Toon posts:

Asus 8800GT 256Mb

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen,

Ik heb een vraag, Ik heb pas geleden een Asus (nVidia) 8800 GT gekocht. Ik weet niet veel van kaarten af dus ik luisterde naar het advies in de winkel. Ik dacht dat een 512MB Video Kaart altijd beter was dan 256 maar daar hadden ze mij overtuigd van het feit dat ook een 256MB met een snelle chipset, een goeie kaart is.

Heb ik eigenlijk wel een goeie kaart gekocht? Ik hoop het wel anders weggegooid geld. Nu scheelt het me 30 euro voor wat zij in de winkel zeggen (Mb maakt bijna niks uit de spellen van nu hebben dat mb nog niet nodig). En iets over dat mijn RAM Geheugen het wel goed zou maken ofzo :S

Ik had deze 2 kunnen kopen, Maar uit eindelijk overtuigd van de Asus (Nieuwe cooler,goed merk)
XFX 8800GT 512MB €230
Asus 8800GT 256MB €200 Deze kaarten hebben de zelfde snelheid aleen ander bedrag en MB!

Dus bij deze, Heb ik een goeie kaart waar ik lang mee kan of moet ik hem nu wegvlikkeren en een nieuwe kopen die net iets/of een heele boel beter is?

P.S. kan iemand mij uitleggen wat de taak is van die MB op een kaart?(bij ram begrijp ik het wel)

M.v.g. Vince

Verwijderd

Het ligt er ook aan op welke resolutie je gamed, die mensen in de winkel hebben daar natuurlijk niet naar gevraagd, die willen alleen verkopen en weten dat de meeste mensen voor meer mb's gaan.
Als jij op 1024 x 768 gamed zul je geen problemen hebben met die 256 mb, op 1900 x 1200 is dat een ander verhaal, dan wordt het te krap om alle textures op te slaan in het vga-kaart geheugen (256mb in jouw geval) die een spel op dat moment genereert.
Ik ben zelf redelijk bekend met het hele verhaal om videokaarten, kwa chipset heeft de verkoper gelijk, de kaarten hebben allebei dezelfde rekenkracht, mits ze gelijk geclockt zijn, als jij op een 19" scherm gamed is het geen enkel probleem, al zou ik zelf als je de kaart zou kunnen inruilen voor de 512 mb versie gaan. (miss haal je een groter scherm in de toekomst :))

Als je helemaal op safe wil spelen dus voor de 512 mb versie gaan, en als de verkoper het er niet eens mee is zeggen dat hij niets over de gebruikte resolutie heeft gezegd, en jou dus als het ware om de tuin heeft geleid, en dan het aankoopbedrag terugvragen, zowieso vind ik dat je te veel hebt betaald ;) , even een linkje als bewijs:
http://azerty.nl/8-160-57152/geforce-8800gt.html
Als inruilen niet lukt de kaart proberen te verkopen voor 100 euro fzo en 30 euro bijleggen voor de 512mb versie, als je geen problemen ondervindt zou je het kaartje kunnen houden, maar de betaalde prijs is veel te hoog, waarop terugbrengen/verkopen miss de beste optie is kwa prijs en wat je er voor terugkrijgt.

Ikzelf kan mij best boos maken om dit soort grapjes, de winkel licht je gwoon op om zijn producten kwijt te raken, ik ben daar een keer minder goed vanaf gekomen :( (60 euro in de wind geschoten)

en nog iets, je hoeft niet te groeten hoor ;) , volgende keer miss zelf wat onderzoek doen voor je wat koopt, onder het oordeel van een verkoper schuilt vaak een addertje |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 05:19 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In ieder geval ben je beter af met een 8800GT 256MB dan met een 8400GS 512MB, ongeacht op welke resolutie je gamed :)

Het is inderdaad wel zo, zoals mijn bovenbuurman zegt, dat je wel 512MB geheugen kan gebruiken als je op een hoge resolutie gamed. De GPU moet dan natuurlijk ook wel snel genoeg zijn om al dat geheugen nuttig te kunnen gebruiken. Je ziet wel vaak budgetkaarten met heel veel geheugen maar die zijn eigenlijk alleen maar snel genoeg om oudere spellen op hoge resolutie te spelen. En die hebben net kleinere textures waardoor er helemaal niet zoveel geheugen gebruikt wordt. En voor nieuwe spellen op hoge resolutie te spelen zijn ze dan weer te traag :P

