Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe computer loopt vast en moet resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet precies waar ik dit neer moet zetten maar als dit de foute locatie is verplaats dan maar. In ieder geval, ik zelf heb niet veel verstand van computers en hardware maar ik benoem mezelf wel een gamer. Dus heb ik een paar weekjes geleden een nieuwe computer besteld bij Salland, dit zou de door Tweakers aangewezen "Tweakers.net Best Buy High-end Gamesysteem Mei 2008" zijn... Hieronder de specs:

Antec P182 Zwart, Geen Voeding
Zalman ZM600-HP 600 Watt, 20+24 Pins
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper
GigaByte GA-EX38-DS4
OCZ Memory Vista Performance Gold Edition DC 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Sapphire Radeon HD 3870 X2 1024 MB, PCI-e 16x
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM
Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Bulk, Zwary

Uitleg:
Ok uh, wat dus het probleem is. Alles werkt prima tot ik spelletjes ga spelen. Dan is er een compleet willekeurige kans dat het scherm vast staat en werkt er niks meer. Het geluid draait nog 2 seconden door. Ctrl-Alt-Del werkt niet, Alt-Tab werkt en hetzelfde bij de windows toets.

Ik heb dezelfde problemen gehad bij Unreal Tournament 3, F.E.A.R. en Anno1701. Ook zijn er momenten dat ik gewoon Unreal Tournament 3 kan spelen tot ik er zelf genoeg van krijg. Maar als ik in diezelfde sessie nog een keer wil spelen kan hij net zo goed weer vastlopen de eerst volgende keer.

Ik kan wel gewoon vrolijk gaan MSN' en internetten. Ondertussen is dit ook niet gebeurd tijdens World of Warcraft.

Wat ik zelf geprobeerd heb:
Als eerst had ik Vista Ultimate 64x op mijn computer staan en toen gebeurde het ook. Ik werd er helemaal knettergek van en vroeg aan andere mensen wat er aan de hand zou zijn. Die zeiden dat Vista 'zoog' en dat die de boosdoener zou zijn. Daarna ben ik via een vriend van me aan XP Pro 64x gekomen en met volle hoop ben ik weer gaan gamen. Hetzelfde gebeurde.

Ik heb de drivers van mijn grafische kaart geupdate en heb Service Pack 2 geinstalleerd. Dus ik als leek heb echt geen idee waar dit aan kan liggen... Misschien dat een van jullie mij verder kan helpen? _/-\o_

Groetjes,

Yachiru~~

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Temps gecontroleerd, memtest86+ gedraaid, Orthos, AtiTool.
Neem dus gewoon de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. ;)

Edit: Welkom op GoT trouwens. :w

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2008 21:13 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Wauw! Dat was snel! Ik zou even die topic bekijken en de instructies volgen. ^^

Ik update dit topic indien nodig.

Groetjes,

Yachiru~~

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nader onderzocht aan de hand van dat topic dat The Mask me gaf en ben er achter gekomen dat de videokaart misschien te heet kan zijn. Ik heb verder geen idee hoe ik dat zeker weet... Maar als ik mijn vinger op de bovenkant hou, (niet die met het ventilatortje) voor langer dan 5 seconden, dan doetie zeer. Is dat ongeveer te heet? Sorry voor de onduidelijke beschrijving...

En hoe los ik dat op als ik geen ruimte voor een extra ventilatortje? Ik heb een joekel van een ventilator op mijn moederboard zitten... Processor denk ik. Die is ten breedte van mijn gehele kast.

Groetjes,

Yachiru~~

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:40:
Ik heb het nader onderzocht aan de hand van dat topic dat The Mask me gaf en ben er achter gekomen dat de videokaart misschien te heet kan zijn. Ik heb verder geen idee hoe ik dat zeker weet... Maar als ik mijn vinger op de bovenkant hou, (niet die met het ventilatortje) voor langer dan 5 seconden, dan doetie zeer. Is dat ongeveer te heet? Sorry voor de onduidelijke beschrijving...

