Toon posts:

geen chkdsklog (winlogon) in eventviewer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb chkdsk gedraaid voor een schijf van 250GB. Nu lees ik echt oevral dat er een "winlogin" entry moet zijn in "eventviewer/application". Maar ik vind em niet. Iemand een idee waar de log dan wel is?

Verwijderd

Ja hee, 2 vragen over chkdsk

En heb je wel gezocht :? En welke log bedoel je? Als je een chkdsk uitvoert in Windows in een command-venstertje of bij opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon onder de eigenschappen van mijn schijfje de error-checking laten uitvoeren (chkdsk) met beide opties. Dus in Xp zelf en heb daarvoor niet eerst hoeven rebooten. Nadat chkdsk klaar was kreeg ik enkelt de melding, chkdsk finished checking your disk ofzo. En dat was alles, geen summary of wat dan ook. Toen ben ik dus gaan zeken naar die log, die ik dus niet vind in de event-viewer. En ja ik heb zowat alle google links gelezen hierover en allemaal zeggen ze dat het in de eventviewer moet staan. Maar ik vind em niet. De "winlogon" entry mist gewoon. Waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 17:45 ]

Verwijderd

Dat moet je in het command-venster ook doen.

Ga naar start, run , 'Cmd' , vervolgens druk je enter, en type je Chkdsk /? in om je commandline uit te vinden. Wat jij gedaan hebt is de GUI en daar komt idd geen log bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er niet zo gauw iets over terugvinden, hoe weet je dat? Je doet alsof het vanzelfsprekend is, maar ik vind er nergens iets over terug. :?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 12:49 ]