• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Hi,

Ik ben op zoek naar een goede beamer om te gebruiken voor mijn bedrijfspresentaties. Hij moet dus portable zijn, bij daglicht goed beeld geven, minimaal 1024x768 ondersteunen, een grote beeldhoek hebben zodat hij niet ver van een scherm hoeft te staan, goede mogelijkheid keystone effect op te lossen en goede kleureigenschappen hebben.
Nu hoor ik dat er ook draadloze beamers zijn (geen probleem met lange VGA kabels dus).. werkt dit?

Wie heeft er een goede advies voor een (niet al te dure) beamer

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Je meot zelf uitzoeken. Ga anders naar winkels en vraag aan een van de verkopers om advies.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Hier kun je al je wensen invullen en dan komt er vanzelf wat uitrollen:
http://www.projectorcentral.com/projectors.cfm

Mijn Home Cinema in aanbouw

• desmodus
Projectorcentral is een goede site idd. Maar ik hoopte eigenlijk dat hier iemand het wiel al had uitgevonden.
En zoals Silver7 naar een winkel toegaan vertrouw ik ook niet op, de beamer met de hoogste marge wordt vaak aangeraden.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
Hoe snel zal deze op slot gaan?

Goed advies is altijd: ga zelf eens rondkijken en laat je niet zomaar vanalles aansmeren door verkopers.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

desmodus schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:17:
[..]
En zoals Silver7 naar een winkel toegaan vertrouw ik ook niet op, de beamer met de hoogste marge wordt vaak aangeraden.
En welk commercieel bedrijf wil geen winst maken dan? 8)7

Hoe kom je er trouwens bij dat je maar bij 1 winkel info kan inwinnen? Het staat je vrij om meerdere winkels om informatie te vragen. Je kan natuurlijk ook diverse reviews op gaan zoeken. Je spreekt over bedrijfspresentaties, en als jouw werkgever het motto heeft: voor een duppie op de eerste rij, dan klopt de bedrijfs voering niet echt.

Bij elke bedrijf kom je wel verkopers tegen die een duurder model aan willen smeren, puur omdat daat de marge net een tikkie meer is. Daarom moet je je vooral niet vastbijten in wat 1 shop zegt.

Zoek diverse shops die beamers verkopen, en vraag om advies en een offerte. Maak goed kenbaar wat je eisen zijn. Wat ik mis in je post is welke afschrijving je voor ogen hebt. Als je 1 jaar met een beamer wil doen, kan je natuurlijk een el-cheapo dingen nemen, voor 3-5 jaar is dat even een tikkie anders.

Je post je vraag niet voor niets hierzo, om meerdere meningen/aviezen te krijgen, maar waarom dan niet bij meerdere winkels info'en? Ik heb 0,0 verstand van beamers, maar ik weet wel dat er meer dan 1 winkel is die die dingen verkopen.

Ey!! Macarena \o/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Je weet al wat je wil :) Dan is het inderdaad een kwestie van eerst zelf maar eens op zoek gaan naar de actuele modellen, reviews e.d. En dan naar de winkel om zelf eens te kijken of de dingen die in reviews gezegd worden, echt zo zijn.

Kortom: werk aan de winkel :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• desmodus
Precies, daar ben ik ook mee bezig. Info bij verschillende bedrijven aanvragen, maar had gehoopt dat iemand het wiel al uit had gevonden. Iedereen loopt nl. te brullen welke LCD-TV je het beste kunt kopen, welke goed beeld heeft en noem maar op. Had gehoopt dat iemand iets zou zeggen van kijk eens naar Canon beamers, want de lampen hierin zijn erg goed ofzo.
Door bedrijven is mij een Epson EMP-1705 aangeraden, maar reviews van beamers zijn helaas niet zo veelvoorkomend als die van bv. LCD-tv's of camera's.
Pagina: 1