Toon posts:

gaming pc rond de 1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil deze zomer een gaming pc waarmee ik alle spellen op high wil spelen oa. COD 4, Crysis enzovoorts. Alleen ik heb een probleem. Ik heb een budget van rond de € 1500. Ik weet nog niet precies wat bij elkaar past enzo. Ik heb een lijstje gemaakt van componenten.

videokaart: Asus 9800 gtx ( € 263 )
processor: Intel Core 2 Quad, Q6700 ( € 204,24 )
moederbord: P5N32-E SLI ( € 160 )
harddisk: Western Digital Raptor ( € 125,50 )
geheugen: OCZ Reaper 4gb ( € 111,50 )
driver: Samusng SH-S202J ( € 28 )
voeding: Thermaltake Toughpower, 750 Watt ( € 115 )
kast: antec P182 ( € 111,34 )
software: Windows XP Pro 32 Bit ( € 134,50 )
monitor: Samsung 226BW 22inch ( € 247,04 )
kosten totaal ( € 1503,12 )

TIPS over verbeteringen/ veranderingen qua merk etc. Ze zijn altijd welkom!! (graag zelfs)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
q6700 => q9450
en 4 Gb ram zou ik voor een 64 bits gaan.

Verwijderd

Je rust een volledige pc uit voor dx10 en dan ga je er windows xp op draaien.

No offence, maar de reden dat ik voorlopig gestopt ben met games voor pc kopen, is dat ik nog geen beschikking heb over dx10 (geen zin in een nieuwe windows licentie). Als ik het budget had dan zou ik het wel weten.

DX10 heeft zeker features die het waard zijn. Zo zijn games misschien niet mooier, maar wel sneller en efficiënter, en world in conflict heeft ook best wel wat features die niet mogelijk zijn met dx9. En dat verschil zal alleen maar groter worden.

DX10 is er op gemaakt dat er meer mogelijk is met efficiënter programmeren, daar waar dx9 nogal wat 'overhead' schijnt te kennen.

Games als alan wake wil je op dx10 spelen.

Verder zijn dit soort topics in CSL niet de bedoeling, dus hier ook niet vermoed ik.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zal me wel niet erg populair maken met de post maar vooruit ;) dit is puur persoonlijke mening he!

Koop geen Asus maar bv een Gigabyte moederbord.
4 gig ram? als je enkel games speeld - onzin. 2 gig is voldoende.
750 watt voeding.. hallo... ik heb een q6600 op 3.4 gig en een 8800 gtx ultra met een 480 watt voeding, meer dan voldoende...
Windows XP kopen? :+

[ Voor 57% gewijzigd door ocdaan op 07-06-2008 19:23 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie [BBG] High-end gamesysteem mei 2008, de rest zul je zelf moeten doen :) . Lees de discussie over waarom componenten zijn geselecteerd, en probeer goedkopere componenten te vinden om de prijs omlaag te brengen.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 07-06-2008 19:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Volgens mij is het legaal om zo'n gestripte windows xp studenten editie te downloaden ;)

• hexagram
  • Niet online
ocdaan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:21:
Ik zal me wel niet erg populair maken met de post maar vooruit ;) dit is puur persoonlijke mening he!

Koop geen Asus maar bv een Gigabyte moederbord.
4 gig ram? als je enkel games speeld - onzin. 2 gig is voldoende.
750 watt voeding.. hallo... ik heb een q6600 op 3.4 gig en een 8800 gtx ultra met een 480 watt voeding, meer dan voldoende...
Windows XP kopen? :+
Je hebt nooit RAM genoeg. Waarom trouwens Gigabyte, ik snap je toevallig wel, maar de rest wellicht niet, dus licht het eens toe.

Wat is er overigens mis met licenties kopen voor de software die je gebruikt? Of doel je wellicht op het feit dat hij XP zou kopen i.p.v. Vista?

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

osc4r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:33:
[...]

Je hebt nooit RAM genoeg. Waarom trouwens Gigabyte, ik snap je toevallig wel, maar de rest wellicht niet, dus licht het eens toe.

