Toon posts:

Oude Asus P4PE - Geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude asus P4PE (met pentium 4, 2.67ghz)

Nu zou ik daarvan de ram willen uitbreiden. Ik heb even gekeken, er zijn 3 slotjes, twee gebruikt met elk 256MB ram PC2700.

Ik heb even online gekeken, die PC2700 ram vind je bijna niet meer, maar op de site van asus stond dat het ook zou compatibel zijn met bepaalde PC3200 DDR RAM soorten. Maar er stond nergens een link met die lijst.

Weet iemand welke soorten hierbij passen en geeft het niet als ik 2x2700 + 1x3200 heb? Ik zou er 1 gig bij zetten.

Hier zijn de specificaties van het mobo: http://www.asus.com/produ...4=0&model=188&modelmenu=2

Alhoewel ik niet echt weet of het nu wel die is, omdat er "-x" achter staat, op de site zijn er ook nog andere, "-x/se", "-x/te" maar ik zie geen verschil in specs?

Tweede vraag, ondersteund dit SATA? SATA II? Is er een max limiet van HD grootte dat dit aankan of is dat gewoon afhankelijk van het OS?

Alvast bedankt

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
De "QVL list" vind je op diezelfde pagina die je net opgeeft, links in de bovenhoek.

Niet allemaal hebben ze SATA:
p4pe-x GEEN SATA
p4pe-x/se GEEN SATA
p4pe-x/te GEEN SATA
p4pe2-x GEEN SATA

p4pe SATA OPTIONEEL, geen SATAII

Dus zelf even kijken of je twee stekkertjes zie zitten op het MB. Schijfgrote is geen probleem, anders even een BIOS update doen. Als er SATA op zit, dan heb je er geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 06-06-2008 11:25 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
in die QVL staat er allemaal "256M", betekent dat dat pc3200 max zoveel kan zijn ofoz ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

De QVL zegt waar het mee getest is. Dat er niet meer tussen staat betekent dat er gewoon toen er (jaren geleden) een keer getest werd niet meer beschikbaar was. Dat is lastig aangezien Asus borden vaak wel erg kieskeurig zijn, maar dit heb je gewoon met oude borden. Over hoe het verder in het algemeen zit met geheugen trager draaien staat expliciet in de FAQ vermeld. Er zit dus weinig anders op dan om geheugen te kopen waar de chipset wel mee overweg kan en hopen dat het werkt. Afspreken met de winkelier dat het terug mag als dat niet lukt is wel een pre. Maar goed, dit had je allemaal zelf wel kunnen opzoeken/verzinnen.

Mbt SATA, zoek gewoon exact op welk bord je hebt, of kijk op het moederbord zelf. Een SATA-aansluiting valt snel geneoeg op. Basic zelfwerkzaamheid dus.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.