Dezelfde winkel onder verschillende namen in de PW?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik was me aan het orienteren voor de aanschaf van een nieuwe laptop en kwam toen Shops.nl tegen. Nette prijzen en behoorlijk goede reviews in de shopsurvey, dus ik dacht bestellen maar.

Maar nu ik wat beter kijk bij de aanbiedende winkels zie ik ook BestelICT, opvallend genoeg ook uit Nootdorp. Nu heeft BestelICT ronduit slechte reviews en staat op alle gebieden in het rood.

Bij BestelICT zou ik dus nooit bestellen. Maar wat blijkt, BestelICT en Shops.nl zijn dezelfde organisatie. Zelfde adres, telefoonnummer en KVK nummer. De site is ook bijna hetzelfde. Wat blijkt ook Kijkshop ICT valt onder dezelfde organisatie.

Dus mijn vraag: Is dit wel eerlijk dat dezelfde winkel onder verschillende namen in de Shopsurvey en Pricewatch staat?

Zelfde soort situatie: laptopshop.nl umpcshop.nl pdashop.nl

edit: topic moet zijn: >Dezelfde<

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 07-06-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waarschijnlijk gelijk aan deze situatie en om dezelfde redenen toegestaan: OBCS en Mirolin?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Dirk schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:30:
Waarschijnlijk gelijk aan deze situatie en om dezelfde redenen toegestaan: OBCS en Mirolin?
Nou in dat geval zijn er verschillende KVK's en adressen. In het geval van Shops en BestelICT zijn het dezelfde KVK's en adressen. Dus dat lijkt me een andere situatie.

Ook laptopshop.nl en umpcshop.nl hebben hetzelfde kvk nummer en adres.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 07-06-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Even verder terug zoekend vind ik deze: Bedrijf dat onder 4 namen opereert...
Ook dat lijkt dus onder voorwaarden te mogen.

offtopic:
Gebruik eens wat minder witregels, je reactie wordt er niet bepaald leesbaarder van.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Interessant, 5 verschillende namen inmiddels.

De reviews gaan dus over 1 bedrijf en zouden bij elkaar moeten worden geteld/vermeld naar mijn mening. Ik voel me zelf een beetje genept, als ik dit had geweten had ik mijn bestelling bij een ander bedrijf geplaatst.

't is toch vreemd dat als je als bedrijf een negatieve reputatie in de Shopsurvey hebt, dat je dan voor 2 tientjes een nieuw url kunt kopen en dan weer met een schone lei kunt beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 07-06-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:48
pdashop, smartphoneshop, gmsshop, is ook allemaal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:34:
Bedrijven met een pricewatch abonnement mogen dat zolang er geen sprake is van oplichting e.d.

edit:
dat=meerdere shops hebben op 1 KVK-nummer.
Ik kan totaal geen begrip voor dit beleid opbrengen. Het komt er in de praktijk dus op neer dat een bedrijf verschillende namen voor zijn/haar bedrijf kan gebruiken om te zien of het positief of negatief is. Mocht het negatief zijn dan gaan ze gewoon onder een andere naam verder terwijl er waarschijnlijk niks veranderd.

Op deze manier kun je verschillende sectoren splitsen en kun je dus zelf een positief imago 'maken' en je negatieve imago 'vernietigen'. IMHO mag Tweakers best wel aangeven dat bedrijven onder dezelfde 'vlag' vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het viel me gisteren bij een zoekstring ook op dat er 3 bedrijven uit het kleine dorp Nootdorp bovenaan stonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dit is een tijdje geleden gepost:
Onder bepaalde voorwaarde mag een betalende shop (dus een pwmanager klant) met meerdere handelsnamen in de Pricewatch. Dit komt bijv. voor als een bedrijf zich op meerdere manieren wil profileren (bijv. onder de ene naam wat duurder maar zeer service gericht, onder de andere naam goedkoper en uitsluitend dozenschuiven met fabrieksgarantie).

De belangrijkste voorwaarde is dat het assortiment verschilt (bijv. zoals bij BestelAcer, BestelHP, etc) of dat indien het assortiment gelijk is, de prijzen waartegen en voorwaarden waaronder de producten worden aangeboden duidelijke verschillen vertonen. En dan is "een keer" een gelijke prijs natuurlijk niet erg, maar het moet wel uitzondering blijven - en geen regel..

[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 08-06-2008 15:58 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik begrijp dat het beleid dit toestaat. Ik vind dit nogal ondoorzichtig. Ik vind dat er op de pagina's van deze bedrijven moet worden toegevoegd dat ze ook onder andere namen in de Shopsurvey en Pricewatch mee doen.

