Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Aangezien ik een hardwarebon voor 300 euro heb liggen en ik altijd al een onderwatercamera wilde hebben ben ik me daar eens aan het orienteren :)

Nu is de grote vraag: Waar moet ik allemaal op letten als ik hem specifiek voor onderwater wil? :) (natuurlijk moet hij het ook goed boven water doen, maarja dat kunnen ze allemaal).

Optische Stabilisatie:
Lijkt me onderwater ideaal vanwege alle golven en andere bewegingen. Of werkt dit niet zoals ik denk dat het werkt onderwater?

Speciale Witbalans voor onderwater
Is dit nodig? En zo ja welke camera staat hierom bekend? :)

Flitser
Interne flitser hebben ze allemaal, maar een aansluiting voor een externe flitser (voor als ik eens een keer wil uitbreiden) is opzich wel handig vermoed ik?

Groothoek of niet?
Als je de Ixus 9xx bekijkt zie je dat die maar op 36mm zitten, de Ixus 8xx serie zitten 28mm. Ga ik die groothoek nodig hebben onder water? Of wordt dat toch allemaal blauw? :P

Onderwaterhuis maak ik me nog niet druk over. Dat wordt zowieso het merk van de fabrikant. Ik neig zowieso erg sterk naar een Ixus, omdat die lekker klein zijn en de onderwaterhuizen goed verkrijgbaar en goed zijn.

Iemand die nog tips heeft waar ik op moet letten? Ik kon met de search-fucntie her en der wat topics vinden, maar die waren of verouderd of compleet niet gevuld met ervaringen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

het is een beetje afhankelijk van de diepte waarnaar je wil fotograferen.
hoe dieper je gaat, hoe minder licht ook. Een sensor met een goede ruisprestatie lijkt me dan wel handig.

Maar als je enkel wil snorkelen en dus niet dieper komt dan een metertje lijkt met dit niet zo'n issue :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Ik wist dat ik iets vergeten was :X
Tja ik 'mag' t/m 30 meter, en wil daar eigenlijk ook wel lekker kunnen foto-en. Is dat te hoog gegrepen met een compact ding? (natuurlijk wel als het er ook licht is, dus niet in nederland ;))

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42
Is een Olympus SW niks? Die zijn van huis uit al waterdicht (tot 10m maar, dat wel) Je hebt zelfs een 10 MegaPixel versie met 28mm groothoek. En ook nog eens lekker stevig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Ik ben niet zo bekend in de wereld van de compactcamera's, maar zoals xbake al zei, zorg er voor dat de camera goed presteert onder slechte lichtomstandigheden, let dus vooral op:

* mogelijke ISO instellingen (hogere ISO is lichtgevoeliger)
* beeldkwaliteit bij hoge(re) ISO (hogere ISO geeft meer ruis)
* een lichtsterke lens (een groter diafragma, bijvoorbeeld f/2,8 of zelfs f/1,8)

Meer kom ik zo niet op, heb zelf ook geen ervaring met onderwaterfotografie, maar ben wel benieuwd.

Waar ga je je foto's maken; is er wat te zien in de Nederlandse wateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou ook voor een camera gaan die raw-files kan opslaan. Dan verander je achteraf lekker de witbalans, kun je de foto nog even extra belichten etc.

Verder heb ik geen ervaring met goede onderwaterfotografie. Kun je wel externe flitsers met een kabel aansluiten, zonder dat er water bij komt? Of werken radiografische slaves ook in het water? Sowieso lijkt het me lastig worden met de behuizing, als er opeens een extra blok op je camera moet om de flitser aan te sturen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Atlas schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:06:
Optische Stabilisatie:
Lijkt me onderwater ideaal vanwege alle golven en andere bewegingen. Of werkt dit niet zoals ik denk dat het werkt onderwater?
Optische stabilisatie is om je eigen trillingen te compenseren. Onder water heb je vaak een constante beweging van het water zelf, waardoor het licht steeds wat anders gebroken wordt.
Je hebt dus een bewegend onderwerp, en daarbij heb je niks aan optische stabilisatie.
Overigens spreek ik niet uit ervaring. So i could just as well be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:23:
[...]

