven beschermt Tweakers.net de privé gegevens van haar users. Zelfs in een geval als dit.

[...]

Zonder aangifte gaat Tweakers.net niet zonder meer een user bannen. Daarnaast is dit de eerste klacht die wij over de betreffende user binnen krijgen.

Zoals Pasta al heeft vermeld:

[...]
Snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

MAX3400 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:18:
Met jou ga ik dan nooit zaken doen. Dat is volgens mij niet de manier. Ik wil geen risico lopen dat het niet helemaal naar jouw zin is.....

Als het om kleine bedragen gaat, kun je je wel eens een buil vallen. Als het om grote bedragen gaat zijn er drie mogelijkheden:
  • Fysieke afspraak (bedrag rechtvaardigd de kosten die je dan maakt)
  • Betalen via PayPal. Bedrag wordt dan pas overgemaakt als de hele koop in orde is
  • Onder rembours (hoewel dat ook niet helemaal waterdicht is).
Nou moet ik zeggen dat als je via T.net wat verkoopt je eerder vertrouwen hebt in de (ver)koper dan via bijv. marktplaats. De laatste keer dat ik via Marktplaats wat kocht heb ik mijn familie in de buurt ingeschakeld om de koop af te ronden. Dus gelijk oversteken. Al mijn transacties die ik gedaan heb bij T.net zijn zeer positief verlopen. Ik zal daarna ook altijd een reactie posten, omdat dat toch erg belangrijk is voor mijn mede-tweakers. Ik hoop dat anderen dat ook doen, dan heb je er nl. wat aan.

In jouw geval aangifte doen, maar verwacht er niet veel van, het is jouw woord tegen het zijne.....

Overigens, ook al wordt daar op zijn werk een batch verstuurd, dan moet ieder zending afzonderlijk traceerbaar zijn, van dat punt zou je gebruik kunnen maken, maar dan moet je wel snel handelen. TNT-post houdt de gegevens niet erg lang vast (in ieder geval zijn T&T gegevens na korte tijd niet meer extern te benaderen, misschien hebben ze het wel ergens in een archief opgeslagen, of bij de facturatie o.i.d.).

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insane-lunatic
  • Laatst online: 15-01 18:45
Ik ben dus ook door hem opgelicht.

Ik heb alleen het adres van zijn vrindin, waar warschijnlijk ook het geld heen is gegaan.
Ik ben afgelopen vrijdag langs geweest, maar er was niemand thuis, het adres klopt echter wel.

Zaterdag wordt er ook door mij aangifte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Kijk nu wordt het interessanter. Als meerdere personen aangifte doen, is het niet meer zijn woord tegen jouw woord. Nu kan de politie ook actie gaan ondernemen. Het is dus zaak om zo veel mogelijk slachtoffers te vinden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Als je naar de politie gaat, moet je de kopiën van je e-mail verkeer niet vergeten. Hij geeft daar namelijk al in toe dat hij wat aan je verkocht heeft.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
insane-lunatic schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:05:
Ik ben dus ook door hem opgelicht.

Ik heb alleen het adres van zijn vrindin, waar warschijnlijk ook het geld heen is gegaan.
Ik ben afgelopen vrijdag langs geweest, maar er was niemand thuis, het adres klopt echter wel.

Zaterdag wordt er ook door mij aangifte gedaan.
mail mij dat adres even, even vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Juist om dit soort acties, maar vooral om het oplichten van meer mensen te voorkomen moet tweakers m.i.eerder ingrijpen mij meerdere malen negatieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg negatieve comments lijkt het mij om zijn account tot nader orde 'on hold' te zetten? Of mag hij zelfs mensen blijven oplichten via Tweakers.net ondanks bij wijze van een score van -50 omdat 25mensen al een comment hebben gemaakt dat ze door hem zijn opgelicht?

