Toon posts:

Voeding bij 8600 GTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast mijn excuses voor de beginnerachtige vraag. Ik heb echt gezocht en niet voldoende informatie kunnen vinden en zou erg blij zijn met wat opheldering. Ik zat een beetje rond te kijken voor een videokaartje voor een budget PCtje en stuitte in de pricewatch op deze:

http://tweakers.net/price...2x-dvi)-pv-t84g-udf3.html

Zo op het eerste gezicht lijkt het echt een leuke kaart. Een 8600 GTS voor weinig die volgens de user review best een leuke 3D mark score neerzet.

Ik wil hem gaan gebruiken in combinatie met een Amd 4200+ socket AM2 die iets overgeclockt zal worden systeem met 1 harde schijf een DVD brander, verder niets speciaals. Nu heb ik een Noname voeding van 380watt. Zal dit voldoende zijn? Of moet ik gaan kijken voor een ander? Ik heb hier echt geen verstand van :)

Als er verder nog tips of aanmerkingen zijn wat betreft de keuze van de kaart hoor ik ze ook graag!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afhankelijk van de leeftijd van de voeding zou het volgens mij nog wel net goed moeten gaan maar dit hangt ook af van de ratings van de verschillende lijnen.

Mijn advies is desondanks: upgrade naar een >350W voeding van een goed merk. Die zijn niet zo duur. Nu gaat die voeding van je het misschien nog wel draaien maar in de toekomst misschien niet meer. Condensators gaan na een tijd ook niet meer zo goed werken en als een no name voeding het begeeft, neemt die vaak een deel van je systeem mee omdat er niet voldoende beveiliging in zit. Ook geef je aan te willen gaan overklokken en dan komt een goede voeding ook van pas.

Ook kan een slecht werkende voeding de oorzaak zijn van vage problemen of spanningsschommelingen veroorzaken die je hardware (met name je harde schijf) beschadigen.

Laat je nu ook weer geen >500W supervoeding van Corsair ofzo aanpraten. Het is goed wat overschot te hebben maar je moet ook niet overdrijven tenzij je in de nabije toekomst zwaar wil gaan upgraden of tenzij je geld teveel hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-06-2008 18:06 ]

Verwijderd

Ik zou een HD3850 nemen. Die is een stuk sneller en bijna even duur.

Qua voeding moet het werken, maar dat het een noname is, maakt het een stuk minder verstandig op langere termijn. Kijk anders naar een Antec Earthwatts van 380. Die is niet heel duur maar wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 18:06 ]

Verwijderd

Voor de voeding zou ik eens kijken in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de replies :)

@Reinman, Ik heb even gekeken naar die 3850 en die presteert inderdaad beduidend beter. Hij is echter wel 24 euro duurder en dan heb ik één van het merk 'Jetway'. Dan zit ik dus op 75 euro en dat is 150% van het voorheen beoogde budget.

Voor een beter merk betaal je al rond de 100 euro. Niet helemaal in mijn prijsklasse maar misschien toch het overwegen waard

• Admiral Freebee
  • Niet online
Die Jetway HD3850 is gewoon een kaart volgens het reference design hoor. Je kan meer gaan betalen voor een kaart met een andere koeler, een andere layout of met beter overklokbaar geheugen maar standaard voldoet die Jetway ruim.

Verwijderd

Niet die Jetway doen, dat is DDR2...
Ik zou gaan voor die 512MB DDR3 van 85,-. Het ligt wel 35,- boven je budget maar dat is het echt wel waard.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ah, maken ze tegenwoordig ook al HD3850 kaarten met DDR2? -O- Dat vind ik zo'n bedrieglijke praktijken. Net zoals die 9800 Pro met een 128-bit geheugenbus toentertijd.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk daar even inderdaad :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.