Harman Kardon AVR 247, DVD 37 en HKTS11

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
De bovenstaande set spreekt me wel aan.
Nu woon ik in Zoetermeer en we hebben hier niet een echte audio zaak zitten. Ik ben dus even bij de MediaMarkt naar binnen gelopen.

Ik heb hier geluisterd naar de set en ik vind het geluid en volume erg mooi. Ook het Bose 321 systeem komt mooi geluid uit, maar de verkoper wiste me te vertellen, dat deze set niet met gebrande dvd's kan omgaan. Toch wel een voorwaarde voor mij. Verder ook wat marantz en onkyo geluisterd, maar persoonlijk vond ik de Harman Kardon het mooist klinken.

Wat vinden jullie van de combi die ik samen heb gesteld? Ik vind het wel jammer dat het het oude model is, maar prijstechnisch komt het wat beter uit.

Nu stond ik bij de MM en de beste man vertelde me dat ik niets heb aan de hdmi poort op de receiver, want je gebruikt gewoon je poort van de dvd speler. Klopt dit? Hij zei ook dat ik niet een palystation 3 bijvoorbeeld over de receiver kan laten lopen, klopt dit? Waar gebruik je zo'n hdmi poort op de receiver dan wel voor?

Dit wordt mijn eerste echte set, dus het is een beetje nieuw voor me.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Je doelt denk ik op de set die bij 1DayFly komt binnenkort?
Harman Kardon
Home Cinema set

Bestaande uit:
DVD 37
Versterker: AVR 247
5.1 Speakers: HKTS11
Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/binnenkort/Harman_Kardon.jpg
Normaal �1.149,-,
Bij 1DayFly �???,??
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ja die bedoel ik ja.
Alleen het is wel even belangrijk om te weten dat de afbeelding niet klopt.

De AVR 247 en DVD 37 behoren nog tot het vorrige model. Op de afbeelding is het nieuwe model te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik zit trouwens niet per se aan die van one day fly vast hoor, heb vandaag geluisterd naar een AVR 145 met de bovengenoemde boxenset en dat klinkt perfect. Volgens mij is die versterker gewoon te sterk voor de HKTS11, dus voor het vermogen hoef je niet voor de AVR247 te gaan denk ik, tenzij je in de toekomst iets anders erop wil hebben.

Maar de AVR 247 heeft HDMI, maar waar kan je die dan bijvoorbeeld voor gebruiken? Verkoper zei namelijk dat je daar niet veel aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen 'volwaardige' HDMI, je kan er alleen beeld over gooien. Geluid moet nog steeds via coax of optical, alleen de duurdere (200,- duurder dan deze prijsklasse) kan beeld en geluid over HDMI heen knikkeren. Maar dat is de meerprijs absoluut niet waard, via optical of coax heb je nagenoeg hetzelfde geluid. HDMI is meer ingevoerd om de draden wirwar achter het tv kastje op te ruimen.

EDIT: En natuurlijk kun je wel een PS3 op je harman kardon aansluiten 8)7 gewoon via de optical out aan de achter kant van het apparaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waar je aan moet denken is dat je HK reciever meer een soort van hub/switch wordt voor je HDMI beelden, oftewel door alle HDMI dingen aan te sluiten op je reciever ipv op je tv kun je het vanaf daar in 1 keer naar je tv doen. Audio voor al je HDMI spul moet nog wel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik lees dat veel mensen problemen hebben met de DVD-speler (DVD 37) dat deze slecht gekopieerde dvd's afspeelt. Met name de DVD+R. Ik heb een hoop DVD+R en ben niet van plan om deze allemaal opnieuw te gaan branden. Zijn er hier mensen die deze DVD 37 ook hebben, en wat zijn jullie ervaringen met gebrande dvd's?

Als ik zo naar de achterkant van de receiver kijk
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR247B.jpg
vraag ik mij iets af (n00b met het betere audio werk, heb dus ook nog nooit een versterker voor de tv gehad)
Als ik het dus goed begrijp kun je kiezen uit 9 kanalen? (3x (S-)video 4x component 2x HDMI)
Bij component moet je de audio toch nog los aansluiten? Via welke aansluiting moet dit dan? Kun je dan zelf zeggen van bij component 1 hoort de volgende audio aansluiting (bijvoorbeeld Audio VID 2 in / Optical 1 / Coaxial 1) of heeft elke video aansluiting zijn eigen vaste audio aansluiting?

En deze HDMI poorten ondersteunen geen geluid?

Plus dat ik las dat alles wat via component binnenkomt wordt omgezet naar 720p, klopt dat? (Dus ook als het signaal 1080i is? of 1080p?)
En het signaal via de HDMI wordt gewoon wel 1:1 doorgegeven? (dus 1080p blijft 1080p, en 720p blijft 720p, etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nu mijn digitale decoder (@home) direct aangesloten op mijn tv via scart. Als ik dit via de versterker doe (video in) wordt dit dan ook geupscaled naar 720p of iets? En wordt de kwaliteit dan véél beter?
(ik heb een Tatung V42EMGI 1080p, ik weet niet hoe goed de upscaler van deze tv is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:06:
Ik lees dat veel mensen problemen hebben met de DVD-speler (DVD 37) dat deze slecht gekopieerde dvd's afspeelt. Met name de DVD+R. Ik heb een hoop DVD+R en ben niet van plan om deze allemaal opnieuw te gaan branden. Zijn er hier mensen die deze DVD 37 ook hebben, en wat zijn jullie ervaringen met gebrande dvd's?