Begrijp me niet verkeerd ik respecteer de regels, maar het zou mij niet verre van logisch zijn dat er ook iets direct nuttigs wordt gedaan met de feedback waarde.. Dat mensen die bijv. op -10 staan met gegrond en beargumenteerd commentaar Tweakers.net tijdelijk de mogelijkheid om in V&A te adverteren tegen houden totdat de betreffende gebruiker persoonlijk contact heeft opgenomen met Tweakers.net en een goede verklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:07:
[...]

Genoeg negatieve comments lijkt het mij om zijn account tot nader orde 'on hold' te zetten? Of mag hij zelfs mensen blijven oplichten via Tweakers.net ondanks bij wijze van een score van -50 omdat 25mensen al een comment hebben gemaakt dat ze door hem zijn opgelicht?

Begrijp me niet verkeerd ik respecteer de regels, maar het zou mij niet verre van logisch zijn dat er ook iets direct nuttigs wordt gedaan met de feedback waarde.. Dat mensen die bijv. op -10 staan met gegrond en beargumenteerd commentaar Tweakers.net tijdelijk de mogelijkheid om in V&A te adverteren tegen houden totdat de betreffende gebruiker persoonlijk contact heeft opgenomen met Tweakers.net en een goede verklaring
ben ik met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:07:

Dat ben ik juist niet met je eens. Het feedbacksysteem is er juist voor gemaakt, dat je vóór de koop kunt zien met wat voor user je te maken hebt, zonder dat T.net daar tijd en geld in hoeft te steken voor controle van alle mensen. Dat is gewoon onmogelijk. Als iemand een score heeft van -10, dan is dat voor mij zeker reden om zelf (dus niet T.net) te kijken naar de redenen waarom mensen hem zo beoordelen.

Vergelijk Tweakers.net V&A met alle andere verkoopsites en marktplaatsen op internet, ze bieden alleen de communicatiemogelijkheden tussen verkoper en koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik weet niet of dat wel waar is.
Als je alleen negatieve feed-back krijgt bij e-bay denk ik toch dat je op zijn minst om een verklaring gevraagd gaat worden. E-bay is er helemaal niet bij genaat als een malafide site betiteld te worden.

Een voorlopige on-hold, met direct de vraag om uitleg van T.net lijkt mij een mooie anonieme tussenoplossing.

Hiermee bedoel, de man is nog niet veroordeeld, maar wel verdacht (zoiets als voorlopige hectenis bij de politie).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 16:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pjerry schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:00:
Ik weet niet of dat wel waar is.
Als je alleen negatieve feed-back krijgt bij e-bay denk ik toch dat je op zijn minst om een verklaring gevraagd gaat worden. E-bay is er helemaal niet bij genaat als een malafide site betiteld te worden.

Een voorlopige on-hold, met direct de vraag om uitleg van T.net lijkt mij een mooie anonieme tussenoplossing.
Wat dit betreft ben ik het wel met je eens, of het uitvoerbaar is voor t.net is de vraag dan natuurlijk.
Ben ook bang dat daar weer een bult juridische poep bij komt kijken, kost een bult tijd en geld.

Aan de andere kant, een negatieve feedback zou voor iemand al voldoende moeten zijn om heel voorzichtig te zijn. Uitzonderingen daar gelaten; van positieve feedback binnen een dag naar een heel negatieve gaan bijvoorbeeld.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insane-lunatic
  • Laatst online: 15-01 18:45
NAW gegevens verwijderd.

Link naar andere site met NAW gegevens verwijderd.

[ Voor 78% gewijzigd door Longbeard op 20-06-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Je kan via postbank toch een terugstorting vragen?
Zou in iedergeval aangifte doen.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

bbr schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:34:
Kan alleen als het om een automatische afschrijving gaat, als je het zelf hebt overgeboekt kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

Niet als je het geld zelf hebt overgemaakt. Alleen bij een incasso kan je het terugboeken.

Dus als je iets hebt overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer, ben je afhankelijk van de ontvanger of je het terug krijgt of niet. Indien niet, dan heb je niks aan de bank en zal je het via de rechter moeten afdwingen.

Been there, done that...

edit: sneller moet typen!

