Toon posts:

WD 2.5' SCORPIO 250GB

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Hitachi travelstar 5k serie en wil deze vervangen voor een WD Scorpio.

Nu is bij een paar test gebleken dat het verschil tussen beiden schijven qua
write via de scorpio 20-30% sneller is en dat read 20-50% sneller is bij
minimaal en maximaal snelheid van de WD scorpio tov mijn eigen schijf.

Daarnaast vraagt de HDD iets meer stroom, maar hij is ook 2x groter en dat is een pluspunt
voor mijn video's.

Is de WD Scorpio een goede keuze of is er een vergelijkbare schijf van een andere
merk een betere keuze (prijs voor deze schijf 80 euro). ervaringen met de Scorpio.

Iemand een betere keus of is dit qua prijsprestatie een goede produkt. _/-\o_
- Samsung - Seagate ?

info via : http://www.tomshardware.c...ks-uk,review-2319-15.html
gehaald en bekeken met een 5K160 SATA

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 22:29 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zeggen ga eens wat specificaties met elkaar vergelijken, deze kun je op de website van de fabrikanten terug vinden. (wat je ook reeds gedaan hebt) Daarnaast zoek reviews of zoek topics over dergelijke hardeschijven, gebruik daarvoor bijvoorbeeld de search van GoT of Google. Uit topics over dergelijke hardeschijven kan blijken of er problemen mee zijn of juist goed presteren.

Overigens hoeft een hardeschijf welke sneller en groter is niet altijd meer energie op te nemen, kijk daarvoor goed naar de specificaties.

Verder worden de zogenaamde "wat moet ik kopen topics" niet erg gewaardeerd op GoT, zie ook het FAQ/Beleid: Wat moet ik kopen?

Als laatste wilde ik je aanraden je topic start een volgende keer iets beter/duidelijker op te zetten, ik heb hem nu een paar maal moeten lezen voordat mij enigszins duidelijk werd wat je nu precies bedoelde vooral dit stukje blijft een beetje onduidelijk:
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:24:
Nu is bij een paar test gebleken dat het verschil tussen beiden schijven qua
write via de scorpio 20-30% sneller is en dat read 20-50% sneller is bij
minimaal en maximaal snelheid van de WD scorpio tov mijn eigen schijf.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.