Optische stabilisatie is om je eigen trillingen te compenseren. Onder water heb je vaak een constante beweging van het water zelf, waardoor het licht steeds wat anders gebroken wordt.
Je hebt dus een bewegend onderwerp, en daarbij heb je niks aan optische stabilisatie.
Overigens spreek ik niet uit ervaring. So i could just as well be wrong.
Ttrillingen heb je onderwater sowieso nooit echt last van. Zeker als je de juiste hoeveelheid lucht in je stabjack hebt ben je eigenlijk gewoon aan het zweven als je aan het duiken bent. Adem je in ga je omhoog, adem je uit ga je omlaag. Verder beweeg je zelf eigenlijk niet en golven heb je onderwater bijna geen last van.

Als je aan de oppervlakte foto's maakt is dat sowieso heel anders met bewegen dan dat je op een paar meter diepte of meer zit. Ik denk dat het aan de oppervlakte best eens handig kan zijn maar wat dieper heb je bijna geen last van bewegingen zoals je dat op land hebt.

Edit @ hier onder. Ben het ook met je eens hoor. Denk ik leg het even iets verder uit met wat ik zelf weet door aardig wat gedoken te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dat bedoel ik ook min of meer. Optische stabilisatie helpt alleen tegen je eigen beweging. En die is er weinig onder water. Een bewegende plant of vis zal je met stabilisatie niet beter op de foto krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Fuji F40 met onderwaterhuisje lijkt mij goed voor onderwater.
De flits is namelijk een van de sterkere op compactcams.
Zit precies op 300E bij digitalstreet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Atlas schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:14:
Ik wist dat ik iets vergeten was :X
Tja ik 'mag' t/m 30 meter, en wil daar eigenlijk ook wel lekker kunnen foto-en. Is dat te hoog gegrepen met een compact ding? (natuurlijk wel als het er ook licht is, dus niet in nederland ;))
Je weet ongetwijfeld dat er nauwelijks rood overblijft onder de 10 meter, oftewel zonder flits heb je foto's zoals jij het daar ziet, met flits heb je foto's met de kleuren die onderwater-documentaires hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

RemcoDelft schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:27:
[...]

Je weet ongetwijfeld dat er nauwelijks rood overblijft onder de 10 meter, oftewel zonder flits heb je foto's zoals jij het daar ziet, met flits heb je foto's met de kleuren die onderwater-documentaires hebben...
Daarom maak je natuurlijk foto's in RAW, zodat je dat achteraf kan compenseren (geen idee overigens of een Fuiji F40 RAW ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

Houd nu alvast rekening met het onderwaterhuis, niet alle camera's heben een onderwaterhuis en sommigen zijn schandalig duur.
Licht/iso/ruis is erg belangrijk.
300 euro lijkt mij aan de lage kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:22
De "tot 10m waterdicht" die hiervoor genoemd werd klinkt mij in de oren als spatwaterdicht. Je schrijft over een compact en een externe flitser, ik weet dat het geen onmogelijke combinatie is maar onwaarschijnlijk is het toch minstens wel.

Wat groothoek betreft: ik duik zelf niet (iig niet vrijwillig ;-) ) maar uit mijn spaarzame ervaringen onderwater in Nederland maak ik op dat het zicht niet zo denderend is en dat je dus inderdaad wel hoofdzakelijk gebaat bent met een meer groothoek- dan telebereik. Hieruit volgt ineens mede dat je waarschijnlijk ook al snel een bak licht wil meenemen.

Misschien kun je iets meer vertellen over waar je snorkelt of duikt en wat je denkt te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 20:59
Ik neem aan dat je met een gewone digitale compactcamera met onderwaterhuis wilt beginnen?

Een spiegelreflex met een goede behuizing en bijbehorende poorten zijn echt peperduur. Reken dan maar voor een leuke Spiegelreflex op minimaal 1000 euro , een beetje fatsoenlijke onderwaterbehuizing kost toch al gauw 1000 euro.. Dan nog 500 euro voor een poort voor één enkele lens, om nog maar niet te spreken over de flitsers die je wat dieper onder water toch echt nodig zal hebben. Reken dan bij elkaar maar op een euro of 4000 wil je fatsoenlijk fotograferen. :)

Nadeel met een compactcamera is dat als je vissen wilt gaan fotograferen je echt dicht op de vissen moet gaan zitten. En ja, dan zwemmen ze weg. :P Onderwaterplanten e.d. zijn wel goed te doen. Mocht je toch een DSLR overwegen dan is het zeer raadzaam om een macrolens te overwegen. Veel onderwaterfotografen gebruiken een dergelijke lens.

