Toon posts:

Chassis Intrusion. Fatal Error - System Halted

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is een bij het opstarten.
Ik krijg een foutmelding :

Chassis Intrusion.
Fatal Error - System Halted

Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd voor het oplossen van dit probleem.
Maar ik kom er gewoon niet meer uit.

Chassis Intrusion zegt infeiten dat mijn PC open is geweest.
En wat ik heel raar vindt want naar mijn weten zit er ook geen chassis intrusion mechanisme op
CM Stacker.
Althans kon het nergens vinden in de handleiding of op de website.

De jumper die de chassis intrusion zou hebben veroozaakt stond al op zijn goeie plek volgens het handleiding.
Verder heb ik de batterij eruit gehaald en 60 minuten gewacht en langer.
Toen dat niet hielp heb ik de BIOS terug gefashed naar orginale staat maar dat hielp ook niet.
Ook heb ik de PC uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd en heb gezocht naar Chassis intrusions post op deze forum waarvan ik tips had gevonden die ik heb uitgevoerd maar tervergeefs.
Het ziet ernaar uit dat me moederbord gewoon stuk is.
Ik wil deze post weer aandacht geven omdat bij de voorgaande posten niet echt goeie tips werden gegeven waar ik zelf niet aan had gedacht of had geprobeerd maar misschien dat iemand als nog een goeie oplossing heeft dan wil ik die als nog graag horen.

*Het moederbord is een ASUS P4P800S.*

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02

Thandor

SilverStreak

Je hebt in het BIOS zelf ook geen mogelijkheden om het e.e.a. aan of uit te zetten ?
Probeer ook eens 'Halt on errors' op 'Disabled' te zetten als work-around.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Je kunt die beveiligingsoptie toch gewoon uitzetten in het BIOS?

Verwijderd

op mijn a7n8x is dat een jumper op hetmobo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:02:
op mijn a7n8x is dat een jumper op hetmobo :)
Dat zijn dus 2 pennetjes om een schakelaar op aan te sluiten voor je zijpaneel,daar zit normaal gesproken geen jumper op.
Als het contact gemaakt is betekent dat dat de kast open is en hij geeft alarm.
Als dat tenminste zo staat ingesteld in het BIOS.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem van Chassis Intrusion Fatal Error. System Halted is dat ik de BIOS helemaal niet binnen komt wanneer ik delete druk boot de PC opnieuw.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:11:
[...]

Dat zijn dus 2 pennetjes om een schakelaar op aan te sluiten voor je zijpaneel,daar zit normaal gesproken geen jumper op.
Ik heb juist gekeken naar de handleiding van mijn moederbord en daar staat in:
By default, the pins labeled "Chassis signal" and "Ground" are shorted with a jumper cap. To use the chassis intrusion detection feature, remove the jumper from the pins.
Daar staat dus dat je een jumper er op moet om het uit te schakelen.
Het is trouwens een bepaald signaal dat op de pinnetjes moet staan om te werken. Niet zomaar contact of geen contact

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 30-09-2005 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
By default, the pins labeled "Chassis signal" and "Ground" are shorted with a jumper cap. To use the chassis intrusion detection feature, remove the jumper from the pins.

Klopt, zo staat het ook bij mij.

• kluyze
  • Niet online
Wat doet hij als je een keer de jumper (van de chassis intrusion) er af haalt, opstart, pc uitzet (eventueel de bios resetten), terug de jumper erop en dan opnieuw opstarten?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:11:
[...]

Andersom. Als jij de kast open doet wordt de circel verbroken, en gaat je alarm loeien :P

Verwijderd

kluyze schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:47:
Het is trouwens een bepaald signaal dat op de pinnetjes moet staan om te werken. Niet zomaar contact of geen contact
offtopic:
Heb jij een bron van bovenstaande?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:03:
Wat doet hij als je een keer de jumper (van de chassis intrusion) er af haalt, opstart, pc uitzet (eventueel de bios resetten), terug de jumper erop en dan opnieuw opstarten?
Dit heb ik ook al geprobeerd zonder succes en zonder of met jumper maakt geen verschil.
De error blijft zich voordoen.

• kluyze
  • Niet online
@fridgeman
ja de handleiding van mijn moederbord:
When you remove any chassis component, the sensor triggers and sends a high-level signal to this lead to record a chassis intrusion event.
En de plaats waar de sensor aangesloten wordt heeft een +5V aansluiting (3pinnen dus: 5V, signaal en GND). Waarom zou er anders een 5V aansluiting voor de sensor zijn als deze alleen contact moet maken.

Volgens mij is je mobo klaar voor in te leveren, dit is een kapotte aansluiting of een slecht contact ergens of zo denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door kluyze op 30-09-2005 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:13:
@fridgeman
ja de handleiding van mijn moederbord:

[...]
En de plaats waar de sensor aangesloten wordt heeft een +5V aansluiting (3pinnen dus: 5V, signaal en GND). Waarom zou er anders een 5V aansluiting voor de sensor zijn als deze alleen contact moet maken.

Volgens mij is je mobo klaar voor in te leveren, dit is een kapotte aansluiting of een slecht contact ergens of zo denk ik.
mja zo'n vermoeden had ik ook al
ik wilde het toch proberen op een of andere manier, ach toch bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:54:

Klopt, zo staat het ook bij mij.
Bij mij werkt het dus precies andersom.(MSI KT6 Delta)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:14:
[...]

Bij mij werkt het dus precies andersom.(MSI KT6 Delta)
Dat heb ik ook geprobeerd.
ik wist wel dat het niet ging werken maar ik hoopte dat de handleiding verkeerd geschreven was :)

Verwijderd

offtopic:

Dat verhaal komt er bij mij dus echt niet in, die intrusion detection is niks meer dan een s-i-m-p-e-l schakelaartje, kijk maar: http://www.natemc.com/tech001.php

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 03:04:
offtopic:

Dat verhaal komt er bij mij dus echt niet in, die intrusion detection is niks meer dan een s-i-m-p-e-l schakelaartje, kijk maar: http://www.natemc.com/tech001.php
Het kan inderdaad ook een sensor zijn die een transistoruitgang heeft,bv een naderingsschakelaar of zelfs een fotocel..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 03:04:
offtopic:

Juist die schakelaartje ken ik wel ik heb ze iedergeval niet.
Deze error is op een of ander dag gekomen toen ik moest booten. :(
Pagina: 1