En hoe los ik dat op als ik geen ruimte voor een extra ventilatortje? Ik heb een joekel van een ventilator op mijn moederboard zitten... Processor denk ik. Die is ten breedte van mijn gehele kast.

Groetjes,

Yachiru~~
Is wel uit te lezen met programma's zoals GPU-z, Everest Ultimate, AtiTool.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Die zeiden dat Vista 'zoog' en dat die de boosdoener zou zijn.
Valt wel mee en is iets wat heel veel mensen zeggen die zelf nog nooit achter Vista gezeten hebben (in mijn eigen ervaring dan). Zeker met SP1 eroverheen en een degelijk systeem (die uit de BBG zeker) is alles prima. Drivers zijn voor 95% allemaal goed voor Vista en horen nu geen probleem meer te vormen. In princiepe hoort het dus als een zonnetje te draaien. Zou ook zonde zijn als je nu XP blijft draaien met je DX10 kaart ;)

Verder alles uit de kast halen en op een niet gelijdende ondergrond zo minimaal weer opbouwen. Op de tafel dus met het mobo, cpu, eventueel graka, voeding en mem.
Verhoog het voltage van het geheugen eens ietsje (tot 2.2v, als het dan nog niet goed is, terugzetten op 1.8v, heeft verder geen zin dan).
Verder zou ik eens goed kijken of je wel 2 stroomkabels naar de 3870X2 laat lopen. Deze heeft er namelijk 2 nodig en bij 3D performance trekt dat wel wat.

Heeft Salland het systeem geassembleerd? In dat geval zijn zij verantwoordelijk voor hardware fouten (want dat is het) en kun je reparatie claimen. Garantie kan altijd.
Maar als ik mijn vinger op de bovenkant hou, (niet die met het ventilatortje) voor langer dan 5 seconden
Pijn en hitte zijn een relatief begrip en bovendien ligt de pijngrens bij een mens wanneer iemand iets heets aanraakt niet schrikbarend hoog (fakirs daargelaten). Pak er liever een thermometer bij.
Bedoel je de Infinity of de standaard koeler van de 3870X2? Ik kan me voorstellen dat de 3870X2 erg breed is, maar tussen de Infinity valt nog wel wat tussen te proppen. Vergeet verder de airflow niet! Je kan er wel klakkeloos een fan in stouwen, maar als het verder de lucht niet afvoerd, heeft het natuurlijk geen zin.