Wil je vooral wat meer aan de oppervlakte fotograferen (lees: waar nog voldoende licht is), dan is een compactcamera met onderwaterbehuizing geen slechte keuze omdat je anders een vermogen kwijt bent.

Ben er ook bedachtzaam op dat onderwater alles 25% groter wordt. (maar goed dat heb je in de theorie van je duikbevret natuurlijk al geleerd :D).

Offtopic: Welke brevetten heb je eigenlijk? :)

Persoonlijk wacht ik nog tot mijn huidige DSLR (Nikon D40) uit de mode gaat raken en ik daarvoor een onderwaterbehuizing wat goedkoper aan kan schaffen. Zelf ben ik nog in opleiding voor mijn eerste brevet (IADS 1*) en dus ben ik nog druk genoeg bezig om fatsoenlijk te leren duiken en lukt het me toch nog niet om tegelijkertijd fatsoenlijk foto's te maken. XD

[ Voor 33% gewijzigd door Steephh op 09-06-2008 21:23 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Ok even wat antwoorden geven :)

De Olympus die wordt aangehaald gaat tot 10 meter, aangezien ik tot 30 meter kan gaan tijdens een duik en ik niet wil dat de diepte van mijn duik door de cam bepaalt wordt valt deze af :)

De camera zal vooral gebruikt worden op (duik)vakanties. Hier in NL is het zicht zo minimaal dat ik het niet eens ga proberen :P

Wat betreft de externe flitsers: hier staat "Externe flitser: om uw foto's perfect te kunnen belichten kan een externe slave flitser gebruikt worden bij dit onderwaterhuis". Dus de mogelijkheid is er, maar het hoeft niet, lijkt me een prima idee :)

@Steeph: Ik heb op dit moment een Nikon D70. De behuizingen hiervoor beginnen vanaf een euro of 1000 en dan heb je niet eens een flitser. Dit is me wat te gortig ;)

Ik heb mijn Padi Advanced Open Water (En automatisch dus ook mijn Open Water :P) en mijn Nitrox. Beide gehaald op Curacao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 17:49
Kijk niet alleen naar de daadwerkelijk instelbare ISO-waarden, maar zoek ook op hoe de camera op die waarden daadwerkelijk presteert! ISO-waarden zijn naast megapixels een tweede marketingpunt geworden..

Ik denk dat een externe flitser zeer gewenst is. Alle deeltjes die in het water hangen worden met een flits vlak naast de lens erg hard geaccentueerd (allemaal witte puntjes, "vies" water). Met een externe flitser wordt die hoek veel groter en krijg je misschien ook meer creatieve mogelijkheden met je belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let bij de behuizing trouwens goed op de max diepte. Bij horloges is het zo dat een horloge voor 200 meter max bij 90 wel kapot is. En een horloge voor 50 meter het bij 20 al wel gehad heeft. Teminste zo is het mij geleerd bij bevretten halen.

Nou weet ik niet of die bij onderwaterbehuizingen ook zo is maar als er aangeven staat dat ie tot 30 meter diep waterdicht is zou ik er niet verder dan 20 meter mee willen gaan. Ik zou sowieso voor een behuizing gaan die tot minimaal 50 meter waterdicht is als je tot 30 meter diep gaat duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

Steephh schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:57:

Persoonlijk wacht ik nog tot mijn huidige DSLR (Nikon D40) uit de mode gaat raken en ik daarvoor een onderwaterbehuizing wat goedkoper aan kan schaffen. Zelf ben ik nog in opleiding voor mijn eerste brevet (IADS 1*) en dus ben ik nog druk genoeg bezig om fatsoenlijk te leren duiken en lukt het me toch nog niet om tegelijkertijd fatsoenlijk foto's te maken. XD
Bestaat er een echte onderwaterbehuizing van de d40 dan? Heb er naar lopen zoeken maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even kort samenvatting:

Olympus heeft toestellen die tot 10 meter diep kunnen. Ze zijn waterdicht en ook nog bestand tegen schokken. Vrijwel ideaal voor strand, omdat zand er ook is die in je camera kan komen... Olympus niet.

Daarnaast vergeet je ook dat zelfs voor u1030sw ook een onderwaterbehuizing bestaat om je dieper te laten duiken tot 30 meter. Nou, dat is nog een extra goedmakertje van Olympus.

