Toon posts:

Macbook / sony vario fz21m

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

Verwijderd

Topicstarter
http://www.laptopshop.nl/.../sony-vaio-vgn-fz21m.html
Dit is de SONY

http://www.laptopshop.nl/...macbook-2-1ghz-120gb.html
Dit is de APPLE

Ik heb niet zo veel verstand en al helemaal geen ervaring met Apple laptops
Zou iemand mij de grote verschillen (voordelen nadelen) tussen het besturingssysteem van apple en vista kunnen vertellen?

Het lijkt mij dat de Apple macbook veel onderdoet voor de sony..
Geen blueray lezer, geen brander, 1GB werkgeheugen, 13.3inch beeldscherm, geen hdmi uitgang, en klopt het ook dat MSN het niet doet op de Apple, apple heeft 1jaar garantie, sony 2jaar.
en de prijzen van de 2 zijn zo goed als hetzelfde.

Ik moet overigens wel zeggen dat de Macbook, veeel mooier is, (veel)betere accuduur, het besturingsprogramma mooier eruit ziet en veel gadgets heeft die de sony niet heeft. (groot pluspunt voor de Apple vind ik dat)

wat mij opgevallen was(in de winkels) dat de Macbook veel langzamer was dan o.a. de sony fz21m, klopt dat ook?

Alvast bedankt!

Benny

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

FAQ: Overstappers

Zoeken is ook een kunst :+

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Sony: betere specs, volgens vele een minder besturingssysteem dan Mac OS X
Apple: looks, sommige specs blinken wel uit, volgens vele een beter besturingssysteem dan Windows

Zoals je zelf al zegt, en over het OS is nog verschillend per persoon, daar valt niet over te discussiëren, enigste manier om het zeker te weten is het te proberen.

Overigens kan je voor een euro of 80 4GB RAM in je MacBook zetten, dat geeft de grootste performance-upgrade.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*kuch*

Sinds wanneer gaan we een PC aanschaffen omdat een OS zo fijn/ruk werkt? Meestal denk je eerst na over "wat wil ik gaan doen", daarna "onder welke OS'en kan dat", daarna "ik ga eens wat ervaringen erover lezen" en daarna zoek je pas hardware uit.

Dan antwoord op je vraag (ongeveer): als ik zou moeten (!!!!) kiezen, valt de Apple gewoon af omdat de beelddiagonaal te klein is <dikke vette punt>. En wat ik niet begrijp; je somt een x aantal nadelen op van de Apple t.o.v. de Sony maar zegt dan toch dat de Apple meer gadgets heeft. Blijkbaar vind je gadgets belangrijker dan functionaliteit dus dan kan je eender welke laptop kopen "als het maar een pats-factor heeft".

Ik denk dat al je vragen eenvoudig terug te vinden zijn op (bevooroordeelde) sites en dat je eigenlijk nog verder van huis bent want een discussie "Vista vs. OSX" kan nog wel een paar jaar duren.

@Wederom DaMarcus :w

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 20:30 . Reden: Zpelvaud ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Beste Bennyyy,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Dit topic is gesloten.