[ Voor 28% gewijzigd door Bitage op 08-06-2008 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is wel uit te lezen met programma's zoals GPU-z, Everest Ultimate, AtiTool.
Pijn en hitte zijn een relatief begrip en bovendien ligt de pijngrens bij een mens wanneer iemand iets heets aanraakt niet schrikbarend hoog (fakirs daargelaten). Pak er liever een thermometer bij.
GPU-Z geeft aan dat de videokaart schommelt tussen de 50 en 60 graden celcius. Klinkt heet. Ook geeft het aan dat de Fan Speed op 40% staat. Hoe krik ik dat in godsnaam naar 100%? Heb geprobeerd te zien of dat kon via de Catalyst Control Center maar zonder succes. Daar zag ik wel dat die mijn GPU temperatuur aangaf als 65 graden...
Valt wel mee en is iets wat heel veel mensen zeggen die zelf nog nooit achter Vista gezeten hebben (in mijn eigen ervaring dan). Zeker met SP1 eroverheen en een degelijk systeem (die uit de BBG zeker) is alles prima. Drivers zijn voor 95% allemaal goed voor Vista en horen nu geen probleem meer te vormen. In princiepe hoort het dus als een zonnetje te draaien. Zou ook zonde zijn als je nu XP blijft draaien met je DX10 kaart ;)
Hihi, dan zal ik zodra dit opgelost is wel weer terug gaan naar Vista. ;) Hoop dat je gelijk hebt, want mijn computer lijkt wel sneller te zijn op XP, en daar hou ik van. :P Dus dan kan DirectX10 maar beter een grote stap betekenen. Maar dit is offtopic... :P
Verder alles uit de kast halen en op een niet gelijdende ondergrond zo minimaal weer opbouwen. Op de tafel dus met het mobo, cpu, eventueel graka, voeding en mem.
Verhoog het voltage van het geheugen eens ietsje (tot 2.2v, als het dan nog niet goed is, terugzetten op 1.8v, heeft verder geen zin dan).
Verder zou ik eens goed kijken of je wel 2 stroomkabels naar de 3870X2 laat lopen. Deze heeft er namelijk 2 nodig en bij 3D performance trekt dat wel wat.
Tja dit moet ik morgen dan even bekijken met wat hulp van vrienden want ikzelf zal dit niet kunnen... Oh ja er lopen 2 kabels naar mijn video kaart vanuit de voeding. Dus dat zit goed denk ik...
Heeft Salland het systeem geassembleerd? In dat geval zijn zij verantwoordelijk voor hardware fouten (want dat is het) en kun je reparatie claimen. Garantie kan altijd.
Ja dat hebben ze inderdaad. Maar ik probeer het liever eerst zelf op te lossen, word ik slimmer van (hopelijk) en heb ik het gevoel dat ik minder lang zonder computer hoef. ;)
Bedoel je de Infinity of de standaard koeler van de 3870X2? Ik kan me voorstellen dat de 3870X2 erg breed is, maar tussen de Infinity valt nog wel wat tussen te proppen. Vergeet verder de airflow niet! Je kan er wel klakkeloos een fan in stouwen, maar als het verder de lucht niet afvoerd, heeft het natuurlijk geen zin.
De koeler van de kaart is relatief klein met dit bakbeest... En ja daarmee bedoel ik de infinity, hehe. Er zit namelijk een gigantisch metalen blok achter met allemaal staafjes. Dat neemt een groot deel van de ruimte in mijn kast...

PS: Sorry voor de late reactie, ik probeer zoveel mogelijk informatie te vergaren zodat ik jullie niet teveel lastig val met allemaal kleine posts. Hartstikke bedankt voor de racties tot dusver! Sta ik er niet alleen voor. ;)

Groetjes,

Yachiru~~

• Bitage
  • Laatst online: 16:04
GPU-Z geeft aan dat de videokaart schommelt tussen de 50 en 60 graden celcius. Klinkt heet.
Valt wel mee. Een GPU mag zelf warmer worden dan 100 graden, dus geen paniek. Grote kans dat wanneer je in 3D-modus gaat de fans harder gaan draaien om de excessieve hitte weg te werken. Anders kun je nog met ATiTool of RivaTuner handmatig de fan instellen of profielen maken.
Hihi, dan zal ik zodra dit opgelost is wel weer terug gaan naar Vista. ;) Hoop dat je gelijk hebt, want mijn computer lijkt wel sneller te zijn op XP, en daar hou ik van. :P Dus dan kan DirectX10 maar beter een grote stap betekenen. Maar dit is offtopic... :P
Vista is wel wat logger dan XP, daar heb je gelijk in, maar met een systeem zoals die van jouw zou het geen probleem moeten vormen. Maar vergeet de kracht van een dual boot opstelling niet. DX9 games met XP, DX10 met Vista. Welke je gebruikt voor huis-tuin-en-keuken-gebruik is natuurlijk persoonlijk.
edit:
Zie ook even dit draadje, waarin Vista SP1 wordt vergeleken met XP SP2. In het ene geval is XP beter, maar met een meerderheid is Vista toch net iets beter. Met gaming presteerd Vista net iets minder dan XP, maar als je aanneemt dat zonder SP1 het veel slechter liep en dat Vista veel zwaarder is dan XP, noem ik het niet slecht. Ik vraag me af of je die paar frames echt mist. Overigens blijkt ook dat de SuperFetch, het voorladen van veelgebruikte programma's en games, een zeer positieve invloed heeft.
PS: Sorry voor de late reactie, ik probeer zoveel mogelijk informatie te vergaren zodat ik jullie niet teveel lastig val met allemaal kleine posts. Hartstikke bedankt voor de racties tot dusver! Sta ik er niet alleen voor. ;)
Geen excuses nodig, het is juist uitstekend dat je zelf onderzoek doet. Er zijn zat topics waarin de TS zelf niets doet, dus dikke plus :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bitage op 08-06-2008 22:41 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:17:

