E6600 gekocht maar nooit ontvangen, verkoper reageert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Hallo,

Het begint erop te lijken dat ik slachtoffer ben geworden van internet fraude (oid). Ik heb in februari een E6600 gekocht voor 100,- gekocht (artikel is al van de site). Toentertijd niet heel duur maar ook niet de goedkoopste, al met al een goede deal dacht ik toen. Ik maak het geld altijd snel over, dat moest in dit geval naar het rekening nummer van hem of zijn vrouw, maakte niet uit.
Geld was overgemaakt en na 2 dagen had hij het pakketje verstuurt zei hij. Na 2 weken was er nog niks ontvangen en aldus ben ik gaan mailen. Hij reageerde snel op de mails en was zeer vriendelijk, het leek aan de pakket dienst te liggen (GLS) en hij had op internet ook klachten over die dienst gevonden. Hij zou het pakketje zsm met de TNT versturen en mij een T&T nummer toesturen. Dit was al anderhalve maand later. Ik had hem toen ook al gesproken over de telefoon (hij belde mij, priv nr). Sindsdien heb ik er niks meer van gehoord en reageert hij ook niet meer op mail. Ik heb zijn adres (groningen, ik woon zelf in Rotterdam) maar daar kan ik geen nummer op vinden. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken want het lijkt me nog steeds vreemd als het hier om bewust bedrog gaat.

mvg

Chris

p.s. het gaat hier om vraag&aanbod

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Heb je via vraag en aanbod iets gekocht of via een andere site (marktplaats ofzo)?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Dat was ik vergeten te vertellen inderdaad, het gaat hier om vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

T&T nummer heb je dus ook niet meer gekregen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:45
Dus hij heeft eerst het pakket verstuurd met GLS en vervolgens het pakket terug gehaald/gekregen en weer met TNT verzonden? Dit vind ik al vaag klinken.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zei hij eigelijk 1,5 maand later over de telefoon?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Waarschijnlijk is die advertentie wel terug te halen.
nickname?
Adres gegevens?
banknr.?

Wat heb je voor gegevens van deze persoon?

(idd niet posten, maar wel verzamelen voor jezelf!) :)

[ Voor 20% gewijzigd door bosaap22 op 17-06-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bosaap22 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:23:
Wat heb je voor gegevens van deze persoon?
POST DAT DUS HIER NIET!

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 11:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Hij zou het pakket eerst versturen via het bedrijf waar hij werkt, zij gebruiken kennelijk standaard GLS, nooit iets van gehoord. Hij zou het terughalen en het zelf versturen via TNT. Ook niks meer van gehoord.

Over de telefoon zij hij ongeveer het bovenstaande en dat hij op internet had gevonden dat GLS wel vaker van dat soort mixups had. Hij vertelde ook dat GLS het bij mij had aangeboden maar ik heb NOOIT iets gezien laat staan een briefje dat ze langs waren geweest (wat ik dus al vreemd vind). Maar goed, ik verbaas me op dat vlak nergens meer over (die pakketbezorgdiensten zijn ook niet altijd even zorgvuldig) en ging er dus vanuit dat hij het via TNT goed zou versturen. Hij klonk over de telefoon bijzonder meegaand en vond het al heel wat dat hij belde. Dus ik was in vol vertrouwen, dat was ruim anderhalve maand geleden. Intussen ben ik zelf 3 weken weggeweest maar ik heb nog niks gezien. Ik heb intussen alweer gemaild maar ook daar heb ik nog niks van gehoord. Heel vervelend allemaal en ik weet dus ook niet wat ik er nu nog aan kan doen. Mijn 100e is wel foetsie lijkt.

zal de gegevens niet posten, no worries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb je zijn telefoonnummer toevallig ook? :) Misschien kun je hem nog eens opbellen en duidelijk maken dat het nu allemaal wel wat verdacht wordt?
Overheen gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 17-06-2008 11:30 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Lessons learned dus....hier kun je vrij weinig aan doen.
Niet vooruit betalen is het advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij zei in de TS al dat het 'prive nummer' was.

