Toon posts:

[WINXP SP2] Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik last van spontane reboots na ca 20 sec in het loginscherm. Als ik binnen die tijd als gebruiker inlog gaat niet. Als administrator gaat ie ook rebooten.

Als ik inlog als gebruiker, uitlog en dan weer als administrator heb ik geen last en loopt het systeem stabiel.

Automatisch opnieuw opstarten is uitgeschakeld en er zijn geen verdachte items in de logs.

Ook heb ik al in de msconfig veel dingen uitgezet, maar het blijft hetzelfde
MFC heeft ook geen resultaat.

Als ik opstart met een log, dan geen problemen.

AVG virus en spyware vind geen problemen.
Terug naar vorig herstelpunt opstarten gaat goed, maar volgende boot gaat weer fout.

Enig idee wat ik moet doen, of een tip waarop ik moet zoeken in google. Mijn zoekacties komen niet tot resultaat.

Alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met testen of het software of hardware is. Als je met een Knoppix Live CD opstart, is het systeem dan wel stabiel? Wat heb je recentelijk veranderd? Updates geinstalleerd, nieuwe hardware? Start de PC zo kaal mogelijk op, dus met zo min mogelijk hardware, etc etc.

En installeer Windows eens opnieuw als je weet dat het aan de software ligt. Maar met googlen alleen ga je er niet komen, je moet juist aan het testen slaan. Zie ook de Windows Clients - FAQ en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
heb je ook last van dit probleem als je opstart zonder de netwerkkabel verbonden te hebben?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zoveel mogelijk software verwijderen, vooral laatst geinstallleerde en natuurlijk wat je niet gebruikt.
Software die je pc beveiligd kan dit ook doen, anti spyware programma die op de achtergrond loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Status: Opgelost.

Ramdrive.sys gaf problemen. Hoewel ik mij niet kan herinneren dat ik deze zelf (bewust) heb aangezet ging hij tijdens het booten hierop de mist in. Door deze registersleutel te verwijderen is het probleem opgelost.
(Gelukkig kreeg ik een gelogde herstart opeens wel een spontane boot)

Wel vreemd is:
- Waarom geen melding in het Event-log
- Waarom herstart en geen BSOD ondanks het uitvinken van automatische herstart
- Waarom kon hij uberhaubt deze service niet starten.
- Waarom als je eerst inlogt als gebruiker, of als loggen aanstaat geen probleem

Zou het te maken hebben met een GMAIL drive die ik recent gehad heb en verwijderd heb. (Dat de verwijdering niet geheel goed is gegaan?)

Al met al. Tis weer opgelost.