Toon posts:

8800GT on 400watt psu?

Pagina: 1
Acties:
  • 787 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik een vraagje, Ik heb op dit moment een 400Watt voeding in me kast zitten en ik vroeg me af of ik daar een 8800GT 512MB op kon draaien. Of heb ik dan een zwaardere voeding nodig? De minimale eisen zijn namelijk 400watt vandaar.

Het is trouwens een Spire 400Watt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Depends, wat hebt ge nog in uw kast zitten? Als er een Sempron 2000+ inzit met 1HDD en 1DVDROM dan gaat dat zeker.

Zit er een Q6600 B3 in met 8HDD's dan wordt het al moeilijker.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit is een vraag met betrekking tot voedingen en hoort zodoende thuis in Overige Hardware.
Neem aldaar eens een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 21:25
Ik weet niet precies wat voor kwaliteit Spire geeft.

Ik heb een Zalman voeding van 400 Watt.

Verder in mijn kast heb ik een E4300 die draait op 3,2 GHz
1*8800 GT MSI-oc versie 512 MB
3 Hdd's
Verder een fikkertje en 3 Fans

Dit draait prima

Verwijderd

Gaat wel werken denk ik, maar ligt er wel een beetje aan, zoals Snake zegt, wat je voor de rest er in hebt hangen. Spire is namelijk wel een redelijk merk.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Ik vind Spire helemaal geen redelijk merk. Ik heb een HDD casing van ze en die is vrij waardeloos. Ik beschouw het als nauwelijks beter dan Sweex. Om hier meer zekerheid over te geven kun je kijken naar maximaal belastbare vermogens die er op staan en de maximale stroomsterkte op de 12 volt lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hweb op dit moment een AMD64 5600+ - 4Gig ram ocz reaper - 1HDD - X-Fi kaartje en 1DVD brander.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En uw huidige kaart?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
XFX 8600GT XXX 265MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:32:
Gaat wel werken denk ik, maar ligt er wel een beetje aan, zoals Snake zegt, wat je voor de rest er in hebt hangen. Spire is namelijk wel een redelijk merk.
Zo goed is Spire helemaal niet het geeft namelijk het piekvermogen van de voeding op. Net zoals Sweex en Qtec en zo doet. ;) Ze zullen wel betere voedingen maken, maar als het gaat lukken kun je niet zo maar zeggen. De ene voeding van 400 Watt kan namelijk veel meer leveren dan de andere.
Er zijn zelf voedingen van 350 Watt die meer kunnen leveren dan 500 Watt voedingen. ;)

En zoals r00n al zij kijk in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok weer wat geleerd dank voor snelle reactie, maar denken jullie dat dit goed zal draaien of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:17:
ok weer wat geleerd dank voor snelle reactie, maar denken jullie dat dit goed zal draaien of niet?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 :>

Verwijderd

Topicstarter
zal even goed lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alles goed begrepen heb gaat het wel lukken, maar zal na het werk even eerst controleren hoeveel Ampere de 12V lijn levert en even goed nalezen hoeveel die stabiel levert. Alvast bedankt voor alle hulp.

PS: Nog 1 vraagje, hoeveel Ampere is goed voor een 8800gt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:33:
Als ik alles goed begrepen heb gaat het wel lukken, maar zal na het werk even eerst controleren hoeveel Ampere de 12V lijn levert en even goed nalezen hoeveel die stabiel levert. Alvast bedankt voor alle hulp.

PS: Nog 1 vraagje, hoeveel Ampere is goed voor een 8800gt?
8 ampère voor alleen de videokaart ongeveer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, danku voor alle reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net even bekeken en ik heb een 12V1 rail met 15amp en een 12V2 rail met 15amp. Total is 26Amp.
Ik neem dus aan dat, dat in ieder geval genoeg is voor de 8800gt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:44:
Ik heb het net even bekeken en ik heb een 12V1 rail met 15amp en een 12V2 rail met 15amp. Total is 26Amp.
Ik neem dus aan dat, dat in ieder geval genoeg is voor de 8800gt.
Je mag het meestal niet zo maar optellen. Het vermogen wat samen kan worden geleverd is meestal minder. ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik dacht dat je het net wél mocht optellen aangezien er meestal maar één 12V lijn is maar dat die gewoon op twee verschillende kabelbomen wordt beperkt tot ~15A zodat het vermogen beter verdeeld wordt.

Natuurlijk is er dan wel de nuance dat je je apparatuur over beide lijnen moet verdelen om het volledige vermogen te kunnen benutten.

Dat er op je voeding 26A total staat geeft mij wel een vermoeden dat je voeding voor de 12V lijnen het piekvermogen geeft en dat het werkelijke totaalvermogen van de 12V lijn maar 26A is.

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-06-2008 13:03 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 12:41
Snake schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:57:
Depends, wat hebt ge nog in uw kast zitten? Als er een Sempron 2000+ inzit met 1HDD en 1DVDROM dan gaat dat zeker.

Zit er een Q6600 B3 in met 8HDD's dan wordt het al moeilijker.
Ik heb een Dual Xeon (prestonia) met 8 harde schijven draaien met een 300Watt voeding, dus het zou wel kunnen. (Alleen bij het aanzetten van het systeem, mislukt het nog wel eens dat de harde schijven goed aangaan)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik heb zelf een 450 watt Asus voeding, 8800GT, X2 6000+ amd processor, 4gb ddr2 8500 geheugen, 4 sata-schijven, 1 dvd brander en een dvd speler...

werkt allemaal perfect :)

Wabbawabbawabbawabba

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Admiral Freebee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:02:
Ik dacht dat je het net wél mocht optellen aangezien er meestal maar één 12V lijn is maar dat die gewoon op twee verschillende kabelbomen wordt beperkt tot ~15A zodat het vermogen beter verdeeld wordt.

Natuurlijk is er dan wel de nuance dat je je apparatuur over beide lijnen moet verdelen om het volledige vermogen te kunnen benutten.

Dat er op je voeding 26A total staat geeft mij wel een vermoeden dat je voeding voor de 12V lijnen het piekvermogen geeft en dat het werkelijke totaalvermogen van de 12V lijn maar 26A is.
Ter illustratie:Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/348/ocz600_label.jpg

Dus per lijn kan je dus schijnbaar wel als piek 20A trekken, maar als het totaal van de 12V lijnen maar 35A (piek) maximaal is.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, nee bedoelde ook total 26Amp omdat dat net als jou plaatje 35A staat.
Maar voor alle duidelijkheid is 15A 12v rail genoeg voor de gpu kaart?

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Ik denk het wel. Bovendien is het met 8800GT zo dat je een 6 pin pci-e aansluiting er op doet. Volgens mij zit er altijd wel een omvormstekker van twee molex aansluitingen (dat zijn die dingen met 4 draadjes in je pc) naar 6 pin pci-e bij een 8800GT. Je kunt dan ervoor kiezen om van beide 12v lijnen een molex te gebruiken. De last van je graka wordt dan verdeeld over 2 lijnen. Als de specificatie van die voeding klopt kan ik me niet voorstellen dat ie em niet zal trekken. Maar het blijft een B-voeding.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

Volgende keer aub zelf zoeken voordat je een topic opent, als je per abuis een topic in het verkeerde subforum opent zelf een move dmv topicreport aanvragen en niet <24u je topic schoppen (gebruik de edit-knop, daar is hij voor)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.