Volgens mij kan je die alsnog dacht ik opvragen, beetje afhankelijk van situatie en provider.
wvkreg schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
Nee, lekker laten opsturen en niet betalen werkt? :Z

[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 17-06-2008 11:30 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Dat is dus het probleem, ik heb zijn adres maar kan niet aan een tel nr aan huis komen. Hij heeft mij gebeld maar dat was een private nummer. Dus telefonisch is het lastig, bedenk me net dat ik wel de naam van zijn vrouw heb, eens kijken wat ik daarmee kan.

@wvkreg: true, maar aan de andere kant, zo doe ik het al jaren, nooit last mee gehad, je moet mensen wel een beetje kunnen vertrouwen want anders wordt er niks meer verhandeld. Het kan andersom net zo makkelijk, dan was hij nu zijn proc kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

wvkreg schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
Als iedereen dat zou doen zou de oplichting andersom gaan. Mensen die wel spullen krijgen, maar die nooit betalen. IMHO is het dus onzin om altijd maar achteraf te betalen. Vertrouw je het niet, betaal dan cash of zorg dat je genoeg herleidbare en verifieerbare contactgegevens hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Janoz schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Vertrouw je het niet, betaal dan cash of zorg dat je genoeg herleidbare en verifieerbare contactgegevens hebt.
Dat zijn goede tips, met name de laatste is zeer handig, kunnen jullie dat niet bij V&A neerzetten (of ben ik weer zo dom en staat dat er gewoon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Christian_Ku schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:36:
[...]

Dat zijn goede tips, met name de laatste is zeer handig, kunnen jullie dat niet bij V&A neerzetten (of ben ik weer zo dom en staat dat er gewoon)?
Staat er gewoon. Maar dat is de keuze van de verkoper hoe de betaling verloopt natuurlijk.

*edit*
Daarbij is Tweakers niet anders dan een medium; zelfs als jij op straat iets van iemand koopt, ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor het aangaan van de transactie met bijbehorende gevolgen.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Hoe heb je destijds op de advertentie gereageerd.
Anders krijg je toch een bevestigingsmail van tweakers met heel de advertentie erin.
Ook met zijn nick.
Geef hem in ieder geval een slechte Feedback.
Meestal als ik iets koop via tweakers kijk in naar de Feedback en of de member al lang bij GoT is aangesloten.
Heel vaak kom je advertenties tegen op V&A van members die zich dezelfde dag hebben aangemeld.

Verder zou je voor 100 euro er gewoon eens heen kunnen rijden en eens vragen hoe het zit.
Desnoods neem je een paar maten mee. :P

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Dat snap ik maar vooral de tip dat je verifieerbare gevens moet achterhalen voordat je de koop sluit is een zeer nuttige tip. En voor zover ik weet staat dat er niet. Hoe de verkoop gesloten dient te worden is idd aan de verkoper maar vooral wat de koper kan doen om dit soort vervelende problemen te voorkomen is vaak niet uitgebreid gedocumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Pepperana schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:41:
Hoe heb je destijds op de advertentie gereageerd.
Anders krijg je toch een bevestigingsmail van tweakers met heel de advertentie erin.
Ook met zijn nick.
Geef hem in ieder geval een slechte Feedback.
Meestal als ik iets koop via tweakers kijk in naar de Feedback en of de member al lang bij GoT is aangesloten.
Heel vaak kom je advertenties tegen op V&A van members die zich dezelfde dag hebben aangemeld.

Verder zou je voor 100 euro er gewoon eens heen kunnen rijden en eens vragen hoe het zit.
Desnoods neem je een paar maten mee. :P
Met de huidige benzine prijzen ben ik dan ook 100 euro kwijt ong (staat te huilen aan de pomp). Dus dat is een lastige opgave! Maar ik zit er steeds meer aan te denken, simpelweg omdat ik dit ook geen manier van zaken doen vind, en die proc is van mij!

Overigens bedenk ik me ook net dat hij gereageerd heeft op mijn VRAAG advertentie, en ik niet op zijn AANBOD advertentie (ik weet niet eens of er een stond).

[ Voor 8% gewijzigd door Christian_Ku op 17-06-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan via die telefoonnummer info lijn proberen iets te achterhalen, qua naam of mogelijk nummer van familie. Via de familie nummer achterhalen van hem/haar, kom je weer een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Christian_Ku schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:41:...maar vooral wat de koper kan doen om dit soort vervelende problemen te voorkomen is vaak niet uitgebreid gedocumenteerd.
Ja en? Je bent toch niet wereldvreemd of uit een ei gekropen en kan dus zelf wel bedenken wat je kan doen? Dat het gebeurd is in dit geval, is erg vervelend voor je maar ik denk dat er tientallen zo niet honderden mensen dagelijks hetzelfde probleem hebben.

