HDD error,press F1 to continue,en toen?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07-2025
Welke mogelijkheden zijn er?
GetDataBack ziet 'em niet,de schijf zit nu als slave op 1 flatcable met een nieuwe master schijf,en was dus mijn Windows schijf,maar hoewel er meerdere partities opstaan,is -ie totaal niet meer benaderbaar,iemand mischien nog een idee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Spint de schijf nog wel op? Cruciaal detail.

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik hoor 'em niet,heet word-ie daarintegen wel,en in de bios staat-ie ook.......?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Waarschijnlijk is het een SMART error. Deze controle kun je eventueel uit zetten in het BIOS. Maar slimmer is om toch even te controleren met de tool van de fabrikant of de schijf ook echt stuk aan het gaan is. Zo ja, uiteraard zsm backuppen (mocht je dat niet gedaan hebben) en de schijf vervangen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-02 14:28

Nobby

Nuts!

Fauna schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:15:
Waarschijnlijk is het een SMART error. Deze controle kun je eventueel uit zetten in het BIOS. Maar slimmer is om toch even te controleren met de tool van de fabrikant of de schijf ook echt stuk aan het gaan is. Zo ja, uiteraard zsm backuppen (mocht je dat niet gedaan hebben) en de schijf vervangen.
Hij is totaal niet meer benaderbaar, dus is iets stuk.
Dat een schijf niet meer benaderbaar is na een SMART error heb ik nog niet gezien.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een beetje karige topic start, maar is misschien net voldoende. Ookal zou wat meer details van het system beter geweest zijn, omdat je de hardeschijf mogelijk op een RAID controller hebt aangesloten, aangezien GetDataBack de hardeschijf niet ziet terwijl het BIOS volgens jouw zelf wel de hardeschijf herkent.

Voor hoe een topic start er uit dient te zien: OM FAQ / Beleid

Verder is er over data recovery veel te vinden hier op GoT onder andere in "the FAQs": OM FAQ: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? , ik raad je daarom aan dit eerst eens door te nemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.