GPU-Z geeft aan dat de videokaart schommelt tussen de 50 en 60 graden celcius. Klinkt heet. Ook geeft het aan dat de Fan Speed op 40% staat. Hoe krik ik dat in godsnaam naar 100%? Heb geprobeerd te zien of dat kon via de Catalyst Control Center maar zonder succes. Daar zag ik wel dat die mijn GPU temperatuur aangaf als 65 graden...
Als dit onder load is dan is dit aardig koel voor de grafische kaart, 90 graden is zelfs geen probleem voor de meeste grafische kaarten.
Fanspeed kun je regelen met bijvoorbeeld RivaTuner.

Edit: Moet natuurlijk wel op refresh drukken. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2008 22:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ok... Dan is het niet de oververhitting. Gelukkig... denk ik... Maar nu ben ik wel compleet radeloos. Wat kan het dan zijn volgens jullie?

Fanspeed heb ik aangepast denk ik ^^ Dankje TheMask.

Dualboot systeem klinkt slim! Daar ga ik voor zorgen Bitage. :D

Verwijderd

Ben je toevallig niet het power stekkertje voor de videokaart vergeten aan te sluiten?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:31:
Ben je toevallig niet het power stekkertje voor de videokaart vergeten aan te sluiten?
meestal krijg je dan niet eens beeld, of piept je pc aan alle kanten en dan kan je al helemaal niet gamen ;)

How are you doing?

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14
ik lees hier dat 90 graden of zelf 100 graden geen probleem voor een videokaart is. Maar niet alle kaarten komen identiek uit het fabriek. Ik heb een 8800GTS 320mb en bij 80 graden bam loopt alles vast terwijl hij 'gemakkelijk' 95 graden kan halen...... met dit warme weer heb ik er maar een tafelfan ernaast geduwd. Dus neem niet zomaar aan tjah hij kan het toch aan dus het is niet de overhitting......

Hebje de temperatuur gemeten toen je niets aan het doen was? of na 10 minuten gamen? Want dat maakt echt een wereld van een verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Brainsz op 08-06-2008 23:58 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Mijn 2 cents

Had precies hetzelfde probleem, bleek dat de fan van mij gfx-card zichzelf niet regelde. Kwam idd enkel in games naar voren, omdat daar de meeste GPU-load werd gevraagd. Fan op 100% gezet mbv Riva-tuner, probleem voorbij.
Ik had trouwens een 3850-kaart en jij een 3870 en dat is een bekend verschijnsel bij die kaarten. Zit hier zelfs een topoc over; Aai me

[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 09-06-2008 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, hartstikke bedankt allemaal! Ik denk toch dat het de oververhitting was.. Want elke keer als ik een spelletje ga spelen dan doe ik mijn ventilator op 100% en dan gebeurd er niks... Beetje jammer dat dat niet automatisch gaat... ^^ In ieder geval bedankt

Groetjes,

Yachiru~~

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:24:
Oh, hartstikke bedankt allemaal! Ik denk toch dat het de oververhitting was.. Want elke keer als ik een spelletje ga spelen dan doe ik mijn ventilator op 100% en dan gebeurd er niks... Beetje jammer dat dat niet automatisch gaat... ^^ In ieder geval bedankt

