Alice vs Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 1.390 views

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Momenteel sta ik (na veel ergenissen) op het punt om dag te zeggen tegen Ziggo (voorheen casema)
en ben aan het kijken (o.a. met behulp van dit forum) naar alternatieven!

Na wat speur en vergelijkings werk blijven er bij mij twee aanbieders hangen,
voornamelijk gezien de relatief lage prijs en voorwaarden!

- Alice easy
- Telfort internet

Zoals elders in dit forum al uitgebreid besproken beide met vrijwel dezelfde specs (20MB voor 2 tientjes in de maand enz enz)

Echter....nu ben ik zo benieuwd naar de ervaring van mensen die een van beide (of misschien wel beide) producten hebben kunnen testen!

Behalve de snelheid (altijd een leuke discussie) en de kosten (staan vast en zijn helder bij mij) ben ik zo benieuwd naar het totaal!

- Hoe is men in service als we de helpdesk bellen?
- Wat is (stiekum dan toch) de daadwerkelijke snelheid die mensen behalen? (even los van alle zaken die daar van invloed op kunnen zijn)
- WAAROM Alice aanbevelen boven Telfort of net andersom?

Ben erg benieuwd naar ervaringen/vergelijkingen bij deze twee aanbieders met deze producten.

_/-\o_

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik zou zeggen bekijk deze topics eens:
Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9

Telfort is vrij nieuw dus veel mensen zullen er niet zijn die BEIDE hebben gehad. Maar ik denk dat je het beste kan gaan kijken waar de mensen het minst over klagen.

[ Voor 31% gewijzigd door Moortn op 16-06-2008 10:33 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Alice is veel lekkerder als dat irritante Telfort mannetje. Dat gaf eigenlijk de doorslag.

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Moortn schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:32:
Ik zou zeggen bekijk deze topics eens:
Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9

Telfort is vrij nieuw dus veel mensen zullen er niet zijn die BEIDE hebben gehad. Maar ik denk dat je het beste kan gaan kijken waar de mensen het minst over klagen.
Als ik eerlijk ben zie ik dat men over beide redelijk wat te klagen heeft, vandaar bij mij nog steeds het vraagteken! Maar beide topics heb ik inderdaad al bekeken, thx!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:33:
Alice is veel lekkerder als dat irritante Telfort mannetje. Dat gaf eigenlijk de doorslag.
Euhm ja...is ook een argument :P maar ben toch even productinhoudelijk nieuwsgierig!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Moortn schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:32:
Telfort is vrij nieuw dus veel mensen zullen er niet zijn die BEIDE hebben gehad.
Telfort = Tiscali, dat is er al veel langer dan Alice :)

Verwijderd

Ik heb ziggo (MK power) opgezegd en een nieuw abo aangevraagd bij Telfort. Aan Alice heb ik trouwens nog geen eens gedacht. Telfort sprak me wel met hun reclame's. Goedkoper dus leuker. :) Laten we hopen.

Voorderest weet ik niet wat voor wezenlijke verschillen er zijn tussen alice en telfort zijn. Zal elkaar niet veel ontlopen denk ik.

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 20:04

grass460

[DPC] Division_Brabant

ik ben van @home 4Mb overgestapt op telfort internet
dus van €29.95 naar €19.95 in de maand
nu down ik met gem 1200Kb , en heb geen last van storingen gehad ook niet met die grote kpn problemen paar weken terug.

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Zie ik een 2 - 0 voor Telfort ?

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

gerdesign schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:21:
Zie ik een 2 - 0 voor Telfort ?
Dat kan in 15min nog veranderen.

Oops, dit is niet de HK

EDIT zodat deze post nog iets bijdraagt:
Ik denk niet dat er veel verschil in zit. Telfort schijnt veel last te hebben van bel problemen, maar ik zou kijken in de voorwaarden wat je de betere vind. Beide zijn evensnel, evenduur en over beide zijn klachten.

[ Voor 37% gewijzigd door Moortn op 16-06-2008 11:28 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Overgestapt van @home 12Mbps naar Alice.
Van de mogelijke 20Mb haal ik 14, ruim meer dus dan bij @home.
Up is hetzelfde. Is natuurlijk, anders dan bij kabel, heel erg afhankelijk van de afstand tot de centrale.
De postcodecheck beloofde 15-20 daar zit ik dus net iets onder maar wel tevreden.
Nog geen problemen gehad (1 maand) dus ook geen ervaring met de helpdesk.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Ik zou Alice kiezen omdat:
1. Geen vast contract
2. Minder klanten dus minder drukke klantenservice
3. Kwaliteit BBNed doet niet onder voor KPN

Telfort heeft ook sterke punten
1. Geen aansluitkosten als je geen KPN hebt (bij Alice kost je dat 70 ballen wat wel neerkomt om 3,5 maand abbonementskosten...
2.ADSL van KPN zelf (een vd voordelen is dus wat hierboven staat)

Wat ik dus zou zeggen: wil je overstappen en geen vast abbonement, neem Alice. Als je net als ik van Ziggo komt en dus waarschijnlijk geen KPN lijn hebt liggen neem dan Telfort, scheelt je 70 ballen.