Als ik zo naar de achterkant van de receiver kijk
[afbeelding]
vraag ik mij iets af (n00b met het betere audio werk, heb dus ook nog nooit een versterker voor de tv gehad)
Als ik het dus goed begrijp kun je kiezen uit 9 kanalen? (3x (S-)video 4x component 2x HDMI)
Bij component moet je de audio toch nog los aansluiten? Via welke aansluiting moet dit dan? Kun je dan zelf zeggen van bij component 1 hoort de volgende audio aansluiting (bijvoorbeeld Audio VID 2 in / Optical 1 / Coaxial 1) of heeft elke video aansluiting zijn eigen vaste audio aansluiting?

En deze HDMI poorten ondersteunen geen geluid?

Plus dat ik las dat alles wat via component binnenkomt wordt omgezet naar 720p, klopt dat? (Dus ook als het signaal 1080i is? of 1080p?)
En het signaal via de HDMI wordt gewoon wel 1:1 doorgegeven? (dus 1080p blijft 1080p, en 720p blijft 720p, etc. etc.)
Ik heb de AVR145 en ik stel zelf per uitgang (beeld) in welke uitgang (audio) daarbij hoort. De HDMI poorten ondersteunen inderdaad geen geluid zoals in dit topic al eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm ik ben benieuwd wat de prijs op 1DF wordt, er heeft net iemand een opsomming gepost:
DVD 37 => 169,00
Versterker: AVR 247 => 398,00
5.1 Speakers: HKTS11 => 342,00
============
909,00 euro

En dit is met ff snel op internet zoeken, wsl kan het nog goedkoper. Dus voor mij moet de prijs sowieso ver onder deze prijs zitten..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:43:
Hmm ik ben benieuwd wat de prijs op 1DF wordt, er heeft net iemand een opsomming gepost:

[...]
Als 1df er een leuke aanbieding van kan maken, ga ik ervoor denk ik.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

nog een post op 1DF
Kant-en-klaar setjes:

HK Cinerock 680:
- AVR347
- DVD37
- JBL CS680
1051,00

#####

HK Cinedrive 11:
- AVR347
- DVD47
- HKTS11
1051,00

#####

HK Cinespecial 29+:
- AVR350
- DVD29
- HKTS11
1085,00
Zijn dit met deze prijzen betere of slechtere combinaties dan de set die op 1DF aangeboden gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
De AVR350 is van de nieuwe generatie (ziet er een stuk beter uit) Zelfde geldt voor de DVD 29, Alleen weet ik niet of de DVD 29 ook HDMI heeft, ik dacht dat je daarvoor in de 30 reeks moet zitten.

Vraag ik me wel af waar die te koop is, vooral die laatse spreekt me aan! Betere versterker!

De HKTS11 is voor mij een prima set boxen met zat volume. Feit blijft wel dat die boxen rond de 400 euro kosten, dus in principe kan de versterker (vooral de 350) een stuk meer aan. MAar ik voel er weinig voor om boxen van 1200 euro per stuk te kopen!!!

Geluid zal wel iets mooier worden, maar in hoeverre dat merkbaar is met dezelfde boxen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HK Cinespecial 29+:
- AVR350
- DVD29
- HKTS11
1085,00

Deze voor dezae prijs????
Lijkt me sterk incl de HKTS11???

Weet iemand waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:06:
Ik lees dat veel mensen problemen hebben met de DVD-speler (DVD 37) dat deze slecht gekopieerde dvd's afspeelt.
Mijn dochter had een DVD 37. Harmon Kardon was 1 van die merken die op lock ging bij een een Sony entertainment DRM DVD. Ik weet niet of ze het al gefixed hebben, anders kan je er altijd in de toekomst last mee krijgen, mits een firmwareupgrade is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
@dfrenner

heb je uberhaupt zelf wel gezocht ?

Hier is die, 2de regel

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 09-06-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De set die bij 1DF komt, is die vergelijkbaar met de set die bij iBood was vorige week?
Onkyo 5.1 Home Entertainment ReceiverSpeakerDVD Set

Of is die set een héél stuk minder (aangezien die ook een héél stuk minder kostte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Yippi, ik heb heel veel gezocht, maar niet gevonden.
Die jij aangeeft is niet de plus:
HK Cinespecial 29+:
- AVR350
- DVD29
- HKTS11
1085,00

Daar missen namelijk de HKTS11!!!
Kijk maar na. Ik kan hem alleeen voor 1400 vinden.

Dus nogmaals:

Waar heb je deze gevonden:
HK Cinespecial 29+:
- AVR350
- DVD29
- HKTS11
1085,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat is waarschijnlijk wel die degene op 1DF bedoelde. Die Yippie noemt. Want als je die link volgt en kijkt bij informatie staat er wel dat rijtje bij. Dus waarschijnlijk heeft diegene zich miskeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Das nou jammer, maar ja 1299 valt ook wel mee dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Maar hoe ervaren ander mensen de dvd spelers van Harman Kardon???
In de winkel vertelde ze me dat deze prima omgaan met gebrande dvd's. Klopt dit nou of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 11-09 19:19
dfrenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:06:
In de winkel vertelde ze me dat deze prima omgaan met gebrande dvd's. Klopt dit nou of niet???
De DVD27 heb ik in de praktijk nog wel eens moeilijk zien doen, hoewel dit ook weer per DVD27 verschilde.. Het leek er af en toe wel op dat die dingen het random wel of niet deden. De DVD23 en de modellen na de DVD27 hebben er volgens mij geen problemen meer mee.

Verder zou ik me persoonlijk pas gaan kijken naar HDMI op de receiver als deze ook Dolby HD en DTS-HD ondersteunt of als je TV maar 1 HDMI ingang heeft en jij 2 a 3 apparaten hebt die dit hebben en daarop moeten worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
In principe kan ik toch apparaten op de receiver aan sluiten en 1 keer van de receiver naar de tv???
Of gaat dat niet lukken?

Zo veel apparaten heb ik niet btw. Er komt een Wii aan en ik wil een laptop op de tv kunnen aansluiten, liefst via de receiver, voor mooi geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:32:
In principe kan ik toch apparaten op de receiver aan sluiten en 1 keer van de receiver naar de tv???
Of gaat dat niet lukken?

