[GA-K8N-Pro-SLI]Bios downgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15
hallo,
ik heb nu op mijn mobo een versie 9 bios (f9) maar omdat mijn cpu zo sloom is en ik geen nieuwe mag kopen moet ik het houden bij overclocken.
nou heb ik gehoord dat versie 6 (f6) veel beter is om te overclocken want mijn huidige versie is niet zo best, blijft hangen bij ide-detect tijdens het opstarten terwijl als de pc eenmaal draait(na ongeveer 4x reboot na blijven hangen bij ide-detect) werkt xp gewoon zonder problemen dus hij is wel goed ingesteld(250 mhz ipv 200)

maar nu mijn vraag hoe moet ik de bios downgraden naar f6, dit is nl een "gevaarlijke" onderneming en ik heb daar 0% ervaring in.

er zijn een aantal mogelijkheden volgens mij:

@bios(gigabyte bios prog) om een f6 bios te laden(nog niet geprobeerd weet ook niet of hij een oudere bios pakt)

via de g-b site de f6 bios downloaden dan krijg ik een .bat wat het flash programma wat bij de f6 bios zit activeerd, dit lijkt mij de meest logische methode maar aangezien ik er geen verstand van flashen heb heb ik het programmatje nog niet geopend.

mobo link: klik

Heeft iemand een duidelijke beschrijving of tip om dit te doen, of gewoon zo laten omdat het toch te "gevaarlijk" is?

bvd.

if (!coffee) {
Work = false; }

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er gevaarlijk aan een bios downgraden? Het doet precies hetzelfde als een bios updaten.
Gewoon flashen met de flashutil, kan prima met @bios (mits je windows stabiel draait natuurlijk).

Zie ook dit stukje FAQ: PMG FAQ

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien ben ik van een te oude generatie, maar bij "gevaarlijk" denk ik aan het dragen van een Albanese vlag middenin Beograd op de dag dat Kosovo zich onafhankelijk verklaarde en dan speciaal een Servisch-nationalistische manifestatie opzoeken en zo hard mogelijk srpski pederi! te roepen...

Mbt dit soort zooi zou ik om te beginnen zeggen dat je eens een kijkje in de FAQ mag gaan nemen, onder andere ook naar gelinkte topics over flashen. Er kan heel veel, er kan ook een en ander mis gaan, maar er zijn manieren om die risico's te beperken en bovendien op bij fouten alsnog de boel te recoveren.

En volgende keer aub dat doen voor je een topic opent. GoT is er niet om het wiel opnieuw uit te vinden. Kom je onderweg dingen tegen die niet eerder besproken zijn, dan mag je dat rustig in een topic bespreken. Graag dan wel trouwens volledige specs in-topic geven, en in plaats van "ik heb gehoord" gewoon links naar info in kwestie posten.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.