Wat is er overigens mis met licenties kopen voor de software die je gebruikt? Of doel je wellicht op het feit dat hij XP zou kopen i.p.v. Vista?
Wat is al zei - puur persoonlijk ;) ik heb een hekel aan die asus troep (mobo's). Ik heb zelf een Gigabyte s3 boardje van 80 euro. Dat ding klokt als een gek, is super stabiel, goedkoop en betrouwbaar. Als ik de berichten over Asus lees (hier op got) vraag ik mezelf af waarom mensen die zooi nog kopen. En zoals de topicstarter al aangeeft, 160,- euro... woei wat een prijs ;)

Wat betreft ram, als de topicstarter enkel games speeld is 4 gig grote onzin, en vooral als hij XP wil draaien. Ik heb er zelf maar 2 gig in zitten en met COD4, Quakewars, Crysis is dat meer dan voldoende. Ik gebruik ook Photoshop en vm-ware, met deze proggies zou ik wel wat extra ram kunnen gebruiken maar met 2 gig lukt het ook allemaal nog prima.

Betreft licenties.... aahhh ok - lastig discussie-punt ;) ik ben van de oude garde... betalen voor software... wat is dat... zolang je XP kan cracken... why not... :+ ( touwens - de bsa komt echt niet bij je thuis kijken als je wel een licentie hebt hoor )

[ Voor 3% gewijzigd door ocdaan op 07-06-2008 19:48 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Q6700 -> Q6600 of Q9450, ligt eraan hoe de prijzen liggen.

WinXP Pro -> WinXP OEM , pro of home maar volgens mij maakt pro weinig uit..

Van t geld dat je bespaart op de proc, zou ik:

Raptor --> Velociraptor

;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Velociraptor is inderdaad wel een aardige. Eventueel zou ook een Samsung F1 1TB schijf wel een leuke zijn. Is wellicht iets minder slopend voor het budget.
Voor de rest, ik zou met een dergelijke setup ook voor een Vista licentie gaan, niet meer voor een XP licentie.
@ OCDaan: Sowieso is het cr*#ken van Windows iets wat hier niet besproken wordt (policy etc.),we gaan er vanuit dat je alles legaal doet. Daarnaast, zoals al werd aangedragen, je betaalt toch ook voor je schoenen (neem aan dat je die dagelijks gebruikt). Of jat je die ook?
Maar goed, da's een eindeloze discussie.

Eventueel zou de TS nog kunnen overwegen om i.p.v. een Q9xxx voor een E8xxx te gaan.
Of je nu Dual of Quad core hebt, maakt weinig uit in de huidige generatie games.
Een 2e 9800GTX, of eventueel een 9800GX2 zullen in eerste instantie meer fps opleveren.
Pas als de volgende generatie games een beetje multithread geoptimaliseerd worden, zul je meer prestatie uit een Q krijgen dan uit een E, in ieder geval in games...
Dan moet je natuurlijk geen E4600 vergelijken met een QX9650, maar ik durf te stellen dat een E8400 in de huidige generatie games beter zal presteren dan een Q9300/Q9400...

Verwijderd

IMO: als je dan toch wilt gamen:

Kan je dan niet beter een ps3 EN een x360 kopen EN een mooie TV?
voor 1500€ moet dat lukken!

Kan je alles op high spelen (geoptimaliseerd) zonder problemen.

Verwijderd

Over een paar weken lanceren ati en nvidia nieuwe kaarten. Zou ik ff op wachten.

• hexagram
  • Niet online
Lanceren != in de winkels toch?

Neem aan dat je het over de G200 reeks hebt, imo ook het wachten waard, maar reken d'r maar op dat d'r dan nog enkele maandjes overheen gaan voordat je daadwerkelijk zo'n ding in huis hebt.

Zie TKing :+

[ Voor 4% gewijzigd door hexagram op 07-06-2008 20:47 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:34:
Over een paar weken lanceren ati en nvidia nieuwe kaarten. Zou ik ff op wachten.
Ja, precies. De ATI HD4870 zou veel sneller zijn dan een GeForce 9800. Is natuurlijk maar een gerucht, maar het heeft potentieel ;)
EDIT: @ Oscar: Hij heeft het over zomervakantie, dus dat zou een net wel/net niet situatie worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Krentenbol op 07-06-2008 20:44 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 21:07

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:12:
hallo,

Ik wil deze zomer een gaming pc waarmee ik alle spellen op high wil spelen oa. COD 4, Crysis enzovoorts. Alleen ik heb een probleem. Ik heb een budget van rond de € 1500. Ik weet nog niet precies wat bij elkaar past enzo. Ik heb een lijstje gemaakt van componenten.