[ Voor 3% gewijzigd door beany op 19-06-2008 09:42 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 23:43

MsG

Forumzwerver

Het is mij wel gelukt met een normale overschrijving, toen ik beweerde het naar een verkeerd nummer te hebben overgeschreven (was ook echt zo). Want helaas checkt hij alleen bij Postbankgebruikers zelf of naam en nummer klopt. Niet bij de andere banken. Wat in mijn ogen zeer slecht is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MsG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:52:
Het is mij wel gelukt met een normale overschrijving, toen ik beweerde het naar een verkeerd nummer te hebben overgeschreven (was ook echt zo). Want helaas checkt hij alleen bij Postbankgebruikers zelf of naam en nummer klopt. Niet bij de andere banken. Wat in mijn ogen zeer slecht is.
Hoe wil de postbank controlleren of een naam bij die rekening hoort zonder de database van de andere banken te hebben? Niet dus, dit is iets wat volgens mij door de ontvangende bank gecontrolleerd moet worden. De postbank kan dit natuurlijk wel bij zijn eigen klanten doen waardoor je dit direct ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 23:43

MsG

Forumzwerver

Ja dat snap ik ook (alsof het een ramp zou zijn als ze puur een lijst hadden met accountnaam + nummers) puur voor de goede koppeling. Maar mijn punt is dat de betreffende bank het niet meer controleert en het gewoon accepteert. Ik dacht altijd dat een nummer én naam er voor is dat je niet per ongeluk verkeerde nummer doet bij een naam, maar dat systeem is er dus niet :X.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MsG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:13:
Ja dat snap ik ook (alsof het een ramp zou zijn als ze puur een lijst hadden met accountnaam + nummers) puur voor de goede koppeling. Maar mijn punt is dat de betreffende bank het niet meer controleert en het gewoon accepteert. Ik dacht altijd dat een nummer én naam er voor is dat je niet per ongeluk verkeerde nummer doet bij een naam, maar dat systeem is er dus niet :X.
Ze zijn dat ook verplicht te doen, en voor zover ik weet kan je ze daarop aanspreken als het fout gaat (ook al heb jij een verkeerd nummer gegeven) en je geld terug krijgen, het is immers hun probleem. Echter kan het lang duren voordat ze dat door hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 18:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MsG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:52:
[...]

De Postbank moet wel aangezien er geen enkele marge is in foute gironummers aangezien elk nummer een geldig nummer is. Een tikfout in een bankrekeningnummer levert (vanwege de elf-proef) vaak een ongeldig bankrekening nummer op.

Verder natuurlijk met hierboven mbt het beschikbaar hebben van de gegevens...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:26:
[...]

De Postbank moet wel aangezien er geen enkele marge is in foute gironummers aangezien elk nummer een geldig nummer is. Een tikfout in een bankrekeningnummer levert (vanwege de elf-proef) vaak een ongeldig bankrekening nummer op.

Verder natuurlijk met hierboven mbt het beschikbaar hebben van de gegevens...
hm, maar ook als het 2 maanden geleden is? Lijkt mij niet toch>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 13:50
Heb je net een mailtje gestuurd, het lijkt ernaar dat ik door dezelfde gozer ben "opgelicht" op dezelfde manier.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298065
Pjerry schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:08:
Kijk nu wordt het interessanter. Als meerdere personen aangifte doen, is het niet meer zijn woord tegen jouw woord. Nu kan de politie ook actie gaan ondernemen. Het is dus zaak om zo veel mogelijk slachtoffers te vinden.
En dan komt dat ook steeds meer binnen hand bereik!

[ Voor 51% gewijzigd door Christian_Ku op 19-06-2008 15:24 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Gezien de hoeveelheid klachten heeft Tweakers.net besloten het account van de betroffen user te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Laatst online: 11-08 18:15
Hulde!!

Ik vind het lichtelijk onhandig dat de nick van deze user niet in dit topic mag staan.

