Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Hoi hoi,

Ik heb enkele weken een nieuw windows systeem gekocht (E8200, 4gb, 9800gtx) en wil nu een nieuw toetsenbord en muis kopen. Nu is mijn vraag of de nieuwe Apple Mighty Mouse en KeyBoard werkt op Windows Vista.

Graag jullie reacties! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Werkt prima, alleen zul je de speciale knopjes van het keyboard niet kunnen gebruiken. Dus play etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wired of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Wired denk ik, daar heb je de numlock tenminste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Als je zeker wilt weten dat het werkt; Wired.

Het punt is namelijk dat het afhankelijk is van je merk Bluetooth(stick), je drivers(versie) of het allemaal werkt, daarnaast dien je elke keer verbinding te maken met je toetsenbord/muis wanneer je bent ingelogd.

Ik heb zelf een 10m bluetooth stick van Belkin, werkt min of meer redelijk, met uitzondering van de verticale scroll.

Al met al is het echt een heel gedoe om het werkend te krijgen, maar het is mogelijk! ik raad je aan om eens te googlen op ''Apple Wireless mouse/keyboard with windows vista". Er zijn enkele fora waar wordt besproken hoe het werkend te krijgen is.

Ik heb zelf het oude witte bedraad Apple toetsenbord aan mijn XP hangen, werkt goed, ik heb een programma genaamd AppleK pro, zodat de eject-knop en de ctrl+c,v,x wordt vervangen door de apple toets.

[ Voor 8% gewijzigd door NickvdB op 08-06-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Apple keyboard/mighty mouse zouden gewoon moeten werken. Ik gebruik immers windows vista dmv bootcamp in combinatie met mijn wireless keyboard en wireless mighty mouse De drivers van keyboard en muis zijn los te downloaden.(zitten tevens ook in het totaalpakket van bootcamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
kenny89 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:09:
Apple keyboard/mighty mouse zouden gewoon moeten werken. Ik gebruik immers windows vista dmv bootcamp in combinatie met mijn wireless keyboard en wireless mighty mouse De drivers van keyboard en muis zijn los te downloaden.(zitten tevens ook in het totaalpakket van bootcamp)
Verschil is alleen dat deze persoon een gewone pc heeft, waar wellicht een ander merk bluetooth stick/module inzit. ;)

Maar dat van die drivers is wel interessant, tenzij het alleen maar werkt voor Apple's Bluetooth (welk merk dat dan ook mag zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij bedoelt de driver voor het toetsenbord (Mighty Mouse vereist geen drivers), niet voor de bluetooth chip. :)

Mocht het interessant zijn: mijn Intel Mac heeft een Bluetooth chip van Cambridge Silicon Radio.

[ Voor 47% gewijzigd door Frietsaus op 08-06-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Hi luitjes, sinds gister heb ik dus het nieuwe alluminium keyboard van apple met draad en gebruik het met vista hp 32 bit.

Kan gelijk zeggen heerlijk keyboard om mee te werken.
Heb al een beetje op internet lopen rondsnuffelen en het de volgende dingen gevonden om al een aantal van de multimedia toetsen werkend te krijgen.

Apple installer vanuit bootcamp om de rew, play/pause en forw knop werken te krijgen zie volgende link. http://www.happytocode.com/

Om het geluid werkend te krijgen via keyboard is nog niet gelukt.
Dit had moeten werken met volgende tol welke ik op tweakers zelf vond.
Aluminium Apple keyboard
Moet wel toegeven dat daar staat voor de wireless, maar werkt gedeeltelijk dus ook voor wired, heb hiermee alleen niet de funtietoetsen voor me keyboard werkend gekregen maar wel de eject toets. enige nadeel is dat het de neiging heeft om tegelijk dus me muziek te gaan forwarden, moet dus nog iets aanpassen in het script.

Voor de rest werkt het maar ik blijf opzoek om alle drivers te vinden.
Mochten jullie nog meer werkende drivers hebben, deel ze dan aub er worden waarschijnlijk een hoop mensen blij mee gemaakt.

mvg

Fearce

PS: ik gebruik dus een VAIO FZ21M :)
Pagina: 1