videokaart: Asus 9800 gtx ( € 263 )
processor: Intel Core 2 Quad, Q6700 ( € 204,24 )
moederbord: P5N32-E SLI ( € 160 )
harddisk: Western Digital Raptor ( € 125,50 )
geheugen: OCZ Reaper 4gb ( € 111,50 )
driver: Samusng SH-S202J ( € 28 )
voeding: Thermaltake Toughpower, 750 Watt ( € 115 )
kast: antec P182 ( € 111,34 )
software: Windows XP Pro 32 Bit ( € 134,50 )
monitor: Samsung 226BW 22inch ( € 247,04 )
kosten totaal ( € 1503,12 )

TIPS over verbeteringen/ veranderingen qua merk etc. Ze zijn altijd welkom!! (graag zelfs)
Je voeding is overkill. Ga voor een goeie 500watt voeding. Bijvoorbeeld een enermax libery 500 of een tagan 530watt. Daar kun je nog wel mee vooruit. moederbord is enigszins verouderd maar wel heel goed. Die raptors...leuke gadgets maar in de praktijk scheelt het niet enorm veel. Waarom 4G geheugen? Vista ondersteunt het volgens mij niet eens, laat staan XP. Bovendien zou ik voor kingston Hyperx kiezen of corsair. Want je past 1x die bios settings aan naar strakke timings en dan blijf je er toch vanaf. En kingston en corsair heb ik zelf erg goeie ervaringen mee.

Ik zou een eVGA 9800GTX pakken... bij komplett zijn de SC versies (superclocked) wat goedkoper dan wat jij nu voor je asus neertelt. Verder is de 9800GTX een goeie keuze: goedkoop, singlecore kaart, geen SLi....altijd beter dan een GX2 of SLi waar je 2x meer voor betaalt dan dat je eigenlijk terug krijgt

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2008 21:11 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Dat verhaal over geheugen dat niet ondersteund wordt is opgelost met een 64-bits OS, zowel op Vista als XP ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Brede P schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:02:
Eventueel zou de TS nog kunnen overwegen om i.p.v. een Q9xxx voor een E8xxx te gaan.
Of je nu Dual of Quad core hebt, maakt weinig uit in de huidige generatie games.
Een 2e 9800GTX, of eventueel een 9800GX2 zullen in eerste instantie meer fps opleveren.
Pas als de volgende generatie games een beetje multithread geoptimaliseerd worden, zul je meer prestatie uit een Q krijgen dan uit een E, in ieder geval in games...
Dan moet je natuurlijk geen E4600 vergelijken met een QX9650, maar ik durf te stellen dat een E8400 in de huidige generatie games beter zal presteren dan een Q9300/Q9400...
maar een proc moet wel 2-3 jaar mee kunnen.
en als je kijkt bij bvb Age of Conan, merk je dat die ook al voor quad core geoptimaliseerd is

TheS4ndm4n#1919

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Nu nog een 9800GTX kopen is gewoon ronduit dom als je beseft wat er komende maand uit gaat komen...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je bent hier een boodschappenlijstjestopic aan het maken. Hoort sowieso thuis in CSL, maar lijstjes schijnen niet gewenst te zijn op GoT. Overduidelijk heb je geen echt probleem, je wilt alleen weten wat er beter kan.

Oftewel: lees reviews, bepaal je portemonnee, doelen en dus uiteindelijk je keuze.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:27:
Volgens mij is het legaal om zo'n gestripte windows xp studenten editie te downloaden ;)
offtopic:
Nee, dat is ie niet, tenzij deze óf bij Microsoft vandaan komt (technet/msdn/Enterprise Openlicense) of bij je onderwijsinstelling via MSDNAA.

M4rc3l, was de slotmessage in gaming pc € 1500 niet duidelijk genoeg?

Je maakt je niet populairder door tegen alle gewoonten en regels in toch weer een 'is dit goed' boodschappenlijstje in een forum te zetten wat specifiek voor videokaarten en monitoren e.d. is gemaakt. Het heet niet voor niks Videoplanken & Beeldkanonnen toch?

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 07-06-2008 21:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

2x2GB PC8000 OCZ 80,-
Q9450 245,-
EP35-DS4 130,-
P182 110,-
Corsair HX520W 90,-
Samsung F1 1TB 120,-
Vista Ultimate 64bit 140,-
HP W2207H 290,-
XFX 9600GT 120,- (wacht op HD4870)

Totaal: 1445,-

Verkoop je de 9600GT voor 80,- wanneer HD4870 uitkomt, +150 euro erbij en je hebt voor iets meer dan je budget een uitermate top game PC.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Misschien is het volgende ook nog handig:

* Muis
* Toetsenbord
* Boxen voor het geluid.

of had je die al?