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:47
ik vind het goed advies van de verkoper. hij had naar je resolutie enzo moeten vragen, maar toch goed dat hij je niet naar de duurste duwt. 8800GT is sowieso een goede koop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 21:20
Jouw kaart is zeker een snelle kaart. Maar wat belangrijk is om te weten, is ook de rest van je PC en de dingen die je met je PC doet. Want als je alleen maar Counter-Strike 1.6 of Word en Powerpoint gebruikt, tsja, dan weet je het al. Het advies van de verkoper is denk ik wel goed, want meestal zijn de kaarten met meer geheugen vaak iets lager geklokt. Snel geheugen is namelijk iets duurder dan iets minder snel geheugen, get it?
Of je het allemaal aangaat spreken meteen, ligt dus aan de rest van je pc en je gebruik. Maar met deze kaart kan je zekerweten een hele tijd door.

Wat ik mij wel afvraag is, wat is pas geleden dat je 'm gekocht hebt? Want je kan ze voor aanzienlijk minder geld vinden online en in verscheidene shops.

pricewatch: Asus EN8800GT/G/HTDP/256M Asus
pricewatch: XFX GeForce 8800 GT 512MB DDR3 Extreme XFX

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Via pricewatch kan je ook al voor 199 euro een evga8800 GTX 768 mb kaart vinden , en wat jouw verkoper verteld heeft vind ik summier en jammer dat je zo deze kaart gekocht hebt . Als kan ruilen en geld terug als kan want krijg het gevoel dat ze van die 256 mb kaart afwillen .

Waar heb je deze kaart gekocht , wil best horen welke winkel dat geweest is , als het een bekende is in ieder geval .

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 10:47 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Toekomstgericht is 512MB absoluut beter. Er zijn aardig wat reviews die laten zien dat recente games beter spelen op 512MB dan op 256MB: LegitReviews bijvoorbeeld.
Daarnaast is de chip zelf ook van belang. Zoals eerder gezegd is een 8400GS met veel geheugen altijd langzamer dan een 8800GT met minder geheugen. Aangezien de chips exact gelijk zijn, namelijk allebei de 8800GT, had ik gewoon voor de 512MB versie gegaan. De verkoper speelt schijnbaar zelf alleen patience, want de recente spellen op de resoluties* van tegenwoordig en wat eyecandy** aan, kost al snel meer dan 256MB videogeheugen.

* Er vanuit gaande dat de meeste mensen wel een resolutie van 1440x900+ (WS) of 1280x1024+ (Normaal) hebben.
** Bijvoorbeeld 4xAA + 4xAF of hoger

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:06

Fuelke

Forza Ferrari

Gezien de startpost had ik mijn twijfels of ik het topic wel zou open laten, maar de reacties erop zijn best goed, dus wmb laat ik het open, maar ga ik jouw topic verplaatsen naar Videoplanken & Beeldkanonnen , de beslissing over het bestaan van dit topic ligt dan bij de V&B mods.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 11-06-2008 10:56 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb dezelfde kaart, puur omdat ik in 1280x1024 game (19") en derhalve niet veel meer nodig heb dan 512 MB. Toen ik het kaartje kocht was deze stukken goedkoper dan de 512MB versies, wat mij definitief over de streep trok. Voor 30 Euro zou ik wellicht wel gaan voor een 512 MB versie, stel dát je een ander scherm koopt binnen afzienbare tijd....?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Exorcist schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:00:
Heb dezelfde kaart, puur omdat ik in 1280x1024 game (19") en derhalve niet veel meer nodig heb dan 512 MB. Toen ik het kaartje kocht was deze stukken goedkoper dan de 512MB versies, wat mij definitief over de streep trok. Voor 30 Euro zou ik wellicht wel gaan voor een 512 MB versie, stel dát je een ander scherm koopt binnen afzienbare tijd....?
Als je eyecandy aanzet op die resolutie heb je bij sommige games zeker profijt van 512MB. Bijvoorbeeld Call of Duty 4, World in Conflict, Company of Heroes. En ik kan nog wel even doorgaan. Zeker voor 30euro zou ik het niet laten. Hoewel je voor dat geld bij een andere winkel weer een betere kaart haalt. Maar dat terzijde. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 11-06-2008 11:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Benchmarks en reviews van kaarten, zeker van kaarten in de 8800GT reeks zijn makkelijk zat te vinden. Dat gezegd, een 32MB (256Mb) kaart is ook voor mij nieuw en lijkt me een wat merkwaardige ontwikkeling. Of ben je gewoon niet volledig nauwkeurig geweest...? :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.