Toon posts:

XP installatie herkent geen harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views

Verwijderd

Topicstarter
Op mn nieuwe laptop staat standaard Vista voorgeinstalleerd. Nu ben ik niet zo'n fan van Vista en wil ik er XP voor in de plaats zetten. Opzich lijkt het geen groot probleen, gewoon met installatie-cd opstarten en de stappen volgen; maar...

De xp-installatie kan geen harde schijf vinden en breekt de installatie af. Er zit een 120 gb harde schijf in, waar Vista op geinstalleerd is... wat doe ik verkeerd?

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Als het een sata schijf is moet je waarschijnlijk drivers installeren met een floppy

Verwijderd

of in de bios een optie iets met IDE aanzetten.. (ook nog wel eens last van gehad)

weet alleen niet meer de benaming enzo.. sorry

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 11:33 ]

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
waarschijnlijk inderdaad sata drivers nodig, zoek maar eens op "sata drivers xp" veel mensen hebben het meegemaakt :)

http://gathering.tweakers...ers+xp&where=GoT#hitstart

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mocht je geen floppy drive hebben, dan kan je ook nog de SATA drivers slipstreamen met nLite. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik ga even kijken hoe dat slipstreamen dan werkt, want heb idd geen floppydrive >:)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 11:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En voortaan iets meer zoeken, want je vraag wordt letterljk in de Windows Clients - FAQ beantwoord.

Faq-vraag, en daarom gaat deze ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.