Als ik had geweten dat Shops.nl dezelfde winkel is als BestelICT (welke zeer slechte reviews heeft) had ik er niet besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-06-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze maar geld op tafel leggen mogen ze zeker met 5 shops er in staan, volgens mij wel 10 , als ik hierboven lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Is het niet handiger om meerdere shops toe te laten alleen indien er ook evenzoveel KvK-nummers worden overlegd?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het lijkt net of iedereen hier gewoon overheen leest:
Dit komt bijv. voor als een bedrijf zich op meerdere manieren wil profileren (bijv. onder de ene naam wat duurder maar zeer service gericht, onder de andere naam goedkoper en uitsluitend dozenschuiven met fabrieksgarantie).
en
De belangrijkste voorwaarde is dat het assortiment verschilt of dat indien het assortiment gelijk is, de prijzen waartegen en voorwaarden waaronder de producten worden aangeboden duidelijke verschillen vertonen

Dus betalende shops mogen dus ook niet zomaar op een andere naam doorgaan of onder meerdere namen dezelfde producten verkopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 08-06-2008 15:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Maar als ik het goed lees mag je dus wel als je een slechte naam hebt jezelf beter willen profileren door een nieuwe naam + prijsstelling te lanceren.

Want een andere prijsstelling is volgens mij zo op te zetten, de marges zijn toch zo laag dat alle prijzen rond hetzelfde niveau zitten, dus 1 euro goedkoper / duurder leidt tot een andere prijsstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Kixtart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:40:
[...]
Hoe wil je als bedrijf x (1x KvK) meerdere voorwaarden hanteren?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 02-10 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dit komt bijv. voor als een bedrijf zich op meerdere manieren wil profileren (bijv. onder de ene naam wat duurder maar zeer service gericht, onder de andere naam goedkoper en uitsluitend dozenschuiven met fabrieksgarantie).
en
De belangrijkste voorwaarde is dat het assortiment verschilt of dat indien het assortiment gelijk is, de prijzen waartegen en voorwaarden waaronder de producten worden aangeboden duidelijke verschillen vertonen

Dus betalende shops mogen dus ook niet zomaar op een andere naam doorgaan of onder meerdere namen dezelfde producten verkopen.
Dan vind ik het vreemd dat de eerste Acer laptop die ik vind geleverd wordt door BestelAcer, BestelICT, Kijkshop-ICT en Shops.nl en dat de prijs van die 4 gelijk is.
De websites van die shops zijn op een klein detail na gelijk, de leveringsvoorwaarden van die shops zijn op kleine uitzonderingen na gelijk. Ook het productportfolio is op een paar uitzonderingen na gelijk, met bij sommige producten tot wel 2 euro aan prijsverschil.

Ik vind die shops gelijk. Maar goed, ik ben "slechts" crew >:)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dan moet er dus naar gekeken worden, maar het is dus wel goed mogelijk dat een bedrijf zich onder meerdere namen profileerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 08-06-2008 18:52 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
[...]
Ik heb daar niet overheen gelezen. Het doet volgens mij niets af aan mijn klacht. Wat mij betreft mag een winkel zich onder 100 verschillende namen presenteren. Als het in de shopsurvey maar duidelijk wordt gemaakt dat het om hetzelfde bedrijf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

Philflow schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Ik heb daar niet overheen gelezen. Het doet volgens mij niets af aan mijn klacht. Wat mij betreft mag een winkel zich onder 100 verschillende namen presenteren. Als het in de shopsurvey maar duidelijk wordt gemaakt dat het om hetzelfde bedrijf gaat.
Dan lijkt het mij het makkelijkst om gewoon de shops te laten zien die onder het zelfde KvK nummer geregistreerd staan.

Voorbeeld:
Bedrijf X KvK 123
Ook in de PW onder dit KvK
Bedrijf Y
Bedrijf Z

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Philflow schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:58:
Interessant, 5 verschillende namen inmiddels.

De reviews gaan dus over 1 bedrijf en zouden bij elkaar moeten worden geteld/vermeld naar mijn mening. Ik voel me zelf een beetje genept, als ik dit had geweten had ik mijn bestelling bij een ander bedrijf geplaatst.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Het is bij Shops.nl gewoon raar dat een bepaalde shop vrij slechte beoordelingen heeft en een andere webwinkel van hetzelfde bedrijf (relatief veel) betere.