Groetjes,

Yachiru~~
Ik heb ook het probleem met de fan met m'n 3850.
Fanspeed op 50% gezet en nu wordt die niet meer te warm en maakt die ook niet te veel kabaal.
Want volgens mij maakt die van jouw op 100% veel herrie. ;)
offtopic:
Moet je niet voetbal kijken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 09-06-2008 22:33 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou niet van voetbal :P

En ja, het is bijzonder luidruchtig... ;)

Groetjes,

Yachiru~~

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 11:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:24:
Beetje jammer dat dat niet automatisch gaat...
Ik weet niet hoe het zit met de Radeon HD 3870 X2, maar normaal kan je in Rivatuner een auto fan profiel instellen waardoor hij zelf de fanspeed zal verlagen en verhogen waneer nodig (aan de hand van de temps dus)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:14:
[...]
Ik weet niet hoe het zit met de Radeon HD 3870 X2, maar normaal kan je in Rivatuner een auto fan profiel instellen waardoor hij zelf de fanspeed zal verlagen en verhogen waneer nodig (aan de hand van de temps dus)
Normaal wel, maar er zitten wat die fanspeeds betreft grote problemen bij de 38xx serie

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 12:14
Ik heb precies dezelfde computer, en precies hetzelfde probleem.... kunnen het compatibiliteitsproblemen van het moederbord met het geheugen zijn? ik heb ondertussen al dat geheugen opgestuurd, maar dat ligt dus blijkbaar niet aan het geheugen?
Edit:
Met ander ram geheugen kon ik assassins creed met alles op z'n hoogste in ieder geval een half uur lang spelen zonder crashes, en 3dmark '06 liep ook helemaal goed terwijl die met het geheugen dat ik erbij gekocht had na een halve of na 1 test bijna altijd al crashte.

[ Voor 36% gewijzigd door gaurdian op 18-06-2008 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Daar ben ik weer. ;) Uhh, het ging een paar daagjes goed met de wijzigingen die ik hieboven heb neergezet maar tegenwoordig is het weer helemaal mis. Zelfs met al mijn fans op maximale snelheid blijft hij vastlopen. Ik kijk regelmatig de temperatuur na maar die komt nooit boven de 60 graden en nooit onder de 38. Verder heb ik dit bij elke mogelijke combinatie:

Ik wil niet zeggen dat hij altijd vast loopt want vaak dan doet hij het ook gewoon goed. Maar bijvoorbeeld met Warcraft 3. Ik kan uren aaneen spelletjes spelen online zonder problemen. Een andere keer wanneer ik hetzelfde probeer dan stopt hij er na 10 minuten al mee en loopt mijn computer vast en moet ik die weer rebooten tot mijn grote ergenis. (De moker heb ik al goed verstopt.)

Hetzelfde gebeurd met Race Driver Grid. Op zowel XP als Vista zou ik soms kunnen spelen maar wanneer mijn computer er geen zin in heeft, kan hij ook net zo goed al in het menu vast lopen en mijn computer laten crashen.

Al met al lijkt het er op dat de vastlopingen COMPLEET willekeurig is. Met zowel oude, als nieuwe spellen. Ik kom er gewoon niet onder uit en moet hopen dat mijn computer een goede dag heeft als ik wil gamen.

Er is een hele vreemde uitzondering toch. Ik kan hoe dan ook, altijd World of Warcraft spelen.

In ieder geval, heeft iemand nog meer ideen? Of zou ik mijn kaart gewoon moeten terugsturen en weer terug gaan naar het oude vertrouwde Nvidia. OF ligt het aan mijn moederboard, etc, etc. Ik hoop dat iemand het weet.

Groetjes,

Yachiru~~

Verwijderd

Aangezien het probleem onder twee besturingssystemen voorkomt, lijkt het dat er ergens een gemeenschappelijke (probleem)deler is. Kan dus hardware of wellicht zelfde software (virusscanner) zijn, welke op beide besturingssystemen wordt gebruikt.

Al genoemd zijn tests als 3Dmark (grafische kaart testen), memtest (geheugen) en verder kun je in je BIOS kijken of de timings en voltage van memory correct staan ingesteld.

