Toon posts:

Voeding bij 8600 GTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast mijn excuses voor de beginnerachtige vraag. Ik heb echt gezocht en niet voldoende informatie kunnen vinden en zou erg blij zijn met wat opheldering. Ik zat een beetje rond te kijken voor een videokaartje voor een budget PCtje en stuitte in de pricewatch op deze:

http://tweakers.net/price...2x-dvi)-pv-t84g-udf3.html

Zo op het eerste gezicht lijkt het echt een leuke kaart. Een 8600 GTS voor weinig die volgens de user review best een leuke 3D mark score neerzet.

Ik wil hem gaan gebruiken in combinatie met een Amd 4200+ socket AM2 die iets overgeclockt zal worden systeem met 1 harde schijf een DVD brander, verder niets speciaals. Nu heb ik een Noname voeding van 380watt. Zal dit voldoende zijn? Of moet ik gaan kijken voor een ander? Ik heb hier echt geen verstand van :)

Als er verder nog tips of aanmerkingen zijn wat betreft de keuze van de kaart hoor ik ze ook graag!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afhankelijk van de leeftijd van de voeding zou het volgens mij nog wel net goed moeten gaan maar dit hangt ook af van de ratings van de verschillende lijnen.

Mijn advies is desondanks: upgrade naar een >350W voeding van een goed merk. Die zijn niet zo duur. Nu gaat die voeding van je het misschien nog wel draaien maar in de toekomst misschien niet meer. Condensators gaan na een tijd ook niet meer zo goed werken en als een no name voeding het begeeft, neemt die vaak een deel van je systeem mee omdat er niet voldoende beveiliging in zit. Ook geef je aan te willen gaan overklokken en dan komt een goede voeding ook van pas.

Ook kan een slecht werkende voeding de oorzaak zijn van vage problemen of spanningsschommelingen veroorzaken die je hardware (met name je harde schijf) beschadigen.