Wie weiing geld heeft en toch wil duiken, moet vooral voor compactcamera met groot scherm erachter gaan. Zoals Canon ixus 860is. Optische stabilisatie is misschien zinloos in donkere waterdelen, maar stabilisatie werkt wel bij flitsen (er is dan wat licht) dus zo slecht hoeft het niet zijn. Koop dus geen camera met optische zoeker, die heb je niks aan onder water. Groot lcd scherm is beter.
Daarna kijk je naar sensor kwaliteit en eigenschappen.
Comapctcamera's van goede merken hebben onderwater behuizing. Canon heeft er genoeg van, rond 120 euro. Andere merken vast ook wel.

Met pro-consumer toestellen is kans op onderwaterbehuizing kleiner, zoals S5. G9 heeft toevallig wel behuizing. De behuizing is vaak wel duurder, 300 Euro ongeveer.

Spiegelreflex camera's zijn prachtig, maar onderwaterbehuizing zijn er bijna niet van dezelfde merk. Wel van andere bedrijven, en die zijn heel duur. Zowat rond 1000 euro. Voordeel is wel dat externe flitser op kan. Maar dat is meer voor professionele duiker. Dat zijn we vaak niet.

Zou ik zelf poging doen, dan ga ik voor Canon 860is als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MrDummy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:35:
Optische stabilisatie is misschien zinloos in donkere waterdelen, maar stabilisatie werkt wel bij flitsen (er is dan wat licht) dus zo slecht hoeft het niet zijn.
Juist bij flitsen in het donker heb je niets aan stabilisatie. Een flits duurt maar een fractie van een seconde (1/250e of zo), veel te kort om ook nog eens je camera flink te bewegen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Het aller belangrijkste is een goede flitser. Je zult weinig tot geen kleur op de foto's krijgen zonder flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Fuji F40 onderwater foto's
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157604099586668/
uit dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 25-04 10:22
Gizz schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:48:
Juist bij flitsen in het donker heb je niets aan stabilisatie. Een flits duurt maar een fractie van een seconde (1/250e of zo), veel te kort om ook nog eens je camera flink te bewegen :)
Maak daar maar iets van 1/8000 van ofzo, ik bevries er de wielen van rallyauto's mee. En dus is VR/OS/IS bij flitsen echt compleet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Anoniem: 251623 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:27:
[...]

Bestaat er een echte onderwaterbehuizing van de d40 dan? Heb er naar lopen zoeken maar kon niks vinden.
Jazeker, kijk hier maar eens: http://www.digifish.nl/eq...ings.html?model=Nikon+D40

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 26-11-2024

Nulnulnix

BOFH

Bij onderwater fotografie komt veel kijken..

1. Rood wordt snel gefilterd door het water; je ontkomt (bijna) niet aan een extra flitser
2. Ook met juist ingestelde witbalans kun je voor verassingen komen te staan
3. M.i. maakt het merk en model camera niet uit (zelf gebruik ik de Canon G9)
4. Kwaliteit van de onderwaterhuizen kan verschillen; kijk of er een flitser op aangesloten kan worden
5. Zorg voor een negatief drijfvermogen; dan wordt het corrigeren vanuit de benen gedaan ipv bovenlichaam. Dat is wel zo fijn en je verbruikt wat minder lucht.
6. Slave flitsers bestaan, maar zorg dat als je hier voor kiest dat deze via een optisch kabeltje werkt. Alleen een sensor die reageert op de flits van je camera werkt niet naar behoren (vaak niet).
7. Canon heeft voor bijna elk model een behuizing (heb nog een behuizing van de G9 over...)
9. Wil je meer: Ikelite. Weliswaar iets duurder, maar erg goed en gecertificeerd tot 60m

Over het maken van foto's:
1. Draai de exposure om te beginnen 1 stap terug (hangt af van diepte en ondergrond; bij wit zand kom je hoger uit)
2. Ga zo dichtbij je onderwerp als mogelijk
3. Probeer de camera iets omhoog te richten
4. Schiet in RAW; na bewerking blijft de kwaliteit een stuk beter dan jpg; bewerken is makkelijker
5. Gebruik onderwatermodus; anders als je dieper zit: bewolkt of in ondiep sunny
6. Gebruik evt een roodfilter; nadeel: die zijn er per diepte! Een voor 30m geeft een roodzweem op 20 en zeker ook op 10m. Houdt hier rekening mee!!
7. Macro's zijn lastig onder water door de beweging; goed oefenen, je hebt immers geen statief!
8. Macro+flits opnamen zijn lastig, maar hier kun je beter de interne flitser van de camera gebruiken