Zo veel apparaten heb ik niet btw. Er komt een Wii aan en ik wil een laptop op de tv kunnen aansluiten, liefst via de receiver, voor mooi geluid...
Wii heeft geen HDMI dus je zal je via een extra te kopen Component kabel moeten aansluiten, of natuurlijk via de S-Video plug (de gele) en het geluid via de normale kanalen.

Geluid over HDMI heeft deze set sowieso al niet dus die zal je ook via de normale tulp pluggen aan moeten sluiten of eventueel via een SP/DIF connector.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:50

Ypho

Allround Nerd

dfrenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:06:
de (show)modellen die wij in de winkel hebben staan (DVD37, DVD29 en volgens mij ook de DVD47) hebben geen problemen met gebrande cd's/dvd's. ook heb ik nog nooit klanten teruggehad met klachten over niet afspelende dvd's op HK sets

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Laatst online: 09:50

Ypho

Allround Nerd

dfrenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:32:
Of gaat dat niet lukken?
dat is het hele idee van een reciever ;) dus dit moet wel lukken

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De receiver doet toch ook het videosignaal upscalen als het via composiet binnenkomt? Zal hij dit beter doen dan mijn TV? (Tatung) Slechter? Gelijk? Of valt dit niet te zeggen? :)
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat de receiver de signalen (behalve HDMI) scaled naar 720p. En mijn tv is full-HD dus betekent dat dan dat de TV alsnog het signaal van 720p naar 1080p moet upscalen? En zoja, is dit dan beter of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kan de avr 350 wel geluid over hdmi gooien? Er staat HDMI 1.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Met geluid is volgens mij HDMI 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Geluid is met 1.3 pas.
Ik ben Mark 3 ik kan jou niet volgen maak het eens duidelijker

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
De set in de startpost
-avr 247
-dvd37
-hkts11BQ

voor 779, goede prijs? of toch wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
LET OP: Het betreft hier een engelse versie, 1DayFly.nl zorgt er voor dat de juiste stekkers worden meegeleverd.

hmmm, toch even op mn gemak over nadenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ja ik heb er nu nog niet zo veel aan.
Ik ben bezig met een huis te kopen voor september, beetje zonde misschien om nu al iets te kopen... Kanj ik misschien beter wachten tot tegen die tijd en dan zullen er ook wel weer aanbiedingen zijn toch...
Lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:01:
Ja ik heb er nu nog niet zo veel aan.
Ik ben bezig met een huis te kopen voor september, beetje zonde misschien om nu al iets te kopen... Kanj ik misschien beter wachten tot tegen die tijd en dan zullen er ook wel weer aanbiedingen zijn toch...
Lastig
Ik zou wachten, dat geld kan je beter in je huis steken imo :D

Trust me, been there, done that. Verhuizen kost altijd meer geld dan je had gehoopt. Ben pas zelf ook verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ja klopt, maar hoe dan ook, er komt een platte tv en een leuk setje, staat toch wel ergens bovenaan de lijst ;)

Dan beginnen we maar met 1 bank, lol. Liever dan een beeldbuis met mono geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Maakt dat dan wat uit als het een engelse versie. Alle kabels zijn toch hetzelfde dus waar zit het verschil dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

stekkers zijn anders. En volgens mij zijn het kabels die je niet eruit kunt halen om te verwisselen dus dan blijf je altijd zitten met zo'n lelijk koppelstukje ertussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Maar welke sterkers. Audio stekkers zijn toch universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msicaron
  • Laatst online: 09-09 19:08
Afbeeldingslocatie: http://www.myscotland.be/socket.jpg

de voeding dus..

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
anyhow voor de geinteresseerden hij staat op 1DF voor 799 tot morgenmiddag.

Wel teleurstellend, gaat om het oudere model terwijl er al geruime tijd was beloofd dat het om de zwarte versie ( lees nieuwe model ) ging. De prijs blijft wel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:16
Ik spreek zelf uit ervaring dat de dvd-speler van mijn harman kardon lang niet alles zomaar slikt. onze sony HD-recorder speelt de dvd's die niet gelezen worden op de HK gewoon af. Ben er 1 keer mee terug geweest en kreeg een nieuwe, maar het probleem blijft. Heb de hoop opgegeven en de dvd-speler nooit meer gebruikt. Over de rest van mijn set ben ik wel tevreden. Het gaat hier om de dvd 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:16
Ik heb overigens nu net een mailtje gestuurd naar HK waarin ik vraag om mijn dvd speler om te ruilen voor een fatsoenlijk werkende dvd-speler aangezien ik al meer dan genoeg problemen heb gehad met mijn HC-set (inmiddels allemaal opgelost behalve dvd-speler)

[ Voor 0% gewijzigd door ToWi1989 op 09-06-2008 23:34 . Reden: Oeps had mijn berich ook kunnen editten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik heb deze toevallig bij 1DF besteld, ben al heel lang op zoek naar een soortgelijke aanbieding... Maar wat ik begrijp is dat deze versie van HDMI geen geluid doorlaat? Wat betekend dit voor extra aanschaf? Een paar kabeltjes van een paar tientjes?

