Toon posts:

Externe harddisk defect. Hoe data terug

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb/ had een externe harddisk, bestaande uit een Maxtor schijf en een merk X harddisk case.
Schijf is aangesloten op mijn laptop, welke draait op win xp pro.

De case is een aluminium ogend merkloos geval, met als chipset de profilic pl 3507.

Sinds kort is deze schijf overleden. Aangezien er nogal wat data opstaat wil deze graag overzetten naar mijn 2e externe harddisk.

De kapotte schijf is wel te zien in schijfbeheer. Schijfbeheer zit de schijfruimte als 'niet toegewezen'.

Ik heb al geprobeerd om de schijf met getdataback en testdisk te benaderen. Echter zonder resultaat. Beide programmas geven read errors.

Heeft er iemand hier nog tips of andere tooltjes om mijn data terug te sturen. Weet niet zeker welk filesystem de externe schijf gebruikt, meende dat sommige casings hun eigen systeem gebruikten.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Je zou Active@Filerecovery of Easyrecovery es kunnen proberen. En les van deze: maak backups!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Eerste tip: haal de schijf uit de casing en sluit 'm rechtstreeks aan. Ik heb inmiddels een stuk of 6 casings kapot zien gaan hier en dezelfde schijf doet het nog steeds prima.

Nadat je 'm rechtstreeks aan de pc hebt hangen even de tooltjes uit de FAQ van dit subforum runnen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

OM FAQ / Beleid - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 32% gewijzigd door Mad Marty op 15-06-2008 17:03 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Lees eerst mijn post voordat je dergelijke links geeft, of reply gewoon niet. Nogal nutteloos.

@Nvidiot: Dat is een goeie tip. Ga ik proberen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:54:
[...]

Lees eerst mijn post voordat je dergelijke links geeft, of reply gewoon niet. Nogal nutteloos.

@Nvidiot: Dat is een goeie tip. Ga ik proberen.
Hallo, jij vraagt toch tips of tooltjes? In de FAQ staat gewoon een duidelijke beschrijving wat te doen. En Nvidiot zegt toch ook 'gebruik de FAQ', ik geef je alleen maar het directe linkje er naartoe. Die FAQs zijn er niet voor jan je-weet-wel.

:w

Rail Away!

Verwijderd

Een vriendinnetje van mij had exact hetzelfdde probleem.....
Oplossing was in haar geval dead-easy: aansluiten op externe voeding ipv voeding via USB.

Ik hoop dat het ook voor jou werkt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

En toch heeft Mad Marty engszins gelijk naast GetDataBack en testdisk wordt er in het FAQ nog wel meer genoemd, onder andere Ontrack heeft nog recovery software welke je zou kunnen proberen.

Daarnaast kun je nog wel meer vinden in "The FAQs", maar als dergelijke programmaatjes de hardeschijf of partities niet zien of herkennen, dan ben ik bang dat je enige mogelijkheid is een datarecovery bedrijf te contacteren. Deze bedrijven zijn wederom in "The FAQs" terug te vinden sommige daarvan werken met een "no cure no pay" policy en hebben vaak indicatie prijzen op de website staan, maar even een telefoontje is over het algemeen handiger zodat direct afspraken gemaakt kunnen worden.

Als laatste wil ik opmerken dat met een beetje zoek werk hier op GoT heelveel over datarecovery gevonden kan worden. Dus ik zou zeggen nog genoeg om zelf even uit te zoeken.

P.s. Mocht je er na dit alles toch niet uitkomen, voel je dan vrij wederom een topic te openen, waarin je ook aangeeft wat je allemaal nog meer hebt ondernomen, dit topic gaat nu dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 17-06-2008 07:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.