Dit zorgt ervoor dat welwillende tweakers zich niet kunnen verenigen om samen stappen te ondernemen tegen deze gelukszoeker. Zou eigenlijk niet het belang van de welwillende tweakers om samen kosten te verhalen moeten prevaleren over het belang van een vermoedelijke oplichter op privacy.

Misschien een idee om nu in dit topic een contactpersoon te kiezen, en dan de admins vragen aan alle users die via tweakers contact hebben gehad met deze onverlaat een spam mailtje te sturen, dat wijst op dit topic en de gekozen contactpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbeard schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:20:
Gezien de hoeveelheid klachten heeft Tweakers.net besloten het account van de betroffen user te blokkeren.
_/-\o_ gaat Tweakers.net in de algemeenheid nog iets van een systeem opzetten om zaken zoals dit op te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Mogwai82 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:32:
Hulde!!

Ik vind het lichtelijk onhandig dat de nick van deze user niet in dit topic mag staan.

Dit zorgt ervoor dat welwillende tweakers zich niet kunnen verenigen om samen stappen te ondernemen tegen deze gelukszoeker. Zou eigenlijk niet het belang van de welwillende tweakers om samen kosten te verhalen moeten prevaleren over het belang van een vermoedelijke oplichter op privacy.

Misschien een idee om nu in dit topic een contactpersoon te kiezen, en dan de admins vragen aan alle users die via tweakers contact hebben gehad met deze onverlaat een spam mailtje te sturen, dat wijst op dit topic en de gekozen contactpersoon.
In dit geval is de nick ook privé, daardoor is Tweakers.net aan onze eigen algemene voorwaarden gebonden en aan de wet persoonsgegevens.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:11:
[...]

_/-\o_ gaat Tweakers.net in de algemeenheid nog iets van een systeem opzetten om zaken zoals dit op te vangen?
Nee. We zullen dergelijke incidenten per geval bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbeard schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:55:
[...]
Nee. We zullen dergelijke incidenten per geval bekijken.
Prima, is het dan niet verstandig om het op een of andere manier zo op te zetten dat er een linkje komt bij de V&A sectie of een mail adres waar mensen die opgelicht zijn door een mede-tweaker dit kunnen doorgeven aan een mod of gewoon de juiste plaats waar een bericht geplaatst kan worden? Met dat laatste heb je helaas wel het probleem dat mensen zich niet kunnen 'verzamelen' omdat gebruikersnamen niet hier gepost mogen worden in het kader van privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

[...]
Ik heb samen met 2 anderen hebben reeds eerder melding gemaakt bij de frontpage mods en ook de redactie. Dus dit is niet de eerste keer geweest op 18-6.

Met 5 aangiftes van 5 personen is de user lang actief geweest. Zie internetoplichting.nl.

Gebruikers krijgen wel waarschuwingen voor "ongefundeerde" one liners etc
maar een simpele snelle (tijdelijke) ban om erger te voorkomen zit er niet in. Jammer.

Edit: lees net dat de user gedisabled is.

[ Voor 5% gewijzigd door HeyDude op 01-07-2008 10:53 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:17:
[...] Met dat laatste heb je helaas wel het probleem dat mensen zich niet kunnen 'verzamelen' omdat gebruikersnamen niet hier gepost mogen worden in het kader van privacy
We missen een manier om elkaar beter te informeren, kopers die dachten dit is niet pluis
plaatsten niet snel genoeg negatieve feedback of trokken die weer in.
Was dit beter opgevolgd (ik heb dit ook niet gedaan trouwens) dan was het aantal slachtoffers minder groot dan 12 in totaal voor een bedrag van ongeveer 4000 euro (via T.net).

