Toon posts:

Paradigit Enforcer E738GTX

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar de perfecte game computer voor mij, waar ik niet alleen de recente Games mee kan spelen, maar ook nog de wat oudere Games en een paar Emulators. En ik wil al helemaal hebben dat de nieuwe PC deze Games zonder problemen kan draaien:

- Rakion
- Tales of Pirates
- Silkroad
- Unreal Tournament 2004

Sinds kort heb ik misschien een goede PC gevonden bij Paradigit (Er zijn nog wel een paar dingetjes in de PC waar ik minder blij mee ben). Onderaan zie je de Specs. Ik wil dus van jullie nog weten of ik hier een goede beslissing mee maak. Als jullie nog andere opmerkingen/suggesties hebben over deze PC, laat het dan weten.

PC Specs:

* = Zie eigen commentaar

Processor: Intel Core2Quad Q6700 4x2,66 GHz 8M Box *
Mainboard: MSI P6NGM-L DDR2 GeForce7050 PCI-E m-ATX
RAM: 2x 2048 MB A-Data DDR2/800 Dimm Bulk
Harddisk: Samsung 1000GB SATA II U300 7200RPM 32M
DVD Writer: NEC AD5200A DVD±RW Dual Layer OEM zwart
Videokaart: EVGA GeForce 9800GTX 512MB OEM
Geluid: Creative Sound Blaster Audigy SE
Cardreader: 16:1 Kaartlezer intern USB2.0 Zwart
Case: Coolermaster CM690 Big Tower Kast
Voeding: Coolermaster 700W PRO700 Voeding ATX2.91
Software: Nero 7 OEM Essentials Suite 1
Antivirus: Panda Antivirus 2008 NL 2 gebruikers *
Toetsenbord: Microsoft Comfort Curve Keyb. OEM USB Zw
Muis: Microsoft Optical Basic Mouse OEM Zwart

Eigen Commentaar:

- Ik ben nog niet helemaal blij met de Quad Core en wilde ik dus gaan voor de "Intel Core 2 Duo E8400 2x3,00GHz 6MB Box". Na wat vragen heb ik gehoord dat Dual Core CPUs beter (Of meer compatible) zijn voor de Games die ik speel.

- Van Windows Vista wil ik ook nog eigenlijk niks mee te maken hebben. Want ik heb gehoord dat er best nog wat compatibiliteitsproblemen zijn, vooral met de wat oudere Games. Het probleem is dus of ik deze PC zonder problemen kan laten draaien op Windows XP Pro. Is Windows XP Pro beter als je kijkt naar wat ik nodig heb (Zoals ik bovenaan heb vermeld), of is Vista lang niet zo erg als ik denk?

- Van Panda Antivirus heb ik al helemaal geen goede ervaring mee gehad. De laptop van m'n broer startte altijd vreselijk langzaam op toen hij nog Panda Antivirus had. Plus is het bij mij wel bekend dat Panda een overdreven zeurprogramma is. Dus Panda haal ik eruit en vervang ik door AVG Antivirus.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?, en ook het Best Buy Guide topicoverzicht. Vooral [BBG] High-end gamesysteem mei 2008 is op game PCs van toepassing. De rest zal je toch zelf moeten doen :)
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:05:
- Van Windows Vista wil ik ook nog eigenlijk niks mee te maken hebben. Want ik heb gehoord dat er best nog wat compatibiliteitsproblemen zijn, vooral met de wat oudere Games.
Hier zijn zat topics over, die zijn met de zoekfunctie te vinden. "ik heb gehoord" is echter geen goede reden, zoek specifiek en maak je keuze na het afwegen. Bij nieuwe PCs kan het wel problematisch zijn om alle drivers voor XP te vinden.
Van Panda Antivirus heb ik al helemaal geen goede ervaring mee gehad. De laptop van m'n broer startte altijd vreselijk langzaam op toen hij nog Panda Antivirus had. Plus is het bij mij wel bekend dat Panda een overdreven zeurprogramma is. Dus Panda haal ik eruit en vervang ik door AVG Antivirus.
En hoe weet je dat dit aan Panda lag? Hearsay en N=1 ervaringen zijn niet zo nuttig.

Waarom een kant en klare PC kopen als je allerlei dingen wilt vervangen? Kost alleen extra geld.

[ Voor 65% gewijzigd door gambieter op 11-06-2008 19:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hierbij wil ik gambieter bedanken voor het verzamelen van de diverse links.

Maar zoals hierboven al is gemeld is dit topic in strijd met het Beleid van de CSL en gaat dus ook op slot. Veel succes met het zoeken van een geschikte PC.

Dit topic is gesloten.