Toon posts:

Q6600 op 3 ghz laten draaien.

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb de Asus P5ke-e moederbord en een Q6600 go processor. Met 4gb PC6400 geheugen. De voeding is 620 wat (coolermaster) en grafische kaart een XFX 9800GTX. Nu wil ik de proccesor die standaard 2.4 ghz draait naar 3 ghz laten draaien In de bios staat nu alles standaard. Maar wat zijn de juiste instellingen om deze stabiel op 3 ghz te laten draaien.

Alle info is welkom. Bedankt.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:45:
Beste,

Ik heb de Asus P5ke-e moederbord en een Q6600 go processor. Met 4gb PC6400 geheugen. De voeding is 620 wat (coolermaster) en grafische kaart een XFX 9800GTX. Nu wil ik de proccesor die standaard 2.4 ghz draait naar 3 ghz laten draaien In de bios staat nu alles standaard. Maar wat zijn de juiste instellingen om deze stabiel op 3 ghz te laten draaien.

Alle info is welkom. Bedankt.
Elke CPU is anders dus instellingen overnemen heeft geen zin. ;)
Neem daarom even Frequently Asked Questions TCA door en de TS van [OC] Core 2 Quad OC/ info Topic [Deeltje 2] :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Met een beetje geluk hoef je alleen de fsb te verhogen en verder niets. Dus fsb 400 instellen.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 11:28
Heb je zelf al wat opgezocht via google ofzo? Hier is namelijk genoeg over te vinden!!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nog even iets vergeten, de koeler op de processor is de Zalman CNPS9700-CU LED. Dus deze is wel koel genoeg denk ik.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
luckyjan schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:48:
Met een beetje geluk hoef je alleen de fsb te verhogen en verder niets. Dus fsb 400 instellen.
Niet overdrijven he het is makkelijk maar zo makkelijk nu ook weer niet. ;)
PCI en PCI-e locken bijvoorbeeld. FSB:RAM verhouding 1:1. enz. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 11:48
Pedr0 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:48:
Heb je zelf al wat opgezocht via google ofzo? Hier is namelijk genoeg over te vinden!!
Daar lijkt het niet echt op...

@TS als ik kijk naar je overige posts dan adviseer ik je om dit ook ff door te lezen.

TCA Policy

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
-The_Mask- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:49:
[...]

Niet overdrijven he het is makkelijk maar zo makkelijk nu ook weer niet. ;)
PCI en PCI-e locken bijvoorbeeld. FSB:RAM verhouding 1:1. enz. ;)
Ik heb al een heel stel Q6600G0's voor mensen op lanparty's overclockt naar 3 ghz door alleen de fsb te verhogen en verder alles standaard (auto) gelaten. Het lukt niet altijd (bijv bij een msi p6n slli) maar vaak wel.
Hoger dan 3ghz moet je idd bijna altijd met andere settings gaan spelen (vcore, mem volt, VTT enz).

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 08:56

Pindamann

Human

Als je niet uitkijkt met PCI-e lock kun je op den duur apparaten die in die sloten zitten beschadigen.

Ik zou me als ik jou was er iets in verdiepen zodat je veel beter resultaten haalt op een veiligere manier :)

9800X3D | 3070

Verwijderd

luckyjan schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:48:
De Q6600 draait op 9*266, als je de FSB naar 400 verhoogt dan draait de CPU op 3,6 GHz. Ik vrees dat hij met standaard instellingen niet door de POST komt.

@TS
Ik adviseer je om eerst wat te lezen en dan het volgende te proberen:
- Multiplier op 8
- FSB op 400 (RAM zal op 800 MHz zitten = 6400)
- V DRAM op 2.1V
- V CPU 1.4V
- EIST etc afzetten.
- PCIe locken op 100 MHz

Succes!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi, zoals je ziet zijn de vragen die je stelt al beantwoord in de FAQ van ons subforum. Ik zal de linkjes niet nog een keer geven, die heb je nu wel genoeg gehad geloof ik ;) Ik wil je aanraden om deze dan nog eens door te lezen en vooral te begrijpen wat er staat... Dan weet ik zeker dat je een stuk verder komt :)

Succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.