Family PC €1000

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik ben een PC aan het samenstellen voor ons gezin met een budget van 1000 euro. Het moet een compleet systeem worden (kast, monitor, toetsenbord, muis, speakerset), die veelal gebruikt zal worden om te internetten, wat foto's bekijken, etc. Er worden eigenlijk geen spellen gespeeld op deze pc, als er al iets gespeeld wordt is het meer iets van RollerCoaster Tycoon of Fifa ofzoiets. Wel wil ik de PC aan kunnen sluiten op een grote LCD TV. Er moet Vista komen te draaien op de PC en hij moet een jaar of 4 meekunnen. Verder vind ik het belangrijk dat de PC stil is (de kast zal hoogstwaarschijnlijk naast de monitor komen te staan).

Zelf had ik al een configuratie samengesteld op basis van de BBG Mei. Heeft iemand nog suggesties of andere ideeën?
  • Core 2 Duo E8400 €150 (snel, goede prijs/kwaliteit verhouding, betwijfel het rendement van C2Q op dit moment en de nabije toekomst)
  • MSI P35 Neo2-FIR €82
  • Arctic Cooling Freezer 7 Pro €17 (is deze wel stil genoeg?)
  • Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB €70 (betrouwbaar merk, goede prijs/kwaliteit verhouding)
  • Asus EAH3650/HTDI/512M €68 (goedkoop, Dx10, HDMI, passief gekoeld)
  • Samsung Spinpoint F1 750GB €82
  • Lite-On LH-20A1S €20
  • Apacer Intern Card Reader USB2.0 16in1 €8
  • Antec LifeStyle Sonata III €100 (erg tevreden met LS Sonata II)
  • LG L226WTQ-SF €250 (goede reviews en goede prijs/kwaliteit verhouding)
  • Logitech Cordless Desktop EX 110 €30
  • Logitech X-540 €75 (heb ik zelf ook en werkt prima)
Totaal: €950,- (prijzen op basis van Zercom, als iemand denkt dat het ergens anders goedkoper is hoor ik dat graag).

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dat gaat allemaal prima werken zo niks aan veranderen zou ik zeggen.
Alleen zou ik het persoonlijk niet bij zercom halen. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
draadje over zercom

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 19:56
De Arctic Freezer Pro 7 is stil zodra je hem 50% of lager van z'n toeren laat draaien. Allles daarboven is hoorbaar, alles vanaf de 70% vind ik zelf storend. (Heb hem zelf ook)

Ik raad je aan om eens te kijken naar een Noctua CPU cooler. Noctua fans staan bekend om hun stil zijn, en de koeler is gewoon prima als er toch niet overgeclocked gaat worden. Kost je wel iets meer, maar dat past nog wel net binnen het budget denk ik zo.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Helaas zijn topics als deze niet meer toegestaan in GoT CSL. Dit valt na te lezen in het CSL Beleid.

Mocht je er niet helemaal uitkomen met je systeem, kun je nog altijd de CSL FAQ bijpakken ;) Tevens zou je de [BBG] Multimediasysteem mei 2008 als naslagwerk kunnen gebruiken.

/Edit: BBG had je al gebruikt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DaMarcus op 17-06-2008 13:12 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Suggesties of ideeen gaarne zelf aanleveren met voldoende argumenten. Daarna kunnen we alsnog bedenken of er een voordeeltje of nadeeltje aan zit.

Snap trouwens niet waarom een BBG-systeem nog twijfels bij je oproept; er wordt dik een maand over elk systeem vergadert dus je kan dan niet echt meer voor gaas gaan, of wel soms?

DaMarcus :w

*edit*
De enige eis die je stelt "er komt Vista op en hij moet aan de TV hangen"; ik vermoed (als het topic al openblijft) dat je dan 4607896882 suggesties/vragen kan verwachten want jouw gebruikseisen liggen wel heeeeel ruim.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 13:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Op GoT verwacht men dat je over enig aanvangsniveau beschikt en de tweaker zelf in staat is om zijn / haar systeem samen te stellen. Daarom zijn 'boodschappenlijst-topics' als deze niet meer toegestaan.