[ Voor 8% gewijzigd door Onbekend op 07-06-2008 21:51 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Let wel op dat als je een OEM-licentie koopt van Vista, en dan nu een 'tussenoplossing'-graka koopt die je later vervangt door 'n nieuwer model (zeg over 1-1.5 maand), dat je dan mogelijk problemen krijgt omdat-ie 't systeem niet als dezelfde PC ziet. Nu weet ik niet precies waarop een Vista licentie check (alleen mobo, mobo en cpu, mobo en cpu en graka, e.d.) dus ik kan niks met zekerheid zeggen maar let hier wel op. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
wel een beetje kant en klaar:P had zelf mee gedaan, bijna zelfde systeem maar verloren, kijk eens:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=SPHV13
2x2GB PC8000 OCZ 80,-
Q9450 245,-
EP35-DS4 130,-
uh een Q9450 voor 245 euro?? waar hoe wanneer??

[ Voor 27% gewijzigd door Brainsz op 08-06-2008 00:33 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:10
Let wel op dat als je een OEM-licentie koopt van Vista, en dan nu een 'tussenoplossing'-graka koopt die je later vervangt door 'n nieuwer model (zeg over 1-1.5 maand), dat je dan mogelijk problemen krijgt omdat-ie 't systeem niet als dezelfde PC ziet.
Gebeurt niet bij alleen het vervangen van de graka. Pas als je meer gaat vervangen, dus ook de cpu en hardeschijven ofzo, dat het opnieuw geactiveerd moet worden. Met het varvangen van het mobo door een exemplaar met een andere chipset ben je altijd de klos.
Misschien is het volgende ook nog handig:
Mwa, lijkt me dat dat al in bezit is?
Brainsz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:31:
wel een beetje kant en klaar:P had zelf mee gedaan, bijna zelfde systeem maar verloren, kijk eens:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=SPHV13
Zou ik dus nooit doen. Als je na afloop van de wedstrijd op de Gamez.nl fora had gekeken, had je gezien dat het systeem van de winnaar met veel minder geld dan €1500,- was samengesteld en dat Alternate het wel voor die prijs verkocht. Omdat Alternate van zichzelf al een dure winkel is, zou ik dat systeem dus nooit nemen. Dan beter die onderdelen van dat systeem los bestellen bij een andere winkel (Pricewatch) dan zo.
Ik weet nog niet precies wat bij elkaar past enzo.
Lolcat sais: "Teh internetz is big! Thnxkbye!" Oftewel: lees je in en verdiep je er een beetje in. Ik zie al dingen in je lijstje staan, waarvan ik denk: waarom die en voor die prijs. Neem nou je Reaper geheugen: ga je OC'en of blijf je op stock? Anders is gewoon goedkoop 800MHz mem prima. En was die 9800GTX niet een opgevoerde/overgeclockte 8800GTS? Even zoeken dus ;)

Verder kan een tweaker prima zijn eigen spullen bij elkaar scharrelen lijkt me? Voor een paar honderd euro stel ik al een heel leuk systeem samen (onderschat OC'ing niet ;)), dus met €1500,- is het al helemaal geen probleem. Je grootste vraag zal zijn of je nou die 9800GTX of die Q9750 moet nemen. Niet echt levensmissies dus. Verdiep je in de stof en kijk in de BBG's (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008). Gebruik THG voor benches of natuurlijk onze eigen BenchDB. Ook is dubbelposting niet liev en staat het in het verkeerde forum.

[ Voor 16% gewijzigd door Bitage op 08-06-2008 10:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

alt-92 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:41:
[...]

offtopic:
Nee, dat is ie niet, tenzij deze óf bij Microsoft vandaan komt (technet/msdn/Enterprise Openlicense) of bij je onderwijsinstelling via MSDNAA.

M4rc3l, was de slotmessage in gaming pc € 1500 niet duidelijk genoeg?

Je maakt je niet populairder door tegen alle gewoonten en regels in toch weer een 'is dit goed' boodschappenlijstje in een forum te zetten wat specifiek voor videokaarten en monitoren e.d. is gemaakt. Het heet niet voor niks Videoplanken & Beeldkanonnen toch?
Idd.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.