De situatie:
STB: telenet digicorder (Belgie)
TV: Samsung PS-42Q91
HC: Samsung HT-A100T
Game console: Nintendo wii, aangesloten via component (dus deze kan ik niet meer op de TV gebruiken).
aansluitingen STB: 2 maal scart (1 maal RGB, 1 maal composiet), 1 optische audio out, 1 analoge audio out (rood en wit kabeltje)
aansluitingen TV: 2 maal scart, 1 analoge audio out, 3 hdmi in, 1 component in, 1 composiet in
aansluitingen HC: 1 HDMI out, 1 optisch audio in,1 component out, 1 composiet out
De STB en de TV heb ik reeds, de HC zou ik graag aanschaffen, omdat het een Samsung is en ik die dan samen met de TV met 1 AB kan bedienen.
Wat ik zou willen:
Geluid van de TV door de HC horen wanneer ik gewoon TV kijk.
Idee 1:
STB ---SCART (RGB)---> TV
HC ---HDMI---> TV
TV--- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> HC
Is het probleem dan niet dat de STB eigenlijk het audio signaal moet doorsturen naar de HC, en dat er nu gewoon niets naar de HC gaat gestuurd worden?
Idee 2:
HC ---HDMI---> TV
STB --- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> HC
Is het probleem dan niet dat audio en video out of sync gaan zijn?
Idee 3:
HC ---HDMI---> TV
STB --- audio digitaal (optische kabel) ---> HC
Zelfde probleem als idee2 ?
Idee 4:
HC ---HDMI---> TV
STB --- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> TV
TV --- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> HC
Krijg ik dan geluid door de HC wanneer ik gewoon TV kijk (digitaal signaal komende van STB naar TV)?
Idee 5:
Is een oplossing met deze HC niet mogelijk, wat moet ik dan hebben op de HC om een werkende oplossing te bekomen?
Idee 6:
Geen oplossing mogelijk
Bijkomend issue (waar ik nu minder belang aan hecht): als ik in de toekomst een Blue ray apparaat zou aanschaffen (of PS3), hoe kan ik deze dan nog aansluiten, waarbij audio dan ook via de HC zou gaan?
Ik heb al veel erover opgezocht, maar nog niet specifiek deze situatie tegengekomen, verder zijn dat gewoon theoretische ideeën die ik heb uitgedacht op basis van wat ik ondertussen "geleerd" heb.
STB: telenet digicorder (Belgie)
TV: Samsung PS-42Q91
HC: Samsung HT-A100T
Game console: Nintendo wii, aangesloten via component (dus deze kan ik niet meer op de TV gebruiken).
aansluitingen STB: 2 maal scart (1 maal RGB, 1 maal composiet), 1 optische audio out, 1 analoge audio out (rood en wit kabeltje)
aansluitingen TV: 2 maal scart, 1 analoge audio out, 3 hdmi in, 1 component in, 1 composiet in
aansluitingen HC: 1 HDMI out, 1 optisch audio in,1 component out, 1 composiet out
De STB en de TV heb ik reeds, de HC zou ik graag aanschaffen, omdat het een Samsung is en ik die dan samen met de TV met 1 AB kan bedienen.
Wat ik zou willen:
Geluid van de TV door de HC horen wanneer ik gewoon TV kijk.
Idee 1:
HC ---HDMI---> TV
TV--- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> HC
Is het probleem dan niet dat de STB eigenlijk het audio signaal moet doorsturen naar de HC, en dat er nu gewoon niets naar de HC gaat gestuurd worden?
Idee 2:
HC ---HDMI---> TV
STB --- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> HC
Is het probleem dan niet dat audio en video out of sync gaan zijn?
Idee 3:
HC ---HDMI---> TV
STB --- audio digitaal (optische kabel) ---> HC
Zelfde probleem als idee2 ?
Idee 4:
HC ---HDMI---> TV
STB --- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> TV
TV --- audio analoog (2 tulp dingen: rood en wit) ---> HC
Krijg ik dan geluid door de HC wanneer ik gewoon TV kijk (digitaal signaal komende van STB naar TV)?
Idee 5:
Is een oplossing met deze HC niet mogelijk, wat moet ik dan hebben op de HC om een werkende oplossing te bekomen?
Idee 6:
Geen oplossing mogelijk
Bijkomend issue (waar ik nu minder belang aan hecht): als ik in de toekomst een Blue ray apparaat zou aanschaffen (of PS3), hoe kan ik deze dan nog aansluiten, waarbij audio dan ook via de HC zou gaan?
Ik heb al veel erover opgezocht, maar nog niet specifiek deze situatie tegengekomen, verder zijn dat gewoon theoretische ideeën die ik heb uitgedacht op basis van wat ik ondertussen "geleerd" heb.