En wie weet waar je zuilen voor deze type speakers kan bestellen?
edit:
Gevonden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door the-edge op 10-06-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb hem ook besteld. Zou je mij die link kunnen pasen van die zuilen haha? :) Want ik heb gister middag de hele middag gezocht maar niets gevonden. :/

Ja je moet inderdaad een paar extra kabeltjes aanschaffen. Moet je even controleren wat voor uitgangen je apparaten hebben. Het enige voordeel van HDMI is in mijn ogen dat je alles in 1 kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ccc schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:48:
Ik heb hem ook besteld. Zou je mij die link kunnen pasen van die zuilen haha? :) Want ik heb gister middag de hele middag gezocht maar niets gevonden. :/

Ja je moet inderdaad een paar extra kabeltjes aanschaffen. Moet je even controleren wat voor uitgangen je apparaten hebben. Het enige voordeel van HDMI is in mijn ogen dat je alles in 1 kabel hebt.
Ik had ze dus bij Audiostore.nl gevonden. Deze zijn echter vrij prijzig, heb gezocht naar goedkopere maar deze niet gevonden.
Als je bij Redcoon.nl kijkt hebben ze ze wel, op de afbeelding staat dat ze zwart zijn, maar ze leveren donkergrijs. Dus daar zou ik ze niet bestellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niks van wat ik hier allemaal lees. Waarom zou de avr 247 geen geluid via hdmi kunnen ontvangen? Ik heb zelf deze set (AVR 247/DVD 37/HKTS 11) gehad en hem met alleen 2 hdmi kabels tussen de ps3 en full hd tv gehangen. Het geluid deed het gewoon en nog beter dan met bijvoorbeeld een optische kabel want die kan maar tot 5.1 doorsturen. Ik heb hem wel terug gebracht want hij veroorzaakte ruis bij full hd beelden (komt vaker voor bij deze versterker). Maar waarom zeggen jullie dat je geen geluid via hdmi naar deze versterker kan sturen?

Ik vraag me ook af waarom jullie niet voor de avr 255 samen met de hkts11 gaan. Dan heb je voor bijna dezelfde prijs een betere versterker en aan een dvd speler heb je toch weinig want die zijn al bijna verouderd.

en waarom kijk je naar die zuilen bij audiostore voor 130 euro? bij bcc kosten die maar 99,-

Ps weet iemand wanneer de avr 255 en 355 nu eindelijk te koop zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
HMDI 1.1 kan (heb ik me laten vertellen) maar 1 bron tegelijk vervoeren..

Bij BCC zijn ze idd maar €99,- .. Dat is hopelijk wel per 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee per 8 :+
voor zover ik kan vinden op internet heeft de 247 hdmi 1.2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:12

Roy

Hobbies?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:41:
....

Ps weet iemand wanneer de avr 255 en 355 nu eindelijk te koop zijn?
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest, en wat ik zie is de Amerikaanse versie (de 254 en 254) nu leverbaar, en ik hoorde ergens dat de 255 binnen 1 a 2 weken toch wel leverbaar moet zijn.

Maar mij lijkt de 255 + HKTS11 ook een hele mooie combi, denk dat dat hem wel wordt :)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Ik ben een beetje aan het zoeken geweest, en wat ik zie is de Amerikaanse versie (de 254 en 254) nu leverbaar, en ik hoorde ergens dat de 255 binnen 1 a 2 weken toch wel leverbaar moet zijn.

Maar mij lijkt de 255 + HKTS11 ook een hele mooie combi, denk dat dat hem wel wordt :)
dank je maar ik wil graag zeker weten wanneer ze te koop zijn. in Engeland is de 255 wel al voorradig althans: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=771558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb nog zwarte zuilen liggen, nieuw in doos. Had de verkeerde gekocht, aangezien ik een zilveren set heb... Dus mocht er iemand interesse hebben, dm maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb interesse. zijn ze compleet en helemaal gaaf (ik kreeg de mijne van bcc met een vette deuk in de voet, geen idee waarom). Wat is dm, waar woon je en welke prijs (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:35:
ik heb interesse. zijn ze compleet en helemaal gaaf (ik kreeg de mijne van bcc met een vette deuk in de voet, geen idee waarom). Wat is dm, waar woon je en welke prijs (ongeveer)?
Ik wilde exact dezelfde vragen stellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er al achter wat dm is: "direct messages" onder react hierboven ^^ Helaas heb ik er nog geen.
Ccc wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Zijn die van de BCC wel voor de HKTS11 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jullie mogen mij DM'en :P

Dingen zitten nieuw in doos en wil ze graag ruilen tegen zilveren of evt verkopen voor redelijke prijs, dus doe maar een bod. Ze liggen in Culemborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:38

Toppe

Oké ✅

Hallo,

Veel mensen denken een aantal dingen te weten die dus niet waar zijn. Om te beginnen werkt harman kardon standaard met 8ohm terwijl de meeste luidsprekers (zuil luidsprekers!) 4 tot 6 ohm zijn.

Zou je dit gaan aansluiten, veel succes het werkt wel maar hoe. Kwalitatief veel minder.

Tevens is HDMI op je versterker dus echt niet nodig, omdat de meeste DVD spelers en kabels niet hdmi 1.3a zijn goed gekeurd, dus aan het eind van 't mooie liedje blijf je toch een optisch kabeltjes gebruiken.

7.1 kanaals is leuk, maar ga je 't gebruiken, misschien om dat net extra beetje vermogen (H&K levert bij 7 kanaals net iets meer vermogen) maar harman kardon meet op de amerikaanse marnier en dus liggen die verhoudingen anders.

Mijn set zelf bestaat uit:
Harman Kardon AVR145 (5 kanaals, 40 watt rms)
Harman Kardon DVD37 (HDMI)
JBL SCS200.5

Ik ben erg te vreden over deze set, je moet niet kijken naar het aantal watt wat hij zal uitsturen, ga kijken naar de ruimte die gevuld moet worden.

Ik ben werkzaam bij de Media Markt, op de hifi afdeling. Zeer 'verslaafd' aan goede audio (Er moet altijd muziek in de buurt zijn) en daarom ook een beetje inversteren is de moeite.

De AVR145 is VA (Verkoop Advies) €599,- hij is dan ook te krijgen op internet voor €189,- dit zijn opzich normale modellen alleen los getrokken van een pakket zodat de verkoop prijs naar beneden kan. Dus niets fout aan de modellen. Enkel los gehaald van een pakket.

Let er wel goed op, mocht je 'm via internet kopen dat je hem natuurlijk koopt bij een Thuiswinkel waarborg en het liefst een harman kardon logo (zie, kieskeurig)

Maar, vergeet een aantal dingen niet:
• HDMI op de reciever is nergens voor nodig, het heeft geen meerwaarde
• Let op het aantal ohm's van de luidspreker
• Gebruik het liefst een optische kabel*
• Het wattage bij harman kardon is amerikaans gemeten, marantz, denon, onkyo etc is duits gemeten.
• Vergeet bose, het speelt wel gekopierde dvd's (geen divx) maar het draait gewoon de fase in het app. om

* Gebruik wel een goede optische kabel. Bekijk de plug en kijk hoe zuiver de glasvezel is. Hoe doorzichtiger hoe beter!

@ The-Edge, Harman Kardon heeft eigelijk maar 3 speakers: HKTS2 (bq), HKTS 7 (bq) en de HKTS 11 (bq)

Totaal, als je de kleuren meetelt wel 6, enkel is elke speaker op de zelfde marnier te monteren, valt weinig aan te verkl'n

Voor vragen, stel ze gerust;)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 10-06-2008 20:11 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ the edge: ja voor alle harman kardon home cinema speakers

@ Sander: ik twijfel er nog even over want ik woon in Friesland en ben vrijdag wel in hoog Catharijne maar het is ook niet erg makkelijk om daar die hele doos uit te pakken. Ik zou er wel 50 euro voor willen geven maar waarom ruil je ze niet bij de winkel?

@Toppe: Volgens mij begrijp jij het niet helemaal
alle hk hc luidsprekers zijn 8 0hm dus dat is geen probleem. Sterker nog dezelfde impedantie is ideaal; hoger is zonde van het vermogen van de versterker, lager is schadelijk voor de versterker en iig zonde van de capaciteit van de speakers.
HDMI aansluitingen op je versterker zijn niet zonde maar juist een enorme pré. Het maximaal haalbare met andere kabels is 5.1 geluid dus dan kan je true hd geluid (net als full hd beeld momenteel het beste) helemaal vergeten. + met hdmi 1.3 en misschien ook eerdere uitvoeringen kan je ieder beeld en geluid via dezelfde kabel verzenden.
dvd 37 heeft wel een hdmi uitgang dus niks optisch kabeltje.
Kijk wel naar het wattage van de uitgangen want dat geeft mede het vermogen aan: Bijvoorbeeld alle HK receivers hebben dezelfde impedantie maar een groot verschil in watts per channel wat correspondeert met hoe hard en vol het geluid kan/is.
om je aan te vullen over hoe het wattage is gemeten: HK geeft voor eigen producten altijd een lager wattage op dan andere merken voor hun producten waardoor een versterker van HK van 50 W per kanaal vaak luider en mooier is dan een 100 W p/c versterker van een ander merk.
Ik heb wel nog 1 vraag: heb je enig idee wanneer de avr 355 bij mediamarkt te koop is en voor welk bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Unbeatable,

Volgens mij snap jij het niet hoor, als je verder leest heb ik het over zuidluidsprekers.

Even terug te komen op HDMI op je reciever, is echt nergens voor nodig. Je verliest namelijk je kwaliteit doormiddel van HDMI via een versterker, er zit helemaal geen plus punt aan, juist omdat HDMI 1.3a alleen audio gecertificeerde spelers, kabels en recievers zijn belangrijk, mocht je het echt persee willen.

HDMI is leuk, maar je betaald er relatief meer voor terwijl je geen rendement meer hebt over HDMI.
Tevens is het NIET zo dat ALLE hdmi versies audio ondersteunen, waarom zouden er anders verschillende soorten zijn.

Als jij beweert dat 't niet zo is raad ik je eens aan bv met oehlbach en/of monster contact op te nemen. Dan zal je duidelijk zijn dat HDMI 1.3a (natuurlijk b ook, maar dat is professioneel gebruik) audio gecertificeerd is.

De DVD37 ondersteunt geen 1.3, evenals de andere producten van H&K.

Over die wattage's snap ik niet helemaal wat je bedoeld, harman kardon meet op de amerikaanse marnier en die getallen liggen lager.

Voor die AVR355 moet je mij even een DM sturen.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:13:
@ Sander: ik twijfel er nog even over want ik woon in Friesland en ben vrijdag wel in hoog Catharijne maar het is ook niet erg makkelijk om daar die hele doos uit te pakken. Ik zou er wel 50 euro voor willen geven maar waarom ruil je ze niet bij de winkel?
Ik heb ze destijds gekocht en zo in de kast gelegd, omdat ik ze pas later nodig had bij verhuizing. Toen ik ze openmaakte toen ik ze nodig had kwam ik erachter dat ik de verkeerde besteld/geleverd had. Ze liggen dus nu ongebruikt in de doos, is alleen open geweest om te kijken en toen dus weer dicht gegaan. Beetje stom van me. Maar om ze nu te gaan versch**ten voor 50e... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Toppe: zuidluidsprekers = zuilluidsprekers? wat maakt het uit of je er een zuil onder zet?
Als je receiver een betere upscaler heeft dan je videobron gaat de beeldkwaliteit tot 1080i er wel op vooruit en zoals ik al zei is hdmi de enige mogelijkheid om van true hd en 7.1 geluid te genieten. Idd ondersteunt hdmi 1.0 geen geluid maar hdmi 1.3a is dus nog steeds beter dan optisch.
Die lui van monster geloof ik nergens in met hun overdreven (dure) stekkerdozen en kabels.
dvd 37 verstuurt beeld en geluid via hdmi, heb hem zelf gehad.
voor de 355 stuur ik je graag een dm

@ Sander: ik kan ze krijgen voor 90,- en ga ze dus niet in Utrecht ophalen voor 60,-. Als jij er 100+ voor hebt betaald snap ik heel goed dat je er meer dan 50 voor wil hebben want die dingen slijten normaal gesproken natuurlijk niet. Misschien woont Ccc dicht in de buurt. ps was zeker niet mijn bedoeling om ze te versch**ten :)

@Toppe: ik kreeg deze melding toen ik je de dm wou sturen:

Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Toppe'

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
@ UnBeatable volgens mij bedoeld Toppe iets andere zuilen als jij deze dus! :

Afbeeldingslocatie: http://www.polectro.nl/images/merken/BenW/BenW683Luidsprekerset.jpg

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Inderdaad, mooie speaker die B&W W683... Oei oei oei!!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of anders bedoelde je zeker deze
Afbeeldingslocatie: http://www.kharma.com/_images/products/exquisite/grand_exquisite_right.jpg
passen ook perfect bij een avr 145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

I'm gonna puke...

Wat een vreselijk lelijk ding...

Op 't werk hebben we ook de 901 staan van bose en een tegenhanger van JBL;) De JBL Array 1000

Deze knots van een speaker (zie hier) is ontzettend mooi in geluids kwaliteit. Zeker wat meer de wat slow-down liedjes (Dus niet drop down, de nieuwe fouradi of de snelste dana/tiesto) maar bv Era met Era en/of Ameno klinkt gewoon ontzettend zuiver.

Jammer dat de Harman Kardon HK940 ze niet aankan, wat wil je met 350 watt RMS volledig open gegooit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Zag dat 1DayFly hem pas volgende week (17-06) gaat verzenden.. Jammer.. Heb de zuilen nu trouwens bij BCC besteld ;) (bij Audiostore.nl heb ik mijn bestelling geannuleerd).

Misschien een hele domme vraag, maar heeft HK al DVD recorders? Of is er een mogelijkheid om op USB HDD op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Nee Harman heeft geeft DVD recorders en deze gaan ze ook nooit uitbrengen zover ik weet.
Neem anders een kijkje op hun site met de producten die ze hebben.
Ze hebben wel een multimedia server of zo iets

Overigens blijf ik dit ook mooie speakers vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.audioark.com/images/Focal-Chorus-828v.jpg
De Focal Chorus serie

[ Voor 25% gewijzigd door the squaler1 op 11-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe, dat vreselijk lelijke ding is de Kharma Grand Exquisite. Kost zo'n 200.000 per paar en zijn dus net als al die andere 'hier op afbeelding een beetje overdreven voor een avr 145 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
blijft inderdaad allemaal overkill voor een AVR 145.
Maar dat is tegenwoordig al gauw.

Ik ga mijn 20 jarige akai ook vervangen door een harman maar dan de HK 3480/3490
Is dit niks voor jou?
Is een stereo receiver met een sub out.
En aardig wat power 2x 120w

[ Voor 51% gewijzigd door the squaler1 op 11-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

the-edge schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:16:
Zag dat 1DayFly hem pas volgende week (17-06) gaat verzenden.. Jammer.. Heb de zuilen nu trouwens bij BCC besteld ;) (bij Audiostore.nl heb ik mijn bestelling geannuleerd).

Misschien een hele domme vraag, maar heeft HK al DVD recorders? Of is er een mogelijkheid om op USB HDD op te nemen?
Harman kardon is er mee bezig, evenals een blu-ray speler;) word over een jaar verwacht op de markt:)

@the squaler1 een goede zuilluidspreker levert misschien even mooie bass als een losse sub hoor.
Ik vind een pre out op een stereo set van goede kwaliteit eigelijk een beetje een sigaar uit eigen doos...

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 11-06-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Toppe schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:27:
[...]

Harman kardon is er mee bezig, evenals een blu-ray speler;) word over een jaar verwacht op de markt:)

@the squaler1 een goede zuilluidspreker levert misschien even mooie bass als een losse sub hoor.
Ik vind een pre out op een stereo set van goede kwaliteit eigelijk een beetje een sigaar uit eigen doos...
ben ik volkomen eens met je Ik heb hier 2 zuilen staan en die geven een mooiere en strakkere bas als een sub en dieper trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Veel mensen denken dat bass enkel uit een subwoofer kan komen.
Juist de samenloop tussen één geheel geeft een mooiere klank, afhankelijk van de klank kast natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ik heb begrepen dat de AVR 247, DVD 37 en HKTS11 samen eigenlijk CineLife 11 wordt genoemd. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

the-edge schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:16:
Zag dat 1DayFly hem pas volgende week (17-06) gaat verzenden.. Jammer..
Ja dat vond ik ook wel jammer.
Maar goed ze hadden er 6 werkdagen voor geteld, stond onderaan. Dus ik had al gerekend dat het de 17e of 18e zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

the-edge schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:11:
Ik heb begrepen dat de AVR 247, DVD 37 en HKTS11 samen eigenlijk CineLife 11 wordt genoemd. Klopt dat?
De cinelife serie word over het algemeen geleverd met de AVR 137 voor zover bij mij bekend. Deze combinatie word de Cinefun II 11 (BQ) genoemd. Inclusief iPod docking (The Bridge).

Onze winkel is €7 euro duurder dan de goedkoopste internet shop (shop met Harman keurmerk).

Iedereen die 'm dus wilt hebben, bij een oficiele hk verkoop punt;) 949;)

@ CCC 1DayFly kan niet leveren omdat het magazijn van harman helemaal leeg is:D welke is het precies bij 1DayFly? als het met de AVR 137 is wens ik je veel succes, geschatte datum dat die weer binnen komen is 24 juli lool!

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 12-06-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Harman Kardon AVR 247, DVD 37 en HKTS11.

