Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding te zwak?

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Tweakers!

Ik zit met een klein probleempje, ik heb laatst 4 CFLL Caselights aangebracht plus een oude IDE hardeschijf voor wat extra ruimte. Nou merk ik dat na het aanbrengen van die Caselights en de IDE hardeschijf, de computer soms spontaan vast slaat en daarna uitvalt, of gwn spontaan uitvalt en opnieuw aangaat, of het beeld valt weg. Nou twijfel ik aan mijn voeding want die is maar 400W en van X-gear. Ook wil de pc wel eens melden dat hij windows niet kan vinden, de extra hardeschijf blijft dan zijn toeren pakken.

Systeem:
Amd Athlon X2 5200+
160GB Western Digital schijfje
40GB Maxtor Diamond 8 Plus(IDE)
4x Sharkoon Dual CCFL Caselight(30CM)
1x 120MM Fan
1x 80MM Fan
1x 80MM Fan Blauwe Leds van Sweex
16x DVD Brander van Philips (IDE)
Onboard ATI Radeon X1200
2048MB RAM 1tje van Kingston en 1tje van Nanya, allenbei 1GB in Dual Channel
Foxconn A690VM2MA-RS2H

Greetz, Bram

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja.

spoiler:
Die kans is behoorlijk groot. X-Gear is niet bepaald een goed voedingenmerk, en kan dus geen goede/stabiele spanningen leveren.

[ Voor 105% gewijzigd door TheZeroorez op 07-06-2008 18:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 19
400W zou op zich wel moeten kunnen, maar de kans bestaat natuurlijk dat je voeding gewoon niet goed meer is. Probeer eens een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al van plan om een andere te kopen, omdat er ook nog een andere videokaart inkomt, zal een Corsair CMPSU-750TX goed genoeg zijn?om mijn systeem plus een nieuwe 8800GT te kunnen runnen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lees dat topic nou eens dat ik net gelinkt heb, daar staat precies in wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt voor jullie hulp;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:00:
Ik was al van plan om een andere te kopen, omdat er ook nog een andere videokaart inkomt, zal een Corsair CMPSU-750TX goed genoeg zijn?om mijn systeem plus een nieuwe 8800GT te kunnen runnen?
400W is al prima hoor. Maar dan moet dat wel van een goed merk zijn. Een 750W Corsair is zware overkill. Ik zou voor de 520W gaan van Corsair, is nog steeds overkill maar alleen wat minder.

Verder wel een heel erg goed merk.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 07-06-2008 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de belangrijkste punten doorgelezen, en weet nou in ieder geval al wat meer. Maar nou zou ik graag willen weten welk merk je het beste aanraadt. Want er zijn zoveel A-Merken dat ik niet weet welke nou eigenlijk goed genoeg is en niet al te duur. ik dacht over een Corsair.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:06:
Ik heb even de belangrijkste punten doorgelezen, en weet nou in ieder geval al wat meer. Maar nou zou ik graag willen weten welk merk je het beste aanraadt. Want er zijn zoveel A-Merken dat ik niet weet welke nou eigenlijk goed genoeg is en niet al te duur. ik dacht over een Corsair.
Kijk http://tweakers.net/pricewatch/reviews/ hier eens.
Een beetje eigen inzet mag best wel. Als een Corsair voldoet aan je eisen moet je zo'n ding nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn keuzen, gemaakt en die is gevallen op de OCZ GameXStream 600W, na vele reviews geleze te hebben over deze voeding, kies ik voor deze. Heel vaal bedankt voor jullie hulp, en bedankt voor de snelle reacties. Jullie zijn echt TOP!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Ik heb maar één soort voeding gehad waarmee mij systeempje (P4 2,8 GHz Northwood, vier jaar oud) problemen kreeg, en dat was een 400W voeding van X-Gear. Die voedingen zijn net zo degelijk als de behuizingen van X-Gear: totaal NIET.

offtopic:
En verder natuurlijk met Terw_dan

[ Voor 32% gewijzigd door Carpento op 07-06-2008 20:23 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
marteniza schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:19:
Ik heb mijn keuzen, gemaakt en die is gevallen op de OCZ GameXStream 600W, na vele reviews geleze te hebben over deze voeding, kies ik voor deze. Heel vaal bedankt voor jullie hulp, en bedankt voor de snelle reacties. Jullie zijn echt TOP!
Waarom zo'n zware voeding een 400 Watt voeding moet jouw PC + 8800GT ook makkelijk aan kunnen mits het een kwaliteits voeding is. :) En niet zoiets als X-Gear. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 07-06-2008 20:26 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:26:
[...]

Waarom zo'n zware voeding een 400 Watt voeding moet jouw PC + 8800GT ook makkelijk aan kunnen mits het een kwaliteits voeding is. :) En niet zoiets als X-Gear. ;)
Waarom niet?
Van alle onderdelen in mijn pc's gaan mn voedingen het langs mee.
Ja tuurlijk kan je dan een 400W kopen. Maar als je een 600W koopt kan je er je volgende pc ook nog plezier van hebben.
In mn server zit een 500W Enermax. Overkill toen ik em kocht voor mn eigen pc. Daarna verhuist naar mn server met 2 schijfjes en een duron 1800. Inmiddels hangen er 8 schijven in en een PIV 2.8. Maar nog steeds de zelfde voeding van inmiddels bijna 5 jaar oud ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik pak zo'n zware voeding, voor als ik hem eventueel nog upgrade ik niet voor het probleem kom te staan dat ik dan weer een nieuwe voeding moet kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:20:
Ik heb maar één soort voeding gehad waarmee mij systeempje (P4 2,8 GHz Northwood, vier jaar oud) problemen kreeg, en dat was een 400W voeding van X-Gear. Die voedingen zijn net zo degelijk als de behuizingen van X-Gear: totaal NIET.

offtopic:
En verder natuurlijk met Terw_dan
Nou mijn behuizing is ook van X-Gear en die behuizing bevalt me uitstekend.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Een voeding heeft niets met casemodding te maken, en ik geloof niet dat je niet zelf met wat uitzoeken (FAQ en "welke voeding moet ik nemen deel XX") kan uitvogelen dat de voeding idd het probleem kan zijn.
Deze gaat op slot omdat ie hier niet hoort en omdat je het met wat eigen inzet ook wel kan uitvogelen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.