Zolang getolereerd wordt dat je dit soort opmerkingen en links in de V&A feedback kan plaatsen
is dat een geldige optie. Is dat niet meer zo dan wordt het moeilijker.
Er is zelfs eentje geweest die probeerde aandacht te vragen via een advertentie. Wellicht dat een uitbreiding van de regels en/of de FAQ op zijn plaats is.
Ik snap dat T.net niet kan en mag bemiddelen maar zou wel een manier moeten aanbieden
om elkaar te infomeren en de schade beperken. Maar er wordt te sterk verwezen naar de artikelen etc. en beperkt of niet meegedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De feedback is een prima middel naar mijn idee, alleen zal je een fatsoenlijke beschrijving moeten geven. Een oneliner met "Pas op, oplichter!!!" is totaal waardeloos en wordt daarom verwijderd. Als je nu beschrijft hoe alles precies is gegaan dan hebben mensen er niet alleen nu wat aan, maar kunnen ze in de toekomst misschien gelijkende zaken herkennen.

In een perfecte wereld zou zo'n oneliner misschien werken, maar je moet je realiseren dat er tig van dergelijke meldingen gedaan worden zonder verdere informatie, zelfs omdat iemand 1 dag niet reageert en dergelijke zaken. Het is dus gewoon nodig om een degelijke beschrijving te geven.

Tegelijk werkt negatieve feedback ook zelfregulerend; mensen zullen niet gauw met iemand in zee gaan die slecht te boek staat. Daardoor is de noodzaak iemand te blokkeren een stuk kleiner. Overgaan tot actie van onze zijde wordt niet licht opgenomen, aangezien wij simpelweg niet op de stoel van een rechter kunnen gaan zitten. Actie tot blokkade zoals nu is dan ook uitzondering, en alleen gedaan omdat hier een drempel overschreden is waarbij iedere vorm van twijfel weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En nou maar hopen dat deze persoon niet net zo hard weer een nieuwe account aanmaakt en verder gaat. Dan zou ie nu weer op neutrale feedback staan en verder kunnen gaan. Dat deze persoon een ban krijgt is natuurlijk prima, maar is er ook iets gedaan om te voorkomen dat ie een nieuwe account maakt ?

Het zou natuurlijk erg balen zijn als hij met een nieuwe account verder gaat en dit weer kan doen omdat ie geen negative feeback meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou jij iemand met een neutrale feedback (0) bij wijze van 400 euro toevertrouwen als vooruitbetaling bij een laptop bijv?

Iemand met +10 kan precies hetzelfde doen. Eerst even puntjes winnen, om vervolgens grootschalig te gaan zitten oplichten.

Maar goed. Het liefste haal ik het spul zelf op (in de buurt) en betaal ik contant. Zitten meer voordelen aan dan nadelen, is dat je ten eerste het product werkend ziet, je hem netjes betaald, en geen rare fratsen ermee kan oplopen, tenzij er een defect gaande is bijv wat niet verteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

PilatuS schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:36:
Het zou natuurlijk erg balen zijn als hij met een nieuwe account verder gaat en dit weer kan doen omdat ie geen negative feeback meer heeft.
Dat kun je natuurlijk nooit voorkomen.
In dit geval is wel zijn "oude" adres en eigen giro gebruikt. Dus nogmaals hetzelfde dat wordt moeilijker.
Verder is het een veelpleger (zonder voor rechter te willen spelen trouwens) als je
leest wat de goede man allemaal voor elkaar heeft gekregen in termen van anderen
ellende berokkenen.
Er staat in deze categorie een goede FAQ, veel zaken zijn
door de 19/20 slachtoffers ook zo gechecked maar deze was wel erg gehaaid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:01:
De feedback is een prima middel naar mijn idee, alleen zal je een fatsoenlijke beschrijving moeten geven. Een oneliner met "Pas op, oplichter!!!" is totaal waardeloos en wordt daarom verwijderd. Als je nu beschrijft hoe alles precies is gegaan dan hebben mensen er niet alleen nu wat aan, maar kunnen ze in de toekomst misschien gelijkende zaken herkennen.

In een perfecte wereld zou zo'n oneliner misschien werken, maar je moet je realiseren dat er tig van dergelijke meldingen gedaan worden zonder verdere informatie, zelfs omdat iemand 1 dag niet reageert en dergelijke zaken. Het is dus gewoon nodig om een degelijke beschrijving te geven.