CoolBlue heeft 10 of 11 verschillende webwinkels, elk gericht op een specifiek marktsegment. Deze webwinkels zijn redelijk algemeen bekend (PDAshop.nl, ConsoleShop.nl etc), moeten we die dan allemaal samenvatten onder 1 bedrijfsnaam die lang niet iedereen kent? (Zijnde CoolBlue)
En wat als ik je bijvoorbeeld vertel dat CoolBlue verkocht is aan een groot winkelbedijf, waar ook Dynabyte onder valt? Moet ik dat dan onder de naam van die eigenaar zetten?

Ik begrijp wel dat je denkt dat je genept wordt, maar de andere kant van het verhaal bekijken is soms ook wel prettig. Nogmaals: in het geval van Shops.nl begrijp ik persoonlijk de slechte reviews niet (ook omdat ik er spullen heb gekocht, ook omdat de recensies bij andere prijsvergelijkers zo goed zijn etc.)
't is toch vreemd dat als je als bedrijf een negatieve reputatie in de Shopsurvey hebt, dat je dan voor 2 tientjes een nieuw url kunt kopen en dan weer met een schone lei kunt beginnen.
Hmjah, ik denk dat je 'de kracht van Tweakers' dan wat overschat. ;)
Bovendien staan wij er als bedrijf ook een beetje huiverig tegenover een nieuwe webshop van een retailer toe te voegen als de retailer zelf niet al te best bekend staat...
Gomez12 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:48:
Maar als ik het goed lees mag je dus wel als je een slechte naam hebt jezelf beter willen profileren door een nieuwe naam + prijsstelling te lanceren.

Want een andere prijsstelling is volgens mij zo op te zetten, de marges zijn toch zo laag dat alle prijzen rond hetzelfde niveau zitten, dus 1 euro goedkoper / duurder leidt tot een andere prijsstelling...
Het prijsverschil moet wel een enigzins significant verschil hebben. En dan is 0,5% dus niet significant... Wat dan precies wel is natuurlijk ook geen keiharde regel. Retailers die dit soort dingen willen doen hebben we best een aantal keer contact mee, wat überhaupt iets is dat waar ik me hard voor maak. (Contact met de retailers hebben that is.)
Maasluip schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Dan vind ik het vreemd dat de eerste Acer laptop die ik vind geleverd wordt door BestelAcer, BestelICT, Kijkshop-ICT en Shops.nl en dat de prijs van die 4 gelijk is.
De websites van die shops zijn op een klein detail na gelijk, de leveringsvoorwaarden van die shops zijn op kleine uitzonderingen na gelijk. Ook het productportfolio is op een paar uitzonderingen na gelijk, met bij sommige producten tot wel 2 euro aan prijsverschil.

Ik vind die shops gelijk. Maar goed, ik ben "slechts" crew >:)
Nou je hebt best een sterk punt anders. Okay er mag best overlap zijn tussen BestelICT en BestelAcer wat mij betreft, maar als je op BestelHP een niet-HP product kunt bestellen... Dan moeten we misschien toch eens met de retailer overleggen hoe we ervoor kunnen zorgen dat er minder product-overlap plaatsvind. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 08-06-2008 23:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 02-10 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat mij betreft dwing je om te beginnen af dat dergelijke shops een product maar één keer in de PW kunnen zetten. Sturen ze het vaker in, dan negeer je die inzending (en de laatste negeren, anders kunnen ze fijn round robin doen).
Op die manier dwing je een shop zichzelf op prijs te concurreren, en dan zullen ze zelf wel gaan nadenken welke van hun shops dat product "hoort" te verkopen.

En je bent ook af van die (IMHO erg irritante) "4x dezelfde prijs" lijntjes in de PW.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Floor-is schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:49:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Het is bij Shops.nl gewoon raar dat een bepaalde shop vrij slechte beoordelingen heeft en een andere webwinkel van hetzelfde bedrijf (relatief veel) betere.
Wat is niet helemaal waar?
Bij BestelICT hebben ze inmiddels 20 reviews gekregen, bij hun andere namen veel minder vaak. De aftersales score voor Shops is nog niet berekend, die van BestelICT is rood.

Als alle reviews van het bedrijf Shops at Work bij elkaar zouden worden geteld krijg je misschien een oranje of licht groene kleur, welke een betere afspiegeling zou zijn van de werkelijke reviews.
CoolBlue heeft 10 of 11 verschillende webwinkels, elk gericht op een specifiek marktsegment. Deze webwinkels zijn redelijk algemeen bekend (PDAshop.nl, ConsoleShop.nl etc), moeten we die dan allemaal samenvatten onder 1 bedrijfsnaam die lang niet iedereen kent? (Zijnde CoolBlue)
Ik denk dat het al een grote stap vooruit is dat jullie nu de naam Cool Blue achter PDAshop.nl en alle andere namen vermelden. Dat is doorzichtig.

