Toon posts:

Mobo combi met processor. Zal ik deze nemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!!!!

Eindelijk ben ik hier geregistreerd, ik heb eerder hier ooit eens een post gemaakt onder iemand anders zijn naam. Het ging toen over Cisco en ik ben erg goed geholpen toen en heb niet eens bedankt! (En eigenlijk mocht het niet)
Ik heb nu dan ook een ander e-mail adres dus het kan nu, en toen niet.

Ik las net even snel een beetje de FAQ door en nu heb ik het vermoeden dat zulke vragen mischien niet worden toegestaan ? Maar ik zag het niet echt staan behalve een doorverwijs topic die dicht is.

Ik begin eigenlijk nu sinds laatste tijd beetje warm te lopen voor mn pc upgraden, eerder was ik wel gewoon tevreden, maar dan zie je mensen om je heen nieuwe systemen kopen en als je stage loopt tussen allemaal tuners wordt je vanzelf wel aangestoken.

Het eerste wat ik zag was dit:

MSI P45 Platinum

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

En dan dacht ik zelf in combi met:

Intel® Core™ 2 Duo E8400

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

Mijn vraag is eigenlijk is dit een goede combi ? Het past in ieder geval wel. Maar het is nog al duur. Kan het ook met ongeveer de zelfde snelheid maar dan iets goedkoper ?
Ik wil met mijn systeem gaan gamen, maar als het kan ook een beetje videobewerking. Maar ik ben geen professionele videobewerker.

En als deze vraag niet mag of op de verkeerde plek staat, mijn excuses.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 14:43 . Reden: Vergeten te zeggen waar ik mijn systeem voor gebruik. ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zet eens op een rijtje wat je allemaal op je moederbord wilt hebben / denkt nodig te hebben en zoek aan de hand daarvan een moederbord uit, ik vermoed namelijk dat je prima met een goedkoper moederbord toe kunt. Verder, check ook eens combinaties met een AMD-processor, daarmee kun je in dit segment voor minder geld de prestatie evenaren. (check hiervoor bijvoorbeeld benchmarks op Tom's Hardware en zulk soort sites).

Overigens zijn zulk soort topics inderdaad niet de bedoeling, van een Tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf benchmarks e.d. kan opzoeken en vergelijken en een keuze maken. Alleen als je echt een gerichte vraag hebt waar je niet uitkomt kun je daar een topic voor maken.

Rail Away!

Verwijderd

CPU is wel een goede keus, maar waarom zo'n duur mobo? Het is geen slecht mobo, maar als je niet gaat overklokken voldoet een ander mobo ook wel. :) Wat word de rest van de PC? Ga je CrossFire draaien? Hoeveel HD's? Raid misschien?
Neem ook eens [BBG] High-end gamesysteem mei 2008 door.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!Ik zal zulke vragen niet weer (proberen) te stellen ! :$ Ik ben een eigenlijk best een n00b met dit soort dingen, dus ik dacht laat ik het vragen. Maar ik zal denk ik nog wel in de toekomst aantal van die domme n00b vragen stellen, maar ik ga zoveel mogelijk zelf uitzoeken.

Zelf heb ik een Geforce 8600 GT (vergeet ik een letter?) en wil uiteindelijk ook een betere videokaart.

Overklokken wil ik inderdaad nog niet. Verder geen crossfire denk ik, is dat echt zo goed dan? Ik hoor juist dat het tegenvalt. Dat is toch een soort SLI ? (Hoef je niet te antwoorden, ik ben nu aan het uitzoeken :P )

Verder wil ik niks bijzonders hebben, wat geheugen erbij enzo maar daar kom ik denk ik wel uit. En ik hoef geen RAID, dat komt later ooit nog wel. Ik heb zelf al een harde schijf en die hou ik nog wel even.

Over AMD hoor ik trouwens veel positiefs, ik heb nu een AMD 3200+ , maar ik hoor dat een moederbord met een intel of nvia chipset goed schijnt te zijn. En dat Intel toch wat beter is met zijn Dual Core......maar dat vind ik lastig uit zoeken. Maar ik ga eens op die benchmarks kijken.

Ik heb iig wel wat te doen en wat te lezen, maar meer tips zijn altijd welkom :Y

Verwijderd

De gangbare moederborden met P45 chipset icm Intel cpu's zijn altijd goede combinaties. Verder kies je er de high-end versie van de P45-reeks uit met de meeste features. Hier betaal je uiteraard extra voor en als je die niet gebruikt kan je beter de basisversie nemen (goede P45 bordjes met basisfeatures zijn er vanaf ongeveer 120 euro dacht ik: voorbeeldje).

Verwijderd

Technisch gezien mag je dit soort wat-moet-ik-nemen topics niet maken. Wat ik je kan adviseren is:

1) Alternate is duur. Salland of Azerty hebben meer gangbare prijzen.
2) Neem geen high-end spul als je het toch niet gaat gebruiken. Een Gigabyte P35-DS3 voldoet voor waarschijnlijk al je eisen.
3) Een E8400 is inderdaad een goede keuze.
4) Als je budget beperkt is zou ik een HD3850 DDR3 512MB van Club3D nemen (als ik me niet vergis 85 of 95 euro bij azerty). Anders moet je je eigen kaart houden en wachten totdat HD4850 beschikbaar is :D
5) Als je nog geheugen moet kopen, koop VALUERAM met goede ratings. Bijv. een setje 2x1GB Kingston PC6400 met CL5. Als je nog zou willen zouden ze wss. makkelijk op CL4 kunnen lopen of een stukje ge-OC'd worden, zonder al te extreme eisen te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dit helpt al heel veel. Ik begrijp niet alles vooral Gamesua met sommige dingen ;) maar ik hou het op de E8400 denk ik, en bekijk even die HD3850!!! Ik heb zelf al wel geheugen, volgens mij DDR2, ben namelijk niet op mijn eigen pc nu...en ik denk wel dat ik nieuwe geheugen koop omdat zoals je zelf al zegt er beter geheugen is dan de standaard geheugen. (Je zegt het niet letterlijk, maar het maakt dus wel verschil uit)

Volgens mij kan deze hobby nogal verslavend zijn!!! Uhoh !!! :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 18:49 . Reden: Ssssht ]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 21:13

Dani86

AeroGeek

voor een tientje meer zou ik dan goed OC geheugen kopen ( Patriot oid, PC6400@CL4 ).

Zou voor een gigabyte P45-DS3 gaan. P45/43 ondersteunt PCI-e 2.0 en een hogere FSB.

E8400 is een goede keuze.

[ Voor 40% gewijzigd door Dani86 op 14-06-2008 21:40 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

n00bdani86 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:39:
voor een tientje meer zou ik dan goed OC geheugen kopen ( Patriot oid, PC6400@CL4 ).

Zou voor een gigabyte P45-DS3 gaan. P45/43 ondersteunt PCI-e 2.0 en een hogere FSB.

E8400 is een goede keuze.
ValueRam is goedkoop en werkt ALTIJD 100% (behalve als het kapot is :P). Hij gaat toch niet overklokken, en zelfs als hij dat zou proberen zou hij niet verder komen dan 3,6 op lucht, wat de max is met kingston pc6400 value :)

Verwijderd

Met PC6400 geraak je inderdaad al aan 3.6GHz zonder geheugen te moeten overklokken, en daar de TS al niet eens aangeeft te overklokken lijkt me dat dan wel ver genoeg ;)
Pagina: 1