Tegelijk werkt negatieve feedback ook zelfregulerend; mensen zullen niet gauw met iemand in zee gaan die slecht te boek staat. Daardoor is de noodzaak iemand te blokkeren een stuk kleiner. Overgaan tot actie van onze zijde wordt niet licht opgenomen, aangezien wij simpelweg niet op de stoel van een rechter kunnen gaan zitten. Actie tot blokkade zoals nu is dan ook uitzondering, en alleen gedaan omdat hier een drempel overschreden is waarbij iedere vorm van twijfel weg is.
Dat snap ik.

Deze persoon heeft dagen gehad om mensen op te lichten, aangezien hij ze per mail liet weten dat de producten er wel aankwamen.. Juist omdat dit T.net is vertrouwen mensen erop dat het gebeurd, waardoor ze erg afwachtend zijn. Geen idee wat er gedaan kan worden om dat te voorkomen. Niemand weet hoeveel 'pending' zaken een gebruiker wel niet heeft :/
Als er 15 mensen wachten op een product van een bepaalde persoon (want V&A is voor personen) dan zouden ze dit toch ergens aan moeten kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:14:
[...]
Juist omdat dit T.net is
[...]
Het is niet omdat T.net een leuke en sterke community is, dat je de hele community blindelings moet vertrouwen. In elke mand kan een rotte appel zitten!
Als je aankopen doet op internet (maar ook irl ;) ) moet je ALTIJD opletten!

[/open deur]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

the_stickie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:30:
[...]
Het is niet omdat T.net een leuke en sterke community is, dat je de hele community blindelings moet vertrouwen. In elke mand kan een rotte appel zitten!
Inderdaad, je hebt helemaal gelijjk.
Maar wellicht als kopers eerder een reactie in de feedback willen plaatsen als waarschuwing
voor de koper en anderen. En daarna als het goed komt of toch niet zo is het zelf weer kunnen editen,
Dan is het wellicht mogelijk om eerder elkaar te waarschuwen als je die ene rotte appel vindt.
En is het voor beide partijen eerlijker.
Nu is het wat omslachtig door het te melden in dit forum...

Zegt HeyDude door schade en schande wijs geworden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-08 17:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:14:
[...]

Dat snap ik.

Deze persoon heeft dagen gehad om mensen op te lichten, aangezien hij ze per mail liet weten dat de producten er wel aankwamen.. Juist omdat dit T.net is vertrouwen mensen erop dat het gebeurd, waardoor ze erg afwachtend zijn. Geen idee wat er gedaan kan worden om dat te voorkomen. Niemand weet hoeveel 'pending' zaken een gebruiker wel niet heeft :/
Als er 15 mensen wachten op een product van een bepaalde persoon (want V&A is voor personen) dan zouden ze dit toch ergens aan moeten kunnen geven?
Je kan wel ongeveer zien hoeveel pending zaken een user heeft door zijn aantal verkochte advertenties. Misschien is het een idee om te verplichten te vermelden aan wie een product verkocht is. Zodat iemand niet hetzelfde product vanuit dezelfde advertentie meerdere keren kan verkopen.

Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

sanderhak schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:38:
[...]
Zodat iemand niet hetzelfde product vanuit dezelfde advertentie meerdere keren kan verkopen.
In dit ene geval werd zelfs "gereserveerd" vermeld in de titel en ook nog de status op verkocht :'(
Of hij verkocht een lens los van de camera of hij reageerde op een vraag advertentie... ga maar door.
Erg gehaaid. Dus je van goede huize wil je dit ook nog traceren..
Btw kopers melden zich vaak direct per email en niet via een reactie onder de advertentie dus onzichtbaar voor anderen wat er al gemeld is.

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Moest ik effe kwijt:

De persoon in kwestie (deel vh relaas hierboven) is opgepakt en zit vast.
19 benadeelden en 10 aangiftes in het uiterste Noorden vh land bij de politie.

Mensen die nog geen aangifte hebben gedaan maar de afhandeling willen bespoedigen en ons allen helpen kunnen dit alsnog doen, het is nog niet te laat.
Zie het topic op de website van internetoplichting, de link zal ik maar niet posten want daar
staat naam en postgiro meteen in...