Wat in mijn ogen alleen niet klopt is dat als mensen willen weten hoe de reviews zijn van UMPCshop.nl, ze daar nog geen scores zien. Terwijl er wel degelijk voldoende reviews zijn gegeven voor het bedrijf. Alleen dus voor de andere namen waar het bedrijf onder opereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Bij PDAshop en UMPCshop staat er op de site vermeld dat ze onder coolblue werken boveninstaat op de site zelfs verwijzingen naar de andere shops. Bij bestelICT en die anderes daar is het niet duidelijk. Dat is het probleem hier. Bovendien staat in de PW pdashops enzo coolblue achter. Dynabyte is een hele andere shop ook al is het ook onderdeel van coolblue dus die hoort er niet bij.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dothan schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:12:
Bij PDAshop en UMPCshop staat er op de site vermeld dat ze onder coolblue werken boveninstaat op de site zelfs verwijzingen naar de andere shops. Bij bestelICT en die anderes daar is het niet duidelijk. Dat is het probleem hier. Bovendien staat in de PW pdashops enzo coolblue achter. Dynabyte is een hele andere shop ook al is het ook onderdeel van coolblue dus die hoort er niet bij.
Jij brengt hier nu dus een scheiding aan op basis van een persoonlijk gevoel dat bijvoorbeeld Dynabyte een andere shop is. Weet jij hoe het management in elkaar zit, en hoe de webshop bestellingen van dynabyte worden afgehandeld? Zijn dat andere mensen of dezelfde?

Hetzelfde geldt voor de andere winkels; je neemt daar echter wel aan dat dezelfde personen je helpen bij BestelHP en BestelICT. Op welke basis? Dat de naam meer gelijkend is?

Dit is precies een van de moeilijke punten: stel maar eens een definitie op wanneer een shop daadwerkelijk anders is of niet. Ik denk dat de eisen assortiment danwel prijs daarin redelijk zijn.

Ik hoop dat het in ieder geval zo duidelijker is dat het niet zo eenvoudig ligt. Dit natuurlijk afgezien van het punt dat verschillende namen her en der wel hetzelfde assortiment met zelfde prijs aanbieden; dat is gewoon iets wat niet de bedoeling is, dat is de discussie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:09:
[...]
Hetzelfde geldt voor de andere winkels; je neemt daar echter wel aan dat dezelfde personen je helpen bij BestelHP en BestelICT. Op welke basis? Dat de naam meer gelijkend is?
Zelfde adres, zelfde KVK nummer.
Dit is precies een van de moeilijke punten: stel maar eens een definitie op wanneer een shop daadwerkelijk anders is of niet.
Verschillend KVK nummer lijkt me een minimale eis.
Ik hoop dat het in ieder geval zo duidelijker is dat het niet zo eenvoudig ligt.
Een scheiding op basis van KVK nummer lijkt me erg eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is leuk, maar ook een zelfde adres en KvK nummer is simpelweg geen garantie dat de zaken door dezelfde personen worden afgehandel, net zoals een verschillend KvK en adres dat andersom niet is.

Weet jij veel of de Dynabyte weborders gewoon op de locatie van bestelICT worden afgehandeld, en is het KvK adres gewoon het hoofdkantoor. Ik heb niet het idee dat je je probeert in te leven en er te simplistisch naar kijkt getuige je korte stellige antwoorden.
Ik zou het voor de discussie prettig vinden als je je antwoorden ook onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ja klopt dat ik het wat stellig breng, maar dat komt ook omdat het van de buitenkant echt zo simpel lijkt.

De stelling is: Shops.nl, BestelICT, BestelHP en BestelAcer werken vanaf dezelfde locatie, onder hetzelfde KVK nummer en zijn hetzelfde bedrijf. Namelijk Shops at work.

Mijn verzoek is om dat aan te geven in de Shopsurvey. Net zoals dat bij Coolblue al gebeurt.

Misschien kun je me uitleggen waarom dit ingewikkeld is? Dat begrijp ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Ja het maakt niet uit dat het verschillende namen zijn, maar geef dan aan in de pricewatch dat het onder Shops at Work valt zoals Philflow al aangeeft. Ik snap niet waarom hier moeilijk over gedaan wordt.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

TF

bla bla

de winkel is dicht staat op de website, mmm
Pagina: 1