• SH4D3H
Bij Telfort betaal je ook niet de 9,95 'lijnhuur' als je geen KPN telefoonabo hebt :)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:18

MartNL

Heb je de nieuwste Ct (juni) niet toevallig in de buurt?
Want daar staat een zeer uitgebreide test van alle internetproviders in.
Inclusief snelheden in de praktijk.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 20:28
SH4D3H schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:38:
Telfort = Tiscali, dat is er al veel langer dan Alice :)
Kuch! Was dat maar zo. Tiscali is al lang niet meer wat het geweest is. Telfort = KPN. Ervaringen met klantenservice leert dat het inmiddels een mooie KPN toko is geworden. Met de incapabelheid van KPN wat betreft betrouwbaarheid... weg daar.
Heb bij familie/vrienden altijd tiscali (of Demon toen dat nog bestond) aangeraden, wat altijd prima was, op levertijden na (Tiscali) en ook altijd voor mobiele telefoon Telfort. Netwerken waren gewoon stabiel, je kreeg een normale internetverbinding (geen poort 25 dicht of andere addertjes) en de klantenservice was reeel. Sinds dat hele KPN migratieverhaal is het niet alleen 30-40% duurder geworden, maar ook met veel minder stabiele verbindingen, liegende niet-waarmakende verhalen van klantenservice, en die landelijke storingen prutsers...

Alice loopt over het BBNed netwerk als ik me niet vergis. Zij hebben het wat dat betreft (telco) wat beter op orde. De telco blijft naar mijn idee toch een belangrijke factor in het geheel voor een ADSL aansluiting, omdat die het labielste deel van het netwerk voor zijn rekening neemt. (huis-wijkcentrale-atm-amsterdam)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Ik heb nu enige tijd Telfort (na de veel duurdere @Home) en ben wel tevreden. Ik haal meestal ~2000KB/s down en dat vind ik prima. Verder was voor mij de reden om niet voor Alice te kiezen het feit dat je bij Alice maar 1 mailadres kunt krijgen. Daar was mijn vriendin het niet mee eens :-)
De service is gewoon slecht. De helpdesk mag en kan je niet doorverbinden met iemand die wel iets van de techniek afweet en maakt alleen maar calls aan. De bereikbaarheid is ook magertjes. Gelukkig heb ik het nog maar zelden nodig gehad, en dan meestal voor de telefonie.

• SH4D3H
gertvdijk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:37:
[...]
Sinds dat hele KPN migratieverhaal is het niet alleen 30-40% duurder geworden, maar ook met veel minder stabiele verbindingen, liegende niet-waarmakende verhalen van klantenservice, en die landelijke storingen prutsers...
Dat herken ik dan weer wel :X
Welke provider heb je nu dan?

Verwijderd

SH4D3H schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:33:
Bij Telfort betaal je ook niet de 9,95 'lijnhuur' als je geen KPN telefoonabo hebt :)
Dat betaal je bij Alice ook niet.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 20:28
SH4D3H schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:05:
Dat herken ik dan weer wel :X
Welke provider heb je nu dan?
offtopic:
Zelf heb ik TU Delft Glasvezel 100/100 :) Qua betrouwbaarheid ook steeds slechter. Kan er makkelijk een weekend uit liggen of dat er een tijdje de hele campus geen netwerk meer heeft (zelf met 4 voudig uitgevoerde routers krijgen ze het voor elkaar alles plat te leggen). Lijkt wat dat betreft wel KPN. Voor 72 eurocent (!) per maand ga je niet echt klagen, natuurlijk.
Maar dat gaat binnenkort naar meer dan 10 euro. 1400% (!) duurder.

Nu weet ik niet meer wat ik vrienden en familie moet aanraden. Meestal zeg ik geen KPN (of dochters) en geen Tele2 of iets anders wat over het KPN netwerk loopt.
offtopic:
Mijn mobiele telefoon loopt nog wel via Telfort, omdat ik het qua kosten daar heel erg gunstig zit en de daar ook de concurrenten niet veel soeps zijn. (lees: geen gratis klantenservice, normaal mobiel internet, normaal beleid met belminuten)

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 16-06-2008 12:20 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Als je een KPN belbudget (analoge telefonie) abo'tje hebt kan je Alice aanvragen zonder de NLS van 69,-. Omdat Alice een maandabo heeft, berekenen ze die kosten door.

Het grote voordeel van Alice is ook dat maandabo, mocht het niet bevallen kan je altijd weer wegmigreren. Je zit tevens op het netwerk van bbned, wat eigenlijk niet onderdoet voor het netwerk van KPN. Toch heb je altijd nog met KPN te maken (al dan niet via BBned) omdat de lijn die naar je huis loopt van KPN is. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
gerdesign schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:29:

- WAAROM Alice aanbevelen boven Telfort of net andersom?
Zelf kiezen, moet lukken met alles wat te lezen valt over beide.

Hier nu naar vragen geeft een opsom topic van persoonlijke ervaringen waar je niets aan hebt en vrij zinloos is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.