Toon posts:

single channel or dual channel memory

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een moederbord die FSB 1333 MHz ondersteunt,
CPU met ondersteuning voor FSB 1066MHz,
2 latjes geheugen van 1GB die 1367MHz FSB aankunnen.

nu is mijn vraag, wat zou hier het rapste moeten gaan, ze in dual channel plaatsen, dan draaien ze aan 533Mhz, (x2 = 1066) of in single channel, dan draaien ze aan 1066MHz aangezien mijn cpu niet rapper kan. of maakt dit niet uit???

ik heb mij al zotgezocht en zelf wat uitgetest maar merk niet direct verschil, volgens mij zou het logischer zijn dat het rapper werkt in single channel omdat die geheugencontroller minder werk heeft.

kan iemand mij hier uitsluitsel over geven???

Verwijderd

Volgens mij snap je het niet echt. ;)
Lees de PMG FAQ en de RAM FAQ maar eens door. :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het snelste is je geheugen in dual channel aan 1367MHz.

Dual channel is niet meer dan het verdubbelen van de breedte van je geheugenbus naar 128-bit waardoor de theoretische bandbreedte verdubbelt.

Overigens heb je aan 533MHz geheugen in dual channel al evenveel bandbreedte als je FSB en draai je 1:1.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Dit is allemaal loos gefilosofeer in de ruimte als je niet eens meldt welk moederbord je hebt. Dat is hier en daar wel van belang :o

Sowieso, lees de links die -The_Mask- geeft eens goed door. GoT is er niet om het wiel opnieuw uit te vinden, en het lijkt er verdacht op dat jij iets wat rolt en aan een as bevestigd is aan het zoeken bent :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.