Geeft dat geen duidelijke inzichten, dan zul je wellicht hardware moeten gaan uitsluiten of vervangen. Probeer eens je geluidskaart eruit te halen, of indien mogelijk, een andere videokaart te lenen. Ik lees wel eens over crossfire problemen bij bepaalde games, heb je daar alle updates voor gehaald?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou denk ik toch eens memtest 86 + een nachtje laten draaien als ik jou was. Het zou me namelijk niets verbazen als er iets mis is met het geheugen.

Eventueel kun je ook even controleren of je de laatste bios versie hebt, het zou zo maar kunnen dat een nieuwe bios versie het probleem oplost. Let wel op: Het bios flashen altijd doen door het bios bestand op een bootable CD / DVD te branden samen met de flashtool en dan te booten van die disk, geen gebruik maken van windows flashtools van de fabrikant want dat gaat veel vaker fout

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 21-07-2008 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de reacties. ^^ Ik heb nu net inderdaad 3Dmark Benchmark gedraait en dit zijn de resultaten:

http://img352.imageshack.us/img352/9375/resultsis2.jpg

Ik heb alleen geen flauw idee of dit goed is of niet. Ben niet echt een ster in hardware gebeuren. ;) In ieder geval, die memtest word nu meteen gedraaid aangezien ik toch de hele avond weg ben.

Over de BIOS... Tja, ik heb geen idee hoe ik erachter kom welke versie ik heb en of dat de nieuwste is. Is dat makkelijk uit te leggen of moet ik even kijken of iemand in mijn omgeving het weet?

Als er meer theorieen zijn over mijn computer problemen, laat ze alsjeblieft horen. ^^

Groetjes,

Yachiru~~

• ik222
  • Niet online
Begin eens met memtest 86 een nacht te laten draaien.

Dat doe je als volgt:
- Download het zip bestand op http://www.memtest86.com/download.html
- Pak het uit
- Brand de .iso file die je dan krijgt op een CD
- Boot je pc van die pc en start de test
- Laat de test minimaal 8 uur (= een nacht) draaien

Kijk vervolgens of deze test fouten aangeeft, zo ja dan is waarschijnlijk je geheugen kapot. Herhaal de test dan met 1 reepje erin zodat je weet welke kapot is.

Doe dit eerst eens voor we verder naar de bios versie gaan kijken :)

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 21-07-2008 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou de test heeft 10 uur en 42 minuten gedraaid en geen errors gevonden. Jammer. ;( Dat zou tenminste makkelijk op te lossen zijn. Wat is de volgende stap? ^^

Groetjes,

Yachiru~~

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je de gelegenheid om een andere voeding te proberen? Qua specificaties zou de voeding die in je huidig systeem zit voldoende moeten zijn, maar je zou zo maar een maandagmorgen modelletje hebben die niet voldoende stroom (ampères) levert.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Uh ik heb hier meerdere voedings liggen, maar eerlijk gezegt durf ik daar niet aan te komen. Ik weet niet of ze sterk genoeg zijn en dat zou betekenen dat ik alle kabeltjes los moet maken. Daarmee ook dat er nieuwe kabeltjes in moeten komen. Dat durf ik helemaal niet aan. :|

Groetjes,

Yachiru~~

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
Aangezien je computer gewoon garantie heeft zou ik naar de winkel terug gaan. Leg het probleem uit en wat je zelf hebt geprobeerd.

• ik222
  • Niet online
Ik zou toch eens een bios update gaan proberen. Mijn eigen moederbord ging toen ik er 4 Gb geheugen in stopte (ik had eerst maar 2 Gb) ook gekke dingen doen maar na een bios update was dat weer helemaal opgelost.

De nieuwste stabiele bios voor jou moederbord is versie F3 (http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2736), in het bios kun je waarschijnlijk wel zien welke je nu hebt. Hoe je moet updaten kun je in de handleiding vinden.