Trouwens, er is een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je 2 antwoorden achter elkaar wil geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
MAX3400 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:47:
[...]

Ja en? Je bent toch niet wereldvreemd of uit een ei gekropen en kan dus zelf wel bedenken wat je kan doen? Dat het gebeurd is in dit geval, is erg vervelend voor je maar ik denk dat er tientallen zo niet honderden mensen dagelijks hetzelfde probleem hebben.

Trouwens, er is een [afbeelding] als je 2 antwoorden achter elkaar wil geven. ;)
Ik ben inderdaad niet wereldvreemd maar misschien wat goed van vertrouwen, het gaat mij meer om de mensen die wel wereldvreemd zijn in de internethandel. Het kan geen kwaad dergelijke tips erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Christian_Ku schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:26:
Hij zou het pakket eerst versturen via het bedrijf waar hij werkt, zij gebruiken kennelijk standaard GLS, nooit iets van gehoord. Hij zou het terughalen en het zelf versturen via TNT. Ook niks meer van gehoord.

Over de telefoon zij hij ongeveer het bovenstaande en dat hij op internet had gevonden dat GLS wel vaker van dat soort mixups had. Hij vertelde ook dat GLS het bij mij had aangeboden maar ik heb NOOIT iets gezien laat staan een briefje dat ze langs waren geweest (wat ik dus al vreemd vind).
Met TNT heb ik zover ik me herinner nooit problemen gehad (iig alles wat ik heb gekocht is geloof ik altijd aangekomen), maar GLS heeft het eens geflikt een TV-kaart van 100 euro voor de voordeur te zetten. Ja, voor de voordeur.. Het was dat er vrij snel iemand thuiskwam, anders was ie waarschijnlijk weg geweest. Het is niet uit te sluiten dat bij jou hetzelfde is gebeurd. In dat geval kan je het de verkoper niet echt aanrekenen natuurlijk. Maar wat er precies aan de hand is weet ik natuurlijk ook niet.

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook eens een topicje geschreven: \[V&A] Wat algemene tips

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
MOOI, heb het gelijk maar even gelezen! Sterke tips...zeer nuttig!

Maar goed, uiteindelijk neemt het allemaal nog niet weg dat de verkoper niets meer van zich laat horen, dat is toch ook raar. Daarnaast woon ik in een blok van 6 en komen er daar geen vreemden binnen, hopelijk is het dus ook niet door een van de buren ontvreemd! Tenzij het voor de voordeur is gezet, maar dan denk ik dat je GLS wel kan aanklagen. Verder is het ook vreemd dat er geen briefje in de bus lag. Al met al zit ik nu achter het huis telefoon nummer van die gozer aan om hem gewoon te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Christian_Ku schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:34:
MOOI, heb het gelijk maar even gelezen! Sterke tips...zeer nuttig!

Maar goed, uiteindelijk neemt het allemaal nog niet weg dat de verkoper niets meer van zich laat horen, dat is toch ook raar. Daarnaast woon ik in een blok van 6 en komen er daar geen vreemden binnen, hopelijk is het dus ook niet door een van de buren ontvreemd! Tenzij het voor de voordeur is gezet, maar dan denk ik dat je GLS wel kan aanklagen. Verder is het ook vreemd dat er geen briefje in de bus lag. Al met al zit ik nu achter het huis telefoon nummer van die gozer aan om hem gewoon te spreken.
Ik heb hier nog nergens het meest voor de hand liggende gezien: de politie inschakelen. Dat is geen zekerheid dat je je spullen ooit krijgt; en tot een proces kan je het nooit laten kopen gezien het geringe bedrag. Je hebt evenwel niets te verliezen met een klacht in te dienen tegen die persoon waar je toch een aantal gegevens van hebt.

offtopic:
Edit: ? Dit stond in actieve topics terwijl het laatste bericht in juni was? NM :)

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 25-08-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, niet echt zinvol na 2 maanden omhoogschoppen :) Als de TS nog dingen toe te voegen heeft moet die maar even een DM sturen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.