Toon posts:

Mac OS X start niet meer op na installatie MacFUSE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een probleem.

Ik heb macfuse geinstalleerd versie 1.5.1 dmg file zonder de ntfs-3g te installeren en heb na de installatie van macfuse direct herstart. Bij het opstarten van osx krijg ik nu een een blauw scherm en kan enkel mijn muis bewegen verder niets te zien op het scherm en niets van toetsencombinaties werken...

Ik heb schijfherstel geprobeerd, diskwarrior en hebben niet geholpen.
Ik heb enkele regels geprobeerd in de terminal maar deed niets.. ik krijg macfuse maar niet weg en geraak nietverder dan het blauw scherm.

Via bootcamp xp en macdrive programma kan ik de mac schijf niet lezen..

Ik ben ten einde raad. Iemand een oplossing?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien problemen in een aparte topics horen, is bovenstaande post afgesplits van [macFUSE] Eindelijk SSHFS, read/write NTFS en FTP in OS X :)

Voor de goede orde: welke versie van Mac OS X gebruik je? Welke toetscombinaties heb je allemaal geprobeerd? Welke regels heb je geprobeerd in de Terminal en waarom deed het niets?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor het juist te splitsen :)
Antw:
-OSX: Leopard
- toetsencombinaties:
1) ctrl+S werkt niet, ik kan wel bootdisk kiezen en starte hiermee diskwarrior en leopard dvd. via leopard dvd terminal en schijfherstel geprobeerd.
2)PRAM resetten heeft ook niets uitgehaald

3)Ik heb in de terminal deze ingevoerd om macfuse weg te krijgen:
>>sudo -s /Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/uninstall-macfuse-core.sh
4)Ik heb dan geprobeerd dit in te voeren (deze info gevonden bij update van tiger naar leopard bsod)
fsck -fy /
/sbin/mount -uw /
Remove the following files:
rm -rf /Library/Preference Panes/Application Enhancer.prefpane
rm -rf /Library/Frameworks/Application Enhancer.framework
rm -rf /System/Library/SystemConfiguration/Application Enhancer.bundle
rm -rf /Library/Preferences/com.unsanity.ape.plist
Exit, to continue booting normally

-->Niets van deze lukte.. gaf foutmelding dat hij enkele dingen niet vond.
of verkeerde commandline..

Bij herstarten bleef het na het laden van het appeltje een bsod komen met de muisaanwijzer.
Er zijn geen foitmeldingen ofzo geweest bij schijfherstel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 21:43 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je haalt nu wel twee dingen door elkaar :P Stap 3 is alleen nodig als je Application Enhancer had geïnstalleerd terwijl je upgrade van Tiger naar Leopard. Aangezien je Leopard voor dit probleem al had draaien lijkt me dat dit niet het probleem is. Daarnaast is het PRAM resettens alleen nodig als je (opstart)problemen hebt die veroorzaakt kunnen worden door hardware. Aangezien je al bij het blauwe scherm bent gekomen, heb je waarschijnlijk eerder een softwareprobleem dan een hardwareprobleem.

Hoe heb je trouwens "sudo -s /Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/uninstall-macfuse-core.sh" uitgevoerd? Heb je de computer via de Leopard DVD opgestart, een Terminal geopend en vervolgens dat commando ingetikt? Krijg je daarbij een foutmelding?

Het opstarten in de single-user mode gaat overigens met ⌘+s en niet met ctrl+s :)

Het eerste wat je kunt proberen is om op te starten in verbose mode. Dit doe je door ⌘+v ingedrukt te houden tijdens het horen van de 'boing'. Kijk wat er daar voor foutmeldingen voorbij komen. Wellicht kunnen we op deze manier achterhalen wat het probleem is, in plaats van random oplossingen te proberen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 10-06-2008 21:51 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de uitleg :) ik heb maar zitten proberen iet te doen om het toch in orde te krijgen..
En ik heb idd de terminal via leopard dvd opgestart en voerde het in. Het gad aan dat het commande niet gekend is.

Ikben nu een schijfkopie aan het maken voor alle zekerheid..
Als het klaar is, over een uurtje denk ik, dan zal ik de verbose mode uitproberen en noteren wat er komt te staan. Alvast bedankt voor de hulp en de snelle reply.

Ik laat iets weten :)

Verwijderd

Topicstarter
mm het gaat veel te rap, kan je het beeld pauzere ofzow?
Enkel op het einde komen er foutmeldingen Alf Alert .... dan een reeks getallen

edit:
dit zie ik staan:
ALF ALERT: sockwall_cntl_updaterules ctl_enqueuedata rts err 55
zo enkele regeltjes na elkaar..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:42 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Single-user mode booten en dan kernel-drivers van macfuse weggooien?

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:49:
Single-user mode booten en dan kernel-drivers van macfuse weggooien?
En wat moet ik dan juist doen?
ik zit nu in single-user mode

op scherm:

:/ root#

Update:
1) Heb de code:
sudo /Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/uninstall-macfuse-core.sh
ingevoerd met als gevolg dat het heel wat heeft verwijdert. Alleen heeft het niet geholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mm iemand nog een mogelijke oplossing? Ik weet echt niet wat doen..

Verwijderd

kan je niet gewoon
code:
1
sudo rm /Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/uninstall-macfuse-core.sh
doen ? daarnaast klinkt het alsof je niet heel veel verstand van hetgeen hebt waar je mee bezig bent hebt, als dit klopt: kijk in het vervolg goed uit met dit soort spul, en lees je goed in

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dan moet jezelf natuurlijk ook geen advies gaan geven waarmee je het uninstall script verwijderd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik alle bestande van macfuse heb verwijdert en heb diskwarrior gebruikt en rebuild enzo en nu kan ik de hd wel lezen via xp en macdrive software. Bij reset osx na het laden vliegen delampjes van het toetsenbord mee aan daarvoor was het niet

ik probeer nu met search macfuse te zoeken met search via xp. Misschien dat het gaat helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon alles verwijderen en terug een clean install en image gebruiken om oude data er terug op te zetten.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Daedalus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:54:
Dan moet jezelf natuurlijk ook geen advies gaan geven waarmee je het uninstall script verwijderd ;)
oeps,,, ik lees nu pas inderdaad dat dat het uninstall script was! :X dacht dat dat de core oid was van macfuse

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen Clean install gedaan, dan alles van de backup (geen timeshift) erop gezet inclusief pogramma's. sommige software had nog wel terug een licentieinvoering nodig maar was geen probleem en heb daarop nog eens een update install leopard gedaan om alles compatibel zonder foutjes te laten draaien en nu heb ik Leopard met alles erop en eraan zoals voordien en het draait zelfs veel nicer :)
Pagina: 1