Toon posts:

hard disk crash ? recovery ?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen

mijn harde schijf doet raar.
een partitie van mijn harde schijf is toegankelijk, maar wanneer ik in verkenner in een bepaalde map ga, dan hangt de pc.

als ik een foutencontrole doe bij het opstarten dan komt er op het scherm
bestandssegment XXXXX onleesbaar en dit voor een aantal plaatsen.

ik vraag me af of ik de hard disk compleet verloren is of ik met een low format deze kan inorde krijgen?

en als tweede vraag : ik vraag me af of deze data te traceren is, en welke software hiervoor het best in aanmerking zou komen. ik heb eens geprobeerd met stellar phoenix en die gaat hangen op een bepaald punt, (ik denk dat het die slechte sectoren zijn).

wat denken jullie

hartelijk dank

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Een onleesbaar bestand ben je bijna altijd kwijt, of is flink beschadigd.

De harddisk is niet compleet verloren. Plan een scandisk in die ook het schijfoppervlak gaat scannen en repareren. (De beschadigde stukken oppervlak die hij niet kan repareren markeert hij deze als niet-beschrijfbaar.) De rest van de schijf is normaal te gebruiken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Altijd fijn als de FAQ doorgelezen word, daar zou ik dan ook maar eens mee beginnen.

Als je dat gedaan heb mag je uitleggen wat je al geprobeerd heb >:) .

Pentaxiaan

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens GetBackData of Easy Recovery Professional. Die kunnen vaak enorm veel terug halen ook al is er veel mis met de schijf.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het beste is om een diagnostics tool van de harddisk fabrikant de downloaden. Vaak kan die ook bad sector relocaten.
Voorbeeld:
Seatools
Fujitsu diagnostic tool

Daarna meteen je data backuppen op een andere schijf. Mijn ervaring is dat een schijf met kuren binnenkort helemaal de geest gaat geven. Hooguit nog een tijdje gebruiken voor onbelangrijke, tijdelijke data-opslag.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 07-06-2008 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor al deze informatie
btw ik wist niet dat die faq dit behandelde.
ga aan de slag met de informatie

mercie

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over datarecovery is genoeg te vinden hier op GoT, in topics of in de FAQ's, waar je reeds op gewezen bent. Aangezien je niet wist dat het in de FAQ 's terug te vinden is, heb je deze blijkbaar niet gelezen, wat één van de vereisden is alvorens hier op GoT een topic te openen. Zie daarvoor ook het stukje beleid in de FAQ's; OM FAQ / Beleid Daarom gaat dit topic dicht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.