Versterker krijgt wel DTS signaal, maar geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:17
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe 2de hands versterker (Sony STR-DE685) en geluidskaart (Auzentech HDA X-Plosion 7.1). Ik heb de geluidskaart optisch op mijn versterker aangesloten, welke weer aangesloten is op mijn Sony SA-VE705 speakerset. Nadat alles aangesloten was nog even drivers geinstaleerd en gaan met die banaan (dacht ik).

Mijn versterker zegt dat hij DTS signaal ontvangt (op mijn versterker zie ik DTS staan). Muziek (geen DTS) kan ik gewoon luisteren, maar zodra ik een film met DTS afspeel hoor ik geen enkel geluid.
Ik heb het met meerdere films met DTS getest, maar zodra ik DTS selecteer hoor ik niks (als ik normale Dolby Surround selecteer in de DVD dan hoor ik wel gewoon geluid).

Ik heb al in de instellingen van mijn versterker gezocht, en in de instellingen van mijn geluidskaart maar DTS wil maar niet werken.

Wie o wie kan mij helpen?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarmee speel je de film af? Heb je in dat programma al gerommeld met de instellingen?

Life is not about specs, it is about joy!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 20:09
Je moet het zo instellen dat de DTS track 1 op 1 wordt doorgegeven naar de digitale uitgang. Dat heet wellicht iets van 'pass through' of 'use spdif' of iets anders van gelijke strekking.
Waar je nu naar luistert is waarschijnlijk een dolby digital downmix naar stereo/pro logic, wat je receiver weer uitvouwt over al je speakers. Als je DTS eenmaal werkt zal dolby digital ook beter gaan klinken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jeroen797
@ bartvl
Ik heb films afgespeelt met Windows Media Player 11 en Media Player Classic, voor het afspelen van muziek gebruik ik ook MPC.

@ ShittyOldMan
Moet ik hiervoor kijken bij de software die bij mijn geluidskaart kijken of in de afspeelsoftware?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 20:09
Beide :)
Maar begin bij de software, wellicht werkt het dan al meteen. Mocht je het niet werkend krijgen probeer dan dvd player software zoals PowerDVD.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50
Voor media player classic moet je bij de Ac3 filter bij de tab system spdif passtrough aan zetten. Dan weert het helemaal goed.
Niet de settings in de main en mixer tab weizigen, want dat is software dolby encoding en dat vreet heel veel cpu kracht.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 20:00
Ik meen me te herinneren dat je dan inderdaad een vinkje moet aan zetten.
Dit is te vinden onder config. --> geluid --> dan geavanceerd (de bovenste) en dan wederom geavanceerd (de linker) Daar een vinkje zetten en als het goed is, werkt het dan wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/aa/digitaal.JPG

• Jeroen797
Bedankt allemaal, ben over een uurtje thuis (zit nu op school) zal ik jullie advies opvolgen. Jullie horen het zo wel.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:34
Jeroen797 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:09:
Bedankt allemaal, ben over een uurtje thuis (zit nu op school) zal ik jullie advies opvolgen. Jullie horen het zo wel.
Zo hard hoef je hem nu ook weer niet te zetten, een berichtje op het forum is voldoende :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:46

Sharky

Skamn Dippy!

lol :D

This too shall pass

• Jeroen797
@ Dekaasboer
Als je in Zeeland woon dan heb je het waarschijnlijk wel gehoord dat DTS nu werkt :D
Gelijk even getest met U571 en _/-\o_

Ik ga weer verder met de buurt pesten, bedankt 8)

Nogmaals @ Dekaasboer:
Pittie's oplossing werkte (in het OS wat bij mij Vista was btw aanvinken dat je ook DTS geluid wilt (bij ondersteunde indelingen) en even instellen dat ik het geluid dan standaard over de digitale uitvoer wilt hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Jeroen797 op 06-06-2008 15:57 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:34
Slotjes gooien op topics waar een oplossing gevonden is gebeurd hier niet. Wat meestal wel als prettig ervaren wordt is als laatste post te vertellen dat en hoe het opgelost is. (kunnen andere users met het zelfde probleem er van leren) ;)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 14:48
Jouw geluidskaart heeft DTS Connect en DD Live. Als je dit aan hebt staan dan kun je in afspeelprogramma's selecteren dat het afspeelprogramma voor de audio gebruik maakt van het system default. Dan heb je als het goed is DTS/DD signaal op je receiver. Je kunt uiteraard ook spdif passtrough selecteren.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 20:00
Jeroen797 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:13:
@ Dekaasboer
Als je in Zeeland woon dan heb je het waarschijnlijk wel gehoord dat DTS nu werkt :D
Gelijk even getest met U571 en _/-\o_

Ik ga weer verder met de buurt pesten, bedankt 8)

Nogmaals @ Dekaasboer:
Pittie's oplossing werkte (in het OS wat bij mij Vista was btw aanvinken dat je ook DTS geluid wilt (bij ondersteunde indelingen) en even instellen dat ik het geluid dan standaard over de digitale uitvoer wilt hebben.
Graag gedaan hoor en veel plzier ermee. Enne geen ruzie met de buren krijgen eh O-) .
Pagina: 1