Geluid van meerdere MP3's tegelijk bewerken

Pagina: 1
Acties:

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik zoek een programma waarmee ik eenvoudig van meerde MP's tegelijk de treble aan bas aan kan passen. Ik moet ze kunnen afspelen op een apparaat waar een tooregeling op zit. vandaar...
Ook normalizing is gewenst.

Bestaat er zoeits?
Liefst een een programma die ze na bewerking direct op een USB stick kan plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door supersatan op 12-06-2008 12:03 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Cleaner XL van discreet zou dit kunnen, maar dat is niet gratis. Bedenk wel dat je de mp3's dan weer opnieuw moet gaan encoderen. Daarnaast gaat de muziek al digitaal naar de 0 toe (max), als je dan hoog en laag nog versterkt gaat het kraken. Je moet dus het midden omlaag trekken. Of nog veel beter, de mp3's gewoon zo laten en een betere mp3 speler of nieuwe doppen kopen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Goldwave heeft bijv. batch verwerking.
http://www.goldwave.com

• supersatan
Thanx.

is er ook een eenvoudige normalizer met equalizer functie?

• supersatan
Hmm...het gaat mij eigenlijk alleen om de hoge tonen die ik omlaag wil hebben van een hele zwik MP3 bestanden. Is daar geen eenvoudiger programma voor beschikbaar?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ga je hetzelfde vertellen als ShittyOldMan in "Geluid van meerdere MP3's tegelijk bewerken"

Je moet dit niet willen, je gaat de MP3's transcoderen op deze manier en daar word het zeker niet beter van. (Stukken slechter dus)
Als je al een proggie hiervoor vind, dan moet het volume eerst iets naar beneden worden gebracht, dan de EQ en dan weer normalizen naar 0 dB.
Ik vraag me af of dat bestaat, maar nogmaals: je lost het probleem op de verkeerde plek op.

Alles kan stuk.

Verwijderd

In Goldwave kan je wel batchbewerken en dan zit er bij de effecten een equaliser. Tis misschien 1 minuutje kijken hoe het werkt, maar dan kun je er veel meer mee.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

...Maar dan blijf je met het probleem van de kwaliteit (cascadering van compressie) zitten wat ik in de post boven je beschrijf.

Alles kan stuk.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 01:43
Met MP3Gain kan je wel normalizen (zonder te recoden), de rest moet je inderdaad zoals al aangegeven, niet willen.
Pagina: 1