Toon posts:

OBCS en Mirolin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat wat rond te kijken om een laptop te bestellen de afgelopen dagen, maar Mirolin en OBCS lijken wel erg veel op elkaar.

Mirolin:
   Registrant:
      MIR001572-TERBY
      Mirolin
      Bernadottestraat 56
      2811SG  REEUWIJK
      Netherlands

Administrative contact:
      LIN004875-TERBY
      [b]M.R. van der Linden[/b]
      +31 (0)647944818
      info@mirolin.nl

OBCS:
   Registrant:
      OBC000008-TERBY
      OBCS
      Wielewaal 37
      2411MZ  BODEGRAVEN
      Netherlands

Administrative contact:
      LIN004873-TERBY
      [b]M.R. van der Linden[/b]
      +31 (0)172619035
      info@obcs.nl

Deze lijken dezelfde persoon te zijn. Vreemd ook dat bij OBCS de persoon [M]ichel heet en bij Mirolin heet ie [R]onald. Hier heb ik geen "hard" bewijs voor, maar het lijkt aannemelijk te zijn. Het is ook waarschijnlijk niet "verboden" om zoiets te doen, maar mogelijk kunnen ze gemerged worden in de pricewatch :-)

Een ander "probleem": beide sites geven bij het bestellen aan "U kunt uw bestelling afronden door onderstaand orderformulier in te vullen. Uw gegevens worden veilig verstuurd." terwijl er nergens gebruik gemaakt wordt van SSL (waarschijnlijk wel voor de iDeal betaling, maar niet voor het invullen van de persoonsgegevens!) Misschien kan dit als waarschuwing in de Pricewatch worden opgenomen ofzo...

Excuses als dit niet gepast is om dit hier te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn twee bedrijven, gezien de KvK nummers en vestigingsplaatsen. Misschien is dat administratieve contactpersoon wel iemand die voor hen de domeinnamen heeft geregistreerd, en heeft die persoon ook de website voor beide bedrijven gemaakt? Ik denk niet dat het nodig is hiervoor voor een soort detectivebureau te gaan zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 14:30
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:40:
Het zijn twee bedrijven, gezien de KvK nummers en vestigingsplaatsen. Misschien is dat administratieve contactpersoon wel iemand die voor hen de domeinnamen heeft geregistreerd, en heeft die persoon ook de website voor beide bedrijven gemaakt? Ik denk niet dat het nodig is hiervoor voor een soort detectivebureau te gaan zitten spelen.
En ook al is hij eigenaar van de 2 webshops, dat is toch niet verboden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

M1lamb3r schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:22:
[...]

En ook al is hij eigenaar van de 2 webshops, dat is toch niet verboden?
Eensch. Dus we laten de twee shops gewoon apart in de PW staan :)