Toon posts:

Mijn eigen map hacken

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

gisteren chrashte mijn computer. Onderhand doet hij het weer, maar heb ik een probleem. Ik kom namelijk niet meer bij mijn oude bestanden. Ik zal even vertellen waarom.

In de crash heeft de computer de gebruikersaccounts eraf gegooid. Toen hij het weer deed, moest ik dus een nieuw account aanmaken. Van de bestanden in mijn oude account is een back-up (een kopie dus) gemaakt, die wel nog op de computer staat. Ik ben dus niets echt kwijt. Maar omdat mijn oude account beveiligd was met een wachtwoord, kan ik die bestanden niet openen. Als ik op de back-ups klik, zegt hij 'toegang geweigerd'. De computer weet natuurlijk niet dat ik dezelfde persoon ben als die van mijn oude account, hij ziet mij als iemand anders.

Ik weet nu niet hoe ik in die map moet komen en ik zit daardoor diep in de problemen. Ik heb namelijk de leiding over de schoolkrant van onze school, en mijn hele krant zit in die map. Als ik die map niet geopend krijg binnen een week, is er dus gewoon geen schoolkrant dit jaar... En dat zou echt jammer zijn.

Ik zal nog even iets meer informatie geven: Ik ben een administrator op onze computer, dat was ik ook al met mijn oude account. Verder heb ik Windows XP Home Edition. Ik weet ook mijn oude wachtwoord nog, maar ik krijg nergens een mogelijkheid om het in te vullen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, desnoods hack ik mijn eigen account wel illegaal. Als ik alleen maar wist hoe dat moest...

Alvast heel erg bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Kijk eerst even in de Windows Clients - FAQ of je daar een antwoord kan vinden op je vraag - zeker in dit geval kun je daar je voordeel mee doen omdat je nou niet bepaald de eerste persoon bent die een 'toegang geweigerd' melding krijgt bij peroonlijke mappen van een andere installatie :)

Ook had je natuurlijk via de search of met Google al wat kunnen vinden - zeker als je de exacte melding even gaat nazoeken.
Maar dat staat ook in de Windows Clients - Policy uitgelegd ;)

Kortom: lees de FAQ even door voor je antwoord, kom je ergens niet uit, open dan gerust een nieuw topic, maar verneld dan wel even waar je precies tegenaan loopt en wat er aan de bekende (en googlebare) oplossingen niet werkt.

en kies een betere topictitel die niet zo suggestief is, maar dat is meer voor je eigen veiligheid :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.