[BBG] Multimediasysteem mei 2008

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 16:07
Ook de komende BBG zal er weer een multimediasysteem worden opgenomen in de collectie. Aangezien de prijzen wel redelijk gedaald zijn en 1200 euro naar mijn mening toch wel redelijk prijzig is, heb ik eens getracht om het systeem rond de 1000 euro te houden. Opmerkingen en commentaar is welkom :)
Ohja, het is dus een systeem dat in principe voor heel de familie bruikbaar moet zijn (of voor alle toepassingen, als je verder geen familie hebt :+ )

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec LifeStyle Sonata III Zwart€ 97,70€ 97,70
1Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)€ 7,25€ 7,25
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 15,75€ 15,75
1Asus EN9600GT/HTDI/512M€ 129,-€ 129,-
1Club3D Theatron DD (Retail)€ 35,97€ 35,97
1Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)€ 59,-€ 59,-
1Intel Core 2 Duo E8400€ 147,69€ 147,69
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 27,83€ 27,83
1Lite-On LH-20A1S€ 19,80€ 19,80
1Logitech Cordless Desktop EX 110€ 25,51€ 25,51
1Logitech X-540€ 53,99€ 53,99
1MSI P35 Neo2-FIR€ 74,48€ 74,48
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 83,75€ 83,75
1Samsung Syncmaster 226BW€ 227,90€ 227,90
ImporterenTotaal€ 1.005,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De configuratie is opzich zo al gewoon goed, ook nog relatief goedkoop zelfs. Maar goed mijn suggesties:

Misschien de behuizing vervangen voor de pricewatch: Antec Sonata Plus 550 Zilver, Zwart? Deze heeft een iets sterkere voeding en persoonlijk vind ik deze een stuk beter eruit zien. :9 Hij is wel een stukje duurder.

Verder kan je ook een andere brander erin doen (uit Regeneration in "[BBG] Basissysteem mei 2008"):
Deze pricewatch: Samsung SH-S203D is een zeer goedkope brander met alles er op en eraan zoals Light Scribe. Ook geeft hij goede prestaties en is ook erg snel.

(Ook weer (gedeeltelijk) uit Regeneration in "[BBG] Basissysteem mei 2008" ;) ) De pricewatch: Kingston KVR667D2N5K2/2G (vanaf € 27,88) is wel de goedkoopste geheugen van de DDR2 PC5xxx (667MHz) geheugen, misschien tijd om over te stappen op DDR2 PC6xxx (800MHz)? het prijsverschil is nu klein. En aangezien hier niet echt "probleem" met het budget is. Lijkt me de keuze niet zo moeilijk. Dit pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 (vanaf € 31,18) lijkt me wel een goede. Zelfde CAS Latency van 5 en prijs is nog relatief erg laag.
Je kan mogelijk zelfs voor nog sneller geheugen gaan: pricewatch: Kingston KHX8500D2K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 PC 8500 (1066MHz) voor 50 euro, maar dit is misschien wat overkill op het moment en voor het prijsverschil hoef je het ook niet te doen.

Verder misschien een ander beeldscherm erin doen? De Samsung Syncmaster 226BW heeft last van [TFT] verschillende versies. Suggestie: deze vervangen voor bijv.:
- pricewatch: Samsung Syncmaster 226CW of
- pricewatch: Samsung Syncmaster 2232BW of
- pricewatch: HP Pavilion w2207h of
- pricewatch: LG L226WTQ-SF of
- pricewatch: LG L227WT-PF
De specs van deze schermen verschillen qua specs nauwelijks en de keus is dus erg moeilijk daarop, het zal voornamelijk een persoonlijke keuze zijn. Is het mogelijk om al deze 5 schermen in de BBG te zetten, met als tekst "deze schermen verschillen weinig kies degene die je het mooist vindt". :+ :P

Misschien een idee om deze keer voor een AMD configuratie te gaan? Bijv.:
pricewatch: AMD Phenom X4 9750 of
pricewatch: AMD Phenom X4 9850 met
pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H en met
pricewatch: Sapphire Radeon HD3870
Voordeel van AMD configuratie is dat je een Quadcore hebt, mogelijkheid tot Hybride Crossfire X en DX 10.1 ondersteuning.

[ Voor 30% gewijzigd door Regeneration op 26-04-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Q6600 is nog maar ~160 euro... Mischien bij multimedia systeem toch voor de quad gaan?
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
Blijft altijd de discussie hier denk ik, quad of niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:44:
Een Q6600 is nog maar ~160 euro... Mischien bij multimedia systeem toch voor de quad gaan?
Altijd zal het wel niet zijn ;), maar op het moment is het wel een discussie/twijfelgeval.