Argumenten of geen argumenten, dit zien ze niet meer door de vingers.

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
DaMarcus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:19:
Op GoT verwacht men dat je over enig aanvangsniveau beschikt en de tweaker zelf in staat is om zijn / haar systeem samen te stellen. Daarom zijn 'boodschappenlijst-topics' als deze niet meer toegestaan.

Argumenten of geen argumenten, dit zien ze niet meer door de vingers.
Ik beschik heus wel over enig aanvangsniveau. Ik trek gewoon tijd uit om een fatsoenlijk systeem in elkaar te zetten en vraag dan of er mensen zijn met andere suggesties. Niet zo raar om daar een topic over te openen. Bovendien weet ik zeker dat dit topic ook nuttig is voor anderen die op zoek zijn naar een dergelijke PC.

Heb altijd het idee dat de vragen die je op GoT 'legaal' mag stellen op één hand te tellen zijn. Als je nog niet meer om suggesties mag vragen voor een systeem, wat heb je dan aan zo'n forum. Als je een probleem met je PC hebt kan je de oplossing toch wel vinden via Google.

Sorry, maar wordt een beetje gefrustreerd van het feit dat iedere keer als je iets vraagt op GoT er in tegen stelling tot een zinnig antwoord altijd alleen maar gezeken wordt. Als je zelf denkt wel over een enorm IT niveau te beschikken geef dan wat suggesties, daar heb ik meer aan. En van gezeik wordt je zelf ook niet gelukkiger...

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probleem 1 is: teveel mensen denken op GoT op dezelfde manier (zowel positief als negatief).
Probleem 2 is: men leest vaak elkaar topics niet en leert dus niets.
Probleem 3 is: we worden overspoeld met topics die niet voldoen aan CSL Beleid

Beleid en FAQ vullen elkaar goed aan en daartussen is voldoende speelruimte voor een topic maar niet met een opsom-lijstje zoals je hebt neergezet in je startpost. Sorry, ik verzin de regels niet maar probeer alleen te voorkomen dat je zometeen nog gefrustreerder wordt als er een slotje op dit topic zit en ook je volgende of daaropvolgende topic wordt gesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wou T schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:16:
[...]
Ik beschik heus wel over enig aanvangsniveau. Ik trek gewoon tijd uit om een fatsoenlijk systeem in elkaar te zetten en vraag dan of er mensen zijn met andere suggesties. Niet zo raar om daar een topic over te openen. Bovendien weet ik zeker dat dit topic ook nuttig is voor anderen die op zoek zijn naar een dergelijke PC.

Heb altijd het idee dat de vragen die je op GoT 'legaal' mag stellen op één hand te tellen zijn. Als je nog niet meer om suggesties mag vragen voor een systeem, wat heb je dan aan zo'n forum. Als je een probleem met je PC hebt kan je de oplossing toch wel vinden via Google.

Sorry, maar wordt een beetje gefrustreerd van het feit dat iedere keer als je iets vraagt op GoT er in tegen stelling tot een zinnig antwoord altijd alleen maar gezeken wordt. Als je zelf denkt wel over een enorm IT niveau te beschikken geef dan wat suggesties, daar heb ik meer aan. En van gezeik wordt je zelf ook niet gelukkiger...
Er is weinig aan te merken op jou systeem. Zoals ik hierboven al zei. Mensen die willen helpen reageren dus niet omdat je het zelf al goed hebt gedaan. Dus reageert het andere slag mensen. Maar verwacht je nou dat we zeggen van dit is niet goed of zus is niet goed? Dat systeem ziet er toch netjes uit niks meer aan doen vind ik.

• DaMarcus

DaMarcus