Aan nabewerken ontkom je bijna niet. Het liefst gebruik ik Photoshop met plugin: Digital ROC (nu van Kodac) icm een script (script kan gratis worden gedownload van de website www.asf.com). Dat scheel een hoop tijd.
Soms wordt een foto beter na aanpassing van exposure of shadow/highlights.
Je kunt in Lightroom weliswaar de witbalans automatisch laten aanpassen, maar dat is mn voor foto's in het ondiepe het best van toepassing. Voor "diepe" foto's kun je beter Digital Roc gebruiken of zelf de kleur balans per kanaal instellen.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Canon en Olympus maken beide goede "amateur*" onderwaterhuizen voor hun compact camera's. Ik zie de laatste jaren steeds meer mensen fotograferen en prima resultaten boeken met de betere compact camera's.
(ikzelf fotografeer zo'n zes jaar onderwater waarvan het laatste jaar DSLR). De zaken die hierboven genoemd worden zijn allemaal van belang (licht; ISO; Sluitertijden etc) Verder raad ik je aan te kijken naar een camera die je ook in manual kan zetten. Populaire cameras van de laatste jaren zijn de Canon G9 en de Olympus 5050. Bij de nog compactere camera's zijn de Canon ixus cams en de Sony's (goede macro lens) populair en met de interne flits kan je fantastische macro foto's maken. Voor wideangle heb je zeker een externe flits nodig. De Canon en Olympus onderwater huizen bieden de mogelijkheid om hier later nog een wideangle of macro lens op te zetten.

Als je stap voor stap wil groeien raad ik je het volgende aan:
Begin met een middensegment Camera met manuele instellingen en RAW.
Begin met de interne flits, onderwater fotografie heeft een stijle leerkeurve maar dat neemt niet weg dat je first and foremost aan het duiken bent en de veiligheid / rifbeschadiging belangrijker zijn dan die pic! Met de interne flits heb je al redelijk wat mogelijkheden zonder teveel te moeten nadenken over je flitsinstellingen / flitsrichting etc.
Nadat je hier aan gewend bent (en daadwerkelijk lol in het onderwaterfotograveren hebt) kun je besluiten je set uit te breiden met een externe flits. Ik raad je in dat geval aan te kijken naar een optish getriggerde flits die nog een tijdje met je mee kan groeien. Externe flitsen zijn duur, maar ook duurzaam! Ik heb de Inon Z240 die ik eerst gebruikte op mijn compact en tegewoordig op m'n DSLR.
Bij de aanschaf van de flits moet je ook rekening houden met het gewicht, het geheel loopt snel op als je batterijen / accu's en laders mee moet nemen op vakantie.

Ten aanzien van de flits discussie raad ik je aan een keer te kijken op www.digitaldiver.net die een zeer uitgebreide database hebben. Daarnaast haal ik bijna al mijn info van www.wetpixel.com. Beide sites hebben ook een redelijk uitgebreide 2e hands forum. Zeker in jouw segment moeten er spullen te vinden zijn van mensen die upgraden naar DSLR of die het toch niet zo leuk vinden.

PS* met amateur onderwaterhuizen doel ik op de maximale diepte die je mag met recreatief duiken.

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 14:23

Zoefff

❤ 

Uit een recent topic in LA en algemene activiteit in ons subforum Fotoworkflow (FGW) blijkt dat dit nog steeds relatief onbekend is en soms niet geheel duidelijk wat er nu precies onder de workflow valt, en wat er dus allemaal thuis hoort in FGW. We zullen de komende tijd wat actiever 'reclame' maken voor FGW zodat dit subforum net zo mooi kan bloeien als de rest van de fotografie fora. Onderdeel van deze 'campagne' is het verplaatsen van topics die momenteel ergens anders staan, maar eigenlijk beter in FGW passen. Dit topic valt daar ook onder. Bij deze dus een move naar FGW!

Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen :)  

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nu dit topic toch gekicked is wil ik van de gelegenheid meteen gebruik maken:

Heb je uiteindelijk een onderwatercamera gekocht en zo ja: welke is het geworden en ben je er tevreden over?

_@/'

Pagina: 1