En ik maar kijken naar de Q9xxx serie en denk, ja die zijn wel wat duurder dan de Phenoms. => Je hebt ook de Q6xxx nog. 8)7 Daar heb je inderdaad een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 20:56

Thandor

SilverStreak

Verder misschien een ander beeldscherm erin doen? De Samsung Syncmaster 226BW heeft last van [TFT] verschillende versies. Suggestie: deze vervangen voor bijv.:
- pricewatch: Samsung Syncmaster 226CW of
- pricewatch: Samsung Syncmaster 2232BW of
- pricewatch: HP Pavilion w2207h of
- pricewatch: LG L226WTQ-SF of
- pricewatch: LG L227WT-PF
De specs van deze schermen verschillen qua specs nauwelijks en de keus is dus erg moeilijk daarop, het zal voornamelijk een persoonlijke keuze zijn. Is het mogelijk om al deze 5 schermen in de BBG te zetten, met als tekst "deze schermen verschillen weinig kies degene die je het mooist vindt". :+ :P
Een aantal weken geleden heb ik mij een LG L226WTQ aangeschaft en daar ben ik best tevreden over. Als ik mij het goed herinner waren de reacties over de laatste Samsung schermen minder positief. Mijn LG heeft als enige 'nadeel' dat er rechts onder een beetje backlight bleeding te vinden is.

Helaas heb ik geen hands-on ervaringen met de nieuwste Samsung schermen dus is het lastig om ze goed te vergelijken. Anyhow: Syncmaster 226BW productreviews en LG L226WTQ-SF productreviews. Al met al zou het niet verkeerd zijn om de keuze van het scherm even goed door te spreken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Van Samsung heb je ook de nieuwe Syncmaster 2253BW, als nette mogelijkheid imho of de LG L227WT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 16:07
Ik had het een beetje druk, waardoor dit topic even niet mijn aandacht heeft gekregen...
De tips zijn zeker nuttig geweest, en ik heb de cpu maar vervangen door een quad-core-variant. Ook het geheugen heeft een upgrade gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kan je dit zichtbaar maken (evt in de SP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:44:
voor een multimedia systeem zo ik wel voor een quad gaan.
imo doet een multimedia systeem ook aan video editing, encoding e.d. dan heb je veel meer aan een quadcore.

beetje vreemd hier op tweakers zetten ze een quad in de high-end-game-systeem en een core2duo in de multimedia-systeem. je zou het eerder omgekeerd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zou hier zo'n penryn quadcore toch nog net iets beter zijn. Dat SSE 4, als het een beetje meer geimplementeerd word werkt toch erg goed.

http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=3137&p=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
murky123 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:45:
[...]

voor een multimedia systeem zo ik wel voor een quad gaan.
imo doet een multimedia systeem ook aan video editing, encoding e.d. dan heb je veel meer aan een quadcore.

beetje vreemd hier op tweakers zetten ze een quad in de high-end-game-systeem en een core2duo in de multimedia-systeem. je zou het eerder omgekeerd zien.
Men is (eindelijk) toch voor de Quad gegaan bij de multimedia systeem en een Dual bij de High-end gamesysteem. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:09:
Eigenlijk zou hier zo'n penryn quadcore toch nog net iets beter zijn. Dat SSE 4, als het een beetje meer geimplementeerd word werkt toch erg goed.

http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=3137&p=5
Die is wel (een stuk) duurder... zelfs de goedkoopste variant Link naar PW en quote van de BBG:
De Intel Core 2 Duo E8400 is momenteel nog steeds de beste keuze als het aankomt op prestaties in games, voor ongeveer 150 euro levert deze processor ongekende prestaties. Desondanks was het deze editie de bedoeling om te kiezen voor de Intel Core 2 Quad Q9450, die om en nabij de 100 euro duurder is, maar de prestaties van de E8400 zeker benadert en als grootste pluspunt vier cores heeft. Helaas is deze processor nog steeds zo goed als niet leverbaar, waardoor we wederom voor de E8400 gekozen hebben.
Er wordt dus gezegt dat de Q9xxx serie van intel nog slecht leverbaar is, dat is dus een mogelijke reden waarom er niet daarvoor is gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 03-05-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt :). Denk dat het in de volgende BBG wel een nieuwe penryn quad gaat komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica