Toon posts:

Chassis Intruded! Fatal error... System halted op een p5k-e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb al een tijdje een p5k-e moederbord, met een e8400, 8500c5d 2gb van Corsair en een xfx 8600gts-512 in mijn kast zitten. Ik heb gister de Harde schijf, de brander en de lezer vervangen zodat die weer in de oude pc kunnen. Maar toen ik het inbouwde had ik de chassis intrusion jumper er eventjes afgehaald, gewoon uit nieuwsgierigheid. Alles ging zoals het moest, alleen ik had per ongeluk een van de case fans eraf gehaald, maar ik was al bezig met de installatie, dus die moest even wachten. Nadat mijn pc weer uit stond, heb ik hem even aangseloten, en krijg daarna bij het booten de chassis intruded error. Ik had de error ook een keer na de eerste boot, maar daarna niet. Ik heb al een aantal posities geprobeerd met de jumper, waaronder ook zonder.
Ik heb ook de cmos jumper verplaatst om het bios te resetten (ik heb niet de batterij eruitgehaald, maar wel de stekker). Het vreemde is dat daarna steeds een goede boot krijg. Als ik dan op f2 druk voor de standaard instellingen, boot hij gewoon en kom ik in vista, maar als ik op f1 druk om mijn eigen instellingen in te voeren, krijg ik na de instellingen opgeslagen te hebben weer de error omdat hij reboot. Ik heb ook een aantal posts gelezen waarbij de mensen hun bord gewoon hebben ge-rma'd, maar dat vind ik niet nodig, want het mobo is niet stuk, omdat ik er wel inkom na de cmos jumper te verschuiven.
Heeft iemand een oplossing, of kan iemand mij iets aanraden om te doen? Ik heb al 2 dagen geen cod4 gespeeld :'( . Ik overweeg het om te kijken of het lukt als ik de twee ansluitingen (van de 3) van de chassis intrusion sensor gewoon verbind met aluminium folie ofzo ipv een jumper. En ga ook nog een keer de batterij eruit halen (ook al gedaan, maar toen wilde ik zelf de instellingen veranderen, en kreeg ik een reboot waarna de error er weer was.), maar mischien iets langer, of de reset knop ingedrukt houden als ik de jumper verschuif (ergens gelezen). Maar alle input wordt op prijs gesteld, en voor verdere info gewoon vragen.
EDIT: @Bitage, ik had ook al een search gedaan, gegoogled en op GoT, maar ik had vooral topic's gevonden waar hij of ge-rma'd is, of de OP stopte met posten. Ik wil best nog even doorkijken, maar er zat niet echt een fix tussen. Ik geloof ook niet dat de nieuwe biossen een bypass hebben ervoor, want dan kan ik gewoon de cmos resetten en dan in het bios de instelling veranderen. Maar ik weiger te geloven dat hij stuk is, ik zit er namelijk nu op, en heb net zelfs COD4 gespeeld (na een cmos clear)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 01:57 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Heb je al in onze eigen Search gekeken? Zijn al genoeg topics over geweest. Hier staan al een heleboel dingen die je kan proberen: Chassis Intrusion. Fatal Error - System Halted

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik weet niet echt wat ik moet doen, en als ik hem RMA ben ik tenminste 2 weken mijn computer kwijt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

Wildfire

Joy to the world!

In veel BIOSsen die ik heb gezien zit gewoon een optie om deze functie op Disabled te zetten. M.a.w., dat het BIOS er gewoon helemaal niet naar kijkt. Lijkt me sterk dat jouw BIOS een dergelijke optie niet kent, weet je zeker dat jouw BIOS een dergelijke optie niet heeft?
Janoz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:43:
Het lijkt me nogal een nutteloos systeem wanneer je de intrusion alert uit kunt zetten door het bios aan te passen of te resetten of snel een jumpertje terugplaatsen. Dan is immers het hele nut van de intrusion alert weg toch? Het uitzetten lijkt me iets dat je kunt doen voordat het alarm getriggered is.
Logischerwijs wordt er dan wel vanuit gegaan dat je ook een password op je BIOS hebt zitten.

Van mijn Gigabyte GA-X38-DQ6 kan ik me herinneren een Chassis Intrusion functie in het BIOS te hebben gezien. Helaas gaat het downloaden van de manual bij Gigabyte zo traag als ik weet niet wat, dus ik kan het helaas nu even niet verifiëren.

[ Voor 58% gewijzigd door Wildfire op 09-06-2008 10:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me nogal een nutteloos systeem wanneer je de intrusion alert uit kunt zetten door het bios aan te passen of te resetten of snel een jumpertje terugplaatsen. Dan is immers het hele nut van de intrusion alert weg toch? Het uitzetten lijkt me iets dat je kunt doen voordat het alarm getriggered is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En anders gewoon een bios reset (batterij er even uit of jumper verzetten) moet dit toch ook weer oplossen lijkt me

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 14:37
Ik heb vanderweek nog een moeder van AOpen in mijn handen gehad, waarmee ik de chassis intrution met een jumper aan of uit kon zetten. Bij DELL systemen kun je in de BIOS system intrution uitzetten. Maar bij de meeste DELL schermen blijft de intrution melding bij een waarschuwing op het scherm die je met een knop dan weer kan doorstarten.

There is no knowledge, that is not Power!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 16:35
Dat kan in 95% van de gevallen(als het niet 100% is) dus wel gewoon uitzetten in de bios of resetten in de bios en je kan weer verder.

En anders idd batterij 10 minuten ofzo(en ook de stroom) uit de pc halen en alles is gereset.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, vanavond zal ik de batterij er de hele nacht uithalen (you never know), en de cmos jumper verzetten, en dan kijk ik morgen middag of het opgelost is. Maar ik had ook al eerder de batterij eruit gehaald, voor een minuutje ofzo, zonder resultaat, maar mischien werkt het wel als hij er langer uit is

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:16:
Ok bedankt, vanavond zal ik de batterij er de hele nacht uithalen (you never know), en de cmos jumper verzetten, en dan kijk ik morgen middag of het opgelost is. Maar ik had ook al eerder de batterij eruit gehaald, voor een minuutje ofzo, zonder resultaat, maar mischien werkt het wel als hij er langer uit is
Gewoon 10 minuten is echt meer dan lang genoeg hoor ;)

Verwijderd

In een bedrijf vergeet je daarom ook nooit een wachtwoordje op het BIOS te zetten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het lang genoeg is, maar ik wil hem nu toch de hele dag gebruiken, en 's nachts staat hij standaard uit omdat ik hem te luid vind (moet de vga koeler nog vervangen door een stille versie).
En als dit niet werkt? Nog ideetjes? Kan ik de pinnetjes gewoon verbinden met aluminium ofzo?
Ik heb nog gezocht, maar ik heb nergens een optie gevonden om het via het bios te negeren. Ik heb bios versie 906, weet iemand of een van de nieuwere biossen deze optie wel heeft?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 13:50 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:48:
Ik weet dat het lang genoeg is, maar ik wil hem nu toch de hele dag gebruiken, en 's nachts staat hij standaard uit omdat ik hem te luid vind (moet de vga koeler nog vervangen door een stille versie).
En als dit niet werkt? Nog ideetjes? Kan ik de pinnetjes gewoon verbinden met aluminium ofzo?
Ik heb nog gezocht, maar ik heb nergens een optie gevonden om het via het bios te negeren. Ik heb bios versie 906, weet iemand of een van de nieuwere biossen deze optie wel heeft?
Jumpertjes kan je gewoon omzetten hoor als je dat bedoelt :?

Maar misschien is het veel handiger dit eerst een te proberen voordat je vraagt om nog meer ideeën :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem de hele nacht, meer dan 15 uur, zonder batterij en met verplaatste jumper gehouden, maar het heeft niet gewerkt. Na hem te booten, en daarna rebooten, kreeg ik weer de chassis intrusion error. Ik weet niet echt meer wat ik moet doen, heeft er iemand nog ideetjes?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand? Ik zie er een beetje op tegen om hem te RMA'n, ik heb geen vervang moederbord. Eerst nog een bios flash proberen?

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

EFL

Ik zou toch echt een jumper gebruiken ipv een stukje aluminiumfolie... Ik zou niet willen zien wat er gebeurd als dat stukje aluminiumfolie door je case begint te dwarrelen... Een jumper klemt mooi en komt niet los.

Zover ik het heb begrepen na een snelle Google zoektocht registreert het moederbord pas na de tweede boot de correcte jumpersetting.
(correcte jumpersetting: de twee pinnetjes van de Chassis Intrusion Connector het dichtst tegen de floppyconnector verbinden met een jumper)(kijk desnoods even in de handleiding voor een prentje.)

Probeer eens in volgorde:
- jumper plaatsen
- clear cmos
- boot (negeer evt. chassis intruded error)
- reset/reboot (negeer evt. chassis intruded error)
- clear cmos
- boot

Succes! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja is goed, ik probeer het morgen middag, en vertel je wat er gebeurt is. De jumper zit er trouwens nog, alleen ik dacht, mischien wat folie proberen, voor het (erg onwaarschijnlijke) geval dat de jumper op een of andere manier defect is. Ik heb ook al dat 2 keer reset gedoe gelezen, ook geprobeerd na een clear cmos, maar nog niet daarna nog een keer geprobeerd. we zullen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gewerkt, maar hij ging ook anders. De jumper zit gewoon goed, maar elke keer als ik een clear cmos doe heb ik een keer een goede boot. maar ik deed dan toch maar een reset, daarna nog een keer, daarna weer clear cmos, weer een goede boot, maar daarna na een reset weer chassis intruded. Het vreemde is ook, bij mij zit de chassis intrusion connector anders om, als je hem vergelijkt met de handleiding. Ik heb aan de kant van de floppy connector, de onderkant dus, een pinnetje, dan een gaatje, dan 2 pinnetjes, met bij de bovenste een pijltje waar chassis bij staat. Op de handleiding staat hij andersom. Ik heb de jumper op de bovenste 2 pinnetjes.

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

EFL

jammer dat het niet gelukt is...
Je kan altijd eens hulp bij asus support proberen te halen voordat je het via RMA regelt.
http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door EFL op 12-06-2008 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het opgegeven, ik rma hem gewoon
bedankt voor alle hulp! ik gebruik deze nog een week of 2, omdat hij wel gewoon boot na een cmos clear, maar daarna gaat hij weg.

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik had gelezen dat je met de CTRL-toets in te drukken tijdens booten de chasis intruded halt error kan passeren?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14
Heb je dit al geprobeerd?
MetalfanBlackness in "[ASUS A8R-MVP] chassis intruded"

Ik heb vaker mensen met chassis intrusion problemen gezien icm. een P5K.
Pagina: 1