Daar gaat dit topic ook over he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:55:
dank je maar ik wil graag zeker weten wanneer ze te koop zijn. in Engeland is de 255 wel al voorradig althans: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=771558
De AVR 255 is nu ook in nederland te koop. Bij pick2pay hebben ze 'm in iedergeval. Net ook eentje besteld. Kan 'm zo ophalen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Mr. Jinx op 13-06-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:12

Roy

Hobbies?

Mr. Jinx schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:45:
[...]

De AVR 255 is nu ook in nederland te koop. Bij pick2pay hebben ze 'm in iedergeval. Net ook eentje besteld. Kan 'm zo ophalen :)
Zou je je bevindingen even ergens kunnen posten? Of misschien een product-review maken, ben namelijk ook van plan de AVR 255 te halen, en ben benieuwd naar je ervaringen.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Nog 5 dagen!!! Ik wacht toch echt in spanning hier, ik hoop dat alles goed gaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Toppe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:27:
[...]
@ CCC 1DayFly kan niet leveren omdat het magazijn van harman helemaal leeg is:D welke is het precies bij 1DayFly? als het met de AVR 137 is wens ik je veel succes, geschatte datum dat die weer binnen komen is 24 juli lool!
Hmmm.. Beetje lezen was zo slecht nog niet :Y)
Ccc schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:06:
Nog 5 dagen!!! Ik wacht toch echt in spanning hier, ik hoop dat alles goed gaat. :D
Same here... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Succes, ook deze set (De Cinefun II) is niet meer leverbaar volgens harman kardon.

Helaas is deze set pas ook weer over 3 weken leverbaar (tenzei 1DayFly ze al zelf in huis heeft) want 't magazijn is leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Toppe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:19:
Succes, ook deze set (De Cinefun II) is niet meer leverbaar volgens harman kardon.

Helaas is deze set pas ook weer over 3 weken leverbaar (tenzei 1DayFly ze al zelf in huis heeft) want 't magazijn is leeg!
Het zijn Amerikaanse Engelse setjes, ik verwacht dat ze deze al in stock hebben. Zal het eens navragen..
Toppe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:19:

Hoe kom je eigenlijk aan deze informatie? Met een importeur gesproken? Zoja; welke? Of heb je met H/K Nederland gebeld?

[ Voor 34% gewijzigd door the-edge op 13-06-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Het betreft een Engelse versie. Dus ik verwacht dat hij van Harman Kardon England afkomt.
En 1Dayfly heeft tot nu toe alles goed geregeld, dus ik ga er van uit dit keer ook. En als er vertraging optreed melden ze dit altijd. En heb nog steeds geen mail ontvangen van ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unbeatable : is inmiddels te koop, maar dat had je vast al uitgevonden, de mijne is vandaag door pick2pay op de post gegooid en verwacht die morgen of maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Even een vraagje. Welk docking station moet ik voor de AVR 247 kopen. De The Bridge of The Bridge 2.
Ik vind namelijk nergens het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@CCC the bridge 2 is ook met video ondersteuning waarbij the bridge dit laat afweten.

Tevens, als deze setjes uit engeland komen, ooit rekening gehouden met engelse stekkers, andere wattage's? maar goed.

Ik heb overigens met de importeur gesproken. Harman Consumer Holland (A.K.A. HCH) het magazijn van hun is leeg:D.... Vandaar, maar goed als het engelse modellen zijn wens ik jullie veel succes, over het algemeen zijn is de structuur van't menu anders als bv de handleiding.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

@Toppe, Dankje. Dan zal het eeen Bridge 2 worden. :)

Eeeeehmmm ja we hebben rekening gehouden met engelse stekkers en wattage's. Heb je dit topic wel gelezen? :P Of de 1dayfly website.
Zij zorgen dat alles geregeld wordt daarvoor. Ze geven je zelfs 2 jaar garantie.

Over de menustructuur en handleiding. Nederlandse handeleiding kun je gewoon kopen, dus of 1dayfly doet die erbij, of je koopt hem, of je download hem van HK website.

En de menustructuur. Ik kan mij niet voorstellen dat deze anders is, zou wel raar zijn. Maar mocht het zo zijn, het is mijn eerste HK, dus het maakt dan geen verschil voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@ CCC,

Haha, ik weet toevallig dat Harman kardon je 2 jaar garantie geeft en niet 1dayfly hoor. Dit is gewoon een doorverkoop punt. stekkers etc kan je echt niet zomaar veranderen hoor.

Ik heb nu de AVR 145, vergelijkbaar met de 247 enkel mist deze je 7 kanaals en je hdmi (wat geen rendement geeft, omdat hij niet 1.3a/b is gecertificeerd) voor de rest 't zelfde.

Ik ben er erg te vreden mee, let wel op dat zodra je 'm aansluit je wel je (s-)video stekker gebruikt, anders kan je de helft niet instellen.

Let op! Harman kardon heeft een schoonheids fout, boven vid3 op je remote staat TV, hier mee kan je dus je tv bedienen en 't geluid naar je versterker sturen zodat je tv kijkt met audio over herman, enkel zit VID3 aan de voorkant, en niet aan de achter kant. Je moet dus geen vid3 maar bv vid2 of vid1 gebruiken wil je dit aansluiten, anders krijg je allerlei kabels in de voorkant van je versterker. Dit is bekend bij Harman kardon, 4 jaar al zelfs enkel nog niets mee gebeurt. Beetje jammer weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik vind je maar negatief erover.
Lees je eigen reacties na en je zult zien wat ik bedoel.
Misschien ben je een beetje jaloers.