Bij deze de link naar het topic: http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=10795

[ Voor 14% gewijzigd door HeyDude op 15-08-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een link is niet verboden zolang het geen spam is. Als zij de verantwoording dragen voor hun gebruikersreacties is dat hun keuze - je linkt niet naar bij wet verboden zaken. Met de naam internetoplichting komen mensen er toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyDude schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:16:
Moest ik effe kwijt:

De persoon in kwestie (deel vh relaas hierboven) is opgepakt en zit vast.
19 benadeelden en 10 aangiftes in het uiterste Noorden vh land bij de politie.

Mensen die nog geen aangifte hebben gedaan maar de afhandeling willen bespoedigen en ons allen helpen kunnen dit alsnog doen, het is nog niet te laat.
Zie het topic op de website van internetoplichting, de link zal ik maar niet posten want daar
staat naam en postgiro meteen in...

Bij interesse geef een seintje.
Persoonlijk lijkt mij het forum van internetoplichting een meer geschikte plek om je, als gedupeerden, te verzamelen. Daar ben je een stuk minder beperkt in het verstrekken en ontvangen van nuttige informatie en je bereikt ook mensen die niet actief zijn op T-net. De meeste oplichters zijn op meerdere plaatsen actief.

Misschien kunnen modjes proberen om dit soort topics voortaan die kant in te "duwen"? Ik krijg niet de indruk, dat deze topics heel veel nut hebben namelijk. Hooguit wordt 1 van de T-net accounts van de "oplichter" geblokkeerd, maar dan kan hij nog steeds vrolijk doorgaan op Marktplaats enzo (of hij registreert zich gewoon opnieuw, met andere persoonsgegevens).
http://www.internetoplichting.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 29-06 03:21
dat is sinds kort dus ook einde verhaal sinds de uitspraak van de rechter....
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik de uitspraak van de rechter ook wel begrijp tot zekere hoogte.
Iemand kan wel zoveel roepen over een ander, snap ook beter nu waarom T.net zich verre houdt van dit soort zaken. Aan de andere kant, men biedt wel een V&A aan, en dus mag men er wel op aangesproken worden is mijn mening.

Vervelende hiervan is dus dat "wij" als mede gedupeerden lastiger contact kunnen onderhouden over bijv de voortgang etc..
Nu werden er om maar is wat te noemen proces verbaalnrs uitgewisseld, en dat maakt het toch makkelijker als je zelf aangifte gaat doen. Als je sommige verhalen hoort, er zijn zelfs mensen weggestuurd bij de politie met als opmerking "ach internet oplichting, had je maar beter op moeten passen".

Na wat raad en daad, is die alsnog aangifte gaan doen, had die anders hoogstwaarschijnlijk niet gedaan omdat die als haast schuldige weg werd gezet door de politie die er voor zijn burgers hoort te zijn.

Ik kreeg een aanbod voor slachtofferhulp na mijn aangifte. Had zoiets van, tjee, was een financiele schade, niet emotioneel als in dat ik er slecht aan toe ben. Later kreeg ik een tip, dat ze soms meer voor je kunnen betekenen dan je zou denken.
Vol goede hoop, vrije middag van werk genomen en op afspraak langsgegaan. Zit daar een oude man die dezelfde houding had als de politie in een andere gemeente, gevalletje Marktplaats, 13 uit een dozijn.
Snap best dat ze veel soortgelijke meldingen krijgen, maar als ze ze nou is een keer opsporen en berechten, en zwaarder straffen, dan wordt het misschien ooit nog beter.

Uiteindellijk kwam er nog meer oud zeer en werd het verhaal erger dan een ieder van ons had kunnen vermoeden. Persoonlijke drama's en hoop leed door 1 individu die ook nog in herhaling is/was gevallen.
Bijna een jaar later inmiddels weten we nog niks en is justitie nog aan het bakkeleien over wat te doen.
Pagina: 1