/Edit: In de release notes daarvan lees ik het volgende:
Enhance memory performance

[ Voor 63% gewijzigd door ik222 op 22-07-2008 11:40 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Begrijp ik nou goed dat je al 6 weken aan het rommelen bent, in plaats van gewoon even langs Salland te gaan met dit probleem?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het heeft even geduurd maar ik heb het voor mekaar weten te krijgen om de BIOS drivers te updaten. ^^ Woohoo! Daarna meteen getest. Helaas liep weer het hele systeem vast. Misschien moet ik iets duidelijker uitleggen wat er gebeurd:

Het gebeurd op willekeurige momenten, ik kan er geen volgorde in vinden.
Als eerst staat het beeld vast en het geluid speelt door.
Daarna gaat het geluid uit.
Daarna de fans van mijn computer. Maar meestal heb ik dan al op reset gedrukt.

@Seatrider: Dat is niet zo simpel om verschillende redenen... Maarja...

Groetjes,

Yachiru~~

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
heb je al eens een BSOD melding gehad misschien (blauw scherm met witte letters ?)

Verwijderd

Topicstarter
brtk schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:56:
heb je al eens een BSOD melding gehad misschien (blauw scherm met witte letters ?)
Hoi,

Nee. Met dubbele gevoelens. Aan de kant zou dat mooi zijn doordat daar waarschijnlijk in staat vermeld wat er loos is. Aan de andere kant heb ik een hekel aan die dingen. Schrik me altijd kapot. ^^

Groetjes,

Yachiru~~

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had misschien even moeten afkloppen met mijn laatste paar posts. Vandaag ging World of Warcraft vreemd doen. Hij ging ontzettend schokkend met het beeld, iets wat hij normaal nooit doet. Heb geprobeerd WoW opnieuw op te starten maar dat werkte niet. Toen probeerde ik WoW weer af te sluiten maar dat ging ontzettend moeilijk omdat ook mijn muis niet goed werkte. Uiteindelijk kwam ik toch in windows en daar ging het schokkerige door. Uit wanhoop maar gewoon computer gereboot, daarna ging hij weer normaal. Tot pas geleden. Hetzelfde gebeurde meteen weer maar dit keer sloeg ik WoW meteen af en bleef windows goed werken. Daarna startte ik WoW weer op en dit keer laadde het landschap niet goed, keek ik door stukken van de grond heen, en toen was het zwart beeld. Daarna kwam er een BSOD. Ik kon zo snel niet lezen wat er stond maar elke keer als ik mijn computer opstart vanuit Vista nu dan krijg ik diezelfde BSOD. Het zegt iets over een 'physical memory dump'. Hier heb ik even snel naar gegoogled op mijn laptop en ze zeggen op andere forums dat het een crash backup iets is.

Wat ik geprobeerd heb:
Windows opstarten in instellingen die werkten. Had geen succes.
Computer een tijdje uit laten staan, had ook geen succes.
De computer start wel gewoon in XP.

:( Mijn computertje ligt op het sterfbed denk ik...

Groetjes,

Yachiru~~

Edit: Van schrik vannacht maar weer even Memtest laten draaien... zucht...

• timbry
  • Laatst online: 12-09 14:11
In het forum van DFI loopt ook een draadje over de vele problemen met de 3870x2. Het is behoorlijk wat leesvoer, maar misschien herken je wel een hoop problemen, die jij ook hebt.

http://csd.dficlub.org/forum/showthread.php?t=5931

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met dat nieuwe gedonder van die 8.7 Catalysm driver upgrade ben ik het HELEMAAL SPUUG ZAT! ATI kan van mij een hoge boom in. Ben meteen weg gegaan en heb een Nvidia gehaald. Tot nu toe geen vastlopers. Wat een kut ding! |:(

Iemand kopen? ^^

Groetjes,

Yachiru~~

PS: Toch hartstikke bedankt voor alle moeite. Maar helaas. :)
Pagina: 1