Ik heb hem besteld en hij komt deze week binnen, dus voor mij heeft dit topic niet meer veel nut, en zal het ook niet meer lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haha,

Nee ik ben niet jaloers, is werk zelf dagelijks met dit soort producten en je moet een grens stellen, zeg je nou ik heb de Yamaha DSP-Z11 of de Denon AVP-A1HD gekocht, dan ga ik kwijlen;)

Ik vertel je alleen waar het op staat, en dat is dat het magazijn van harman leeg is, dat de garantie vanuit harman komt ipv 1dayfly en dat ik je waarschuw voor het feit dat je zit met de stekkers etc.

Persoonlijk wacht ik met smart op de blu-ray speler van harman:$ kwijl!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ccc schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:01:
Ik vind je maar negatief erover.
Lees je eigen reacties na en je zult zien wat ik bedoel.
Misschien ben je een beetje jaloers.

Ik heb hem besteld en hij komt deze week binnen, dus voor mij heeft dit topic niet meer veel nut, en zal het ook niet meer lezen. ;)
Dat idee krijg ik dus ook, je kraakt de 'aankoop' van die dagaanbieding alleen maar af. Terwijl het gewoon een relatief goed setje is. De meeste die-hard audiofielen zullen wel niet bij zo'n set zweren, maar voor een gemiddelde gebruiker die van fatsoenlijk geluid houdt is dit een fijne uitkomst.

Dat jij zegt dat ze niet in-stock zijn bij Harman Kardon maakt volgens 1DF redactie niets uit:
Geachte Heer Janssen,

Dank voor uw mail. Geen nood de HK sets zijn , ruim , op voorraad en komen
maandag onze kant op. We hebben er vertrouwen in dat we gewoon de gestelde
verzenddatum gaan halen.

Met vriendelijke groet,

Roderick Voerman
1DayFly Support

[ Voor 0% gewijzigd door the-edge op 16-06-2008 11:17 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Aha,

Vreemd, als ik ze wil bestellen @ werk krijg ik toch echt te horen dat 't magazijn leeg is van harman kardon. Ik zal morgen eens gaan bellen, waarom ze op internet dan wel te 'verkrijgen zijn' en een dealer van hun niet.

Jaloers zijn, absoluut niet. Ik zeg alleen waar het op staat, let maar op de remote control, niet alleen de avr247 heeft hier last van, ook de 132, 135, 140, 145, 155, 245, 247 elk type van harman...

Tevens vertel ik dat HDMI op je reciever geen meer waarde heeft, ga maar kijken, probeer het uit en dan foto's maken... Durf wedje te leggen op't feit dat je absoluut geen verschil ziet... Spaart je dus weer een dure HDMI kabel:)

Vind het overigens wel 'raar' dat het een compleet pakket is, als je deze set in 2 dozen ontvangt (1 doos met speakers, 1 doos met reciever en dvd speler) moet je je wel afvragen waar the bridge is gebleven.

De harman kardon Cinefun II 11bq (zoals deze set zou moeten heten) word geleverd met:
AVR247
DVD37
HKTS 11(bq)
The bridge (ipod dock)

Anders is het gewoon een losse aanbieding en dus eigelijk niet echt een set;) maar dat doet er voor de rest niet toe.

Waarneer is de geschatte lever datum?

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 16-06-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je hebt magazijn leeg, en je hebt magazijn leeg natuurlijk. het één betekend dat de magazijnboys lekker kunnen scheuren met de heftruck en overdekt kunnen voetballen, en het ander betekend dat er wel dingen in staan, maar gereserveerd voor uitlevering voor een bepaalde klant die er heel veel besteld heeft en daarom even voorrang op een dealertje >:)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Tja nu verbreek ik wat ik eerder zei, maarja na de mail die ik vanmiddag ontvangen heb kon ik het niet laten om het even te posten.
Vandaag is de door u bestelde Harman/Kardon home cinema set, netjes op tijd, bij ons binnengekomen. Echter blijkt dat de pakketen 50Kg!! wegen. Onze standaard manier van verzenden is hiervoor niet geschikt, we hebben dus nog 1 dag nodig om een geschikte manier te vinden om ze netjes en vooral veilig naar u te verschepen. Morgen zullen ze worden verzonden. U ontvangt hiervan bericht. 1DayFly Support
Maarja dat was bekend de 17e, ik heb er altijd alle vertrouwen in gehad. :)

Dus je sommige bedrijven zullen het dan toch iets beter geregeld hebben bij HK, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Die discussie ga ik niet voeren en zeker niet hier;) mail me dan maar;) met je tweakers username er bij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ccc schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:43:
Tja nu verbreek ik wat ik eerder zei, maarja na de mail die ik vanmiddag ontvangen heb kon ik het niet laten om het even te posten.

[...]

Maarja dat was bekend de 17e, ik heb er altijd alle vertrouwen in gehad. :)

Dus je sommige bedrijven zullen het dan toch iets beter geregeld hebben bij HK, hehe.
Kreeg hem ook ja, denk je dat deze de 18e/19e binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Denk het wel. Ik log in op 1dayfly en er staat al een aantal uur dat hij verzonden is.
Ik heb toevallig morgen en overmorgen vrij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ccc schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:35:
Denk het wel. Ik log in op 1dayfly en er staat al een aantal uur dat hij verzonden is.
Ik heb toevallig morgen en overmorgen vrij. :D
Ideaal! Ik wacht echt met smart af.. Zou een Track&Trace nummer krijgen, maar nog niet gekregen. Krijg ik vast als ie binnen is :+

Ik heb mijn zuilen van de BCC ook nog niet binnen, toch maar even gebeld; die zijn donderdag bij u meneer.
Dus het valt lekker samen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Komen ze met TNT of iets anders?
TNT komt hier altijd rond half 3.

Ik koop geen zuilen. Ik hang ze aan de muur denk ik.

Misschien dat ik wel een The Bridge 2 voor mijn Ipod koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Volgens mij wordt er in dit geval niet via TNT verzonden vanwege het gewicht van de sets.
Pagina: 1 2 Laatste