Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweakers nieuws navigatie a la Gmail

Pagina: 1
Acties:

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vroeg me af of er wel eens nagedacht is over de mogelijkheid om de navigatie op tweakers meer te richten op het toetsenbord. Ik denk dan met name aan Gmail waar je allerlei sneltoetsen hebt om door je mail te navigeren. Het leek me ideaal als het op tweakers mogelijk zou zijn op een vergelijkbare manier door newsposts te navigeren.

Ik heb natuurlijk absoluut nog niet stilgestaan bij de hoeveelheid werk & serverload een dergelijke aanpassing met zich meebrengt. Lijkt me dat jullie daar veel beter over kunnen oordelen dan ik.

Leave the gun, get the canoli

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dit gaat dus puur over de Frontpage?
(op GoT kan je al gedeeltelijk met accesskeys/shortcuts werken)

☻/
/▌
/ \

• Drgn
  • Niet online
Ja, ik had het over de frontpage.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

→ LD :) .

DM!

• Drgn
  • Niet online
<offtopic>
@Kixtart: De shortcuts in GoT werken blijkbaar niet onder Linux.
Bij mij werken ze in elk geval niet in Ubuntu onder Firefox 3.
IE6 onder Wine geeft fouten in de pagina.
Safari 3.1 onder Wine werkt....wel :?
</offtopic>

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Drgn schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:49:
<offtopic>
@Kixtart: De shortcuts in GoT werken blijkbaar niet onder Linux.
Bij mij werken ze in elk geval niet in Ubuntu onder Firefox 3.
IE6 onder Wine geeft fouten in de pagina.
Safari 3.1 onder Wine werkt....wel :?
</offtopic>
Dat ligt waarschijnlijk niet aan GoT maar aan Firefox algemeen, omdat deze anders omgaat met toetsen, daarvoor moet ge iets aanpassen in u about:config, maar ik kan niet op de string komen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
offtopic:
about:config openen
ui.key.chromeAccess op 0
ui.key.contentAccess op 4
Geen idee waar dat in een officiële documentatie staat, ik ben de tip ooit hier op GoT of op de fp bij een firefox meuk tegengekomen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
Zie hierboven :). Verder is de toets dus alt-<key>
edit: kleine note. Reset sessie werkt niet in Firefox3 en zelf kreeg ik shortcut naar DM niet goed.

[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 10-06-2008 22:18 ]

☻/
/▌
/ \

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Kixtart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:17:
offtopic:
Zie hierboven :). Verder is de toets dus alt-<key>
edit: kleine note. Reset sessie werkt niet in Firefox3 en zelf kreeg ik shortcut naar DM niet goed.
zie Accesskeys voor o.a. Reset Sessie werken niet in FF3RC2

standaard accelerator key is in Firefox sinds versie 2 default shift+alt en in versie 3 breken ze accesskeys op 'hidden' links. Het ziet er dus sowieso slecht uit voor de toekomst van accesskeys dus wellicht moeten we eerdaags naar een puur scripting oplossing gaan zoeken.

Verder is de vraag hoe we de accesskeys van het forum ook kunnen gebruiken voor de frontpage. Voor sommigen is dat wel duidelijk maar anderen zijn redelijk forum-specifiek (keys voor de GoT voorkeuren of myReact bijvoorbeeld) - willen we zo specifiek blijven (en dus ook de mogelijkheid gaan bieden aan users om accesskeys te definieren voor bijvoorbeeld V&A, de meuktracker of de pricewatch) of moeten we wellicht een stapje terug doen en het wat algemener maken?

Intentionally left blank

• Drgn
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:37:
[...]

Verder is de vraag hoe we de accesskeys van het forum ook kunnen gebruiken voor de frontpage. Voor sommigen is dat wel duidelijk maar anderen zijn redelijk forum-specifiek (keys voor de GoT voorkeuren of myReact bijvoorbeeld) - willen we zo specifiek blijven (en dus ook de mogelijkheid gaan bieden aan users om accesskeys te definieren voor bijvoorbeeld V&A, de meuktracker of de pricewatch) of moeten we wellicht een stapje terug doen en het wat algemener maken?
Ik weet niet helemaal zeker of ik begrijp, maar het lijkt mij heel goed om acceskeys zo algemeen mogelijk te maken. Voor alle Tweakers en GoT pagina's dus dezelfde keys waar mogelijk.
Zelfs als je users hun eigen keys wilt laten definiëren, zul je toch een uitgangspunt moeten hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Drgn op 11-06-2008 12:00 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Drgn schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Ik weet niet helemaal zeker of ik begrijp, maar het lijkt mij heel goed om acceskeys zo algemeen mogelijk te maken. Voor alle Tweakers en GoT pagina's dus dezelfde keys waar mogelijk.
Zelfs als je users hun eigen keys wilt laten definiëren, zul je toch een uitgangspunt moeten hebben.
Het probleem met accesskeys is dat ze kunnen conflicteren met de accelerators van de browser zelf (en die verschillen per browser en per taal). Daarom definieren we default eigenlijk maar 2 accesskeys: 's' voor het submitten van een formulier en 'p' voor een preview van een post. De rest zal door de gebruiker zelf opgegeven moeten worden.

In hoeverre dat laatste gedaan wordt zal ik eens uitzoeken, maar ik denk niet dat erg veel mensen er gebruik van maken. Ik vraag me dan ook af hoe zinvol het is om de huidige ruime implementatie door te trekken naar de frontpage.

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Is dat dan een keer veranderd? Want ik weet zeker dat ik nooit mijn keys heb gedefineerd en toch zijn ze allemaal gedefineerd.

En juist de twee keys die jij noemt gebruik ik nooit :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:52:
Is dat dan een keer veranderd? Want ik weet zeker dat ik nooit mijn keys heb gedefineerd en toch zijn ze allemaal gedefineerd.

En juist de twee keys die jij noemt gebruik ik nooit :P
Ja, dat heb ik een jaar geleden ofzo aangepast omdat er teveel conflicten kwamen met browser-accellerator keys

Intentionally left blank

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
crisp schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:14:
In hoeverre dat laatste gedaan wordt zal ik eens uitzoeken, maar ik denk niet dat erg veel mensen er gebruik van maken. Ik vraag me dan ook af hoe zinvol het is om de huidige ruime implementatie door te trekken naar de frontpage.
Naast de twee die jij noemt (hoewel ik de 'p' niet eens kende en dus niet gebruikt) ben ik met m'n navigatie toch redelijk afhankelijk van de 'm' (MyReact), 'q' (Scoll to anchor) en 'a' (Active Topics). Ook de 'b' (Bookmarks) en 'u' (Post History) gebruik ik regelmatig. Ik heb het idee dat ik daarmee toch echt geen uitzondering ben. Ook gezien het feit dat er regelmatig langs komt welke about:config instelling veranderd moet worden in Firefox worden m.i. de keys in het algemeen best veel gebruikt.
Pagina: 1