Toon posts:

2 vragen over chkdsk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraag 1.
Volgens dit artikel: An explanation of the new /C and /I Switches that are available to use with Chkdsk.exe scant phase4 van chkdsk met optie /r alleen het lege gedeelte zonder user-data.

If the /R switch is in effect, CHKDSK runs a fourth pass to look for bad sectors in the volume's free space. CHKDSK attempts to read every sector on the volume to confirm that the sector is usable. Even without the /R switch, CHKDSK always reads sectors that are associated with metadata. Sectors that are associated with user data are read during earlier phases of CHKDSK if the /R switch is specified.

Maar op mijn maxtor 250Gb sata schijf met 50Gb vrij. gingen fase 1-3 best wel vlug (2 minuten), maar waarom duurt phase 4 nu zo lang?

vraag 2. onder verkenner/schijfstation/eigenschappen/error-checking,
als ik optie 2 anvink is optie 1 dan overbodig?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach doet er niet meer toe.

Nu nog een vraagje, ik kan de Winlogon entry niet vinden in de eventviewer. Iemand een idee hoe dit komt? Ik kan het niet vinden in het rechter collom van "application". Niet onder source, ook niet onder type. Heb de search ook al geprobeerd. :?

Maakt Xp geen chkdsk log aan als je chkdsk runt vanuit xp schijf/eigenschappen/error checking?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 02:33 ]

Verwijderd

Je eerste vraag is normaal. Chkdsk voert een grondige check uit , test sector voor sector op de HDD en neemt daarom ook zo veel tijd in beslag. Ga maar eens een volledige 250GB schijf formatteren, wordt zo'n beetje sector voor sector herschreven met nulletjes. En dat kost nu eenmaal tijd dan een snelle chkdsk of quickformat uitvoeren.

Chkdsk maakt overigens een log als die klaar is. Bij je volgende vraag snap ik niet helemaal wat je precies bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik lees dus dat chkdsk een log aanmaakt die je kan inzien via de eventviewer, Maar ik vind die entry (die winlogon moet heten) niet. Echt nergens..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:39:
Ja, ik lees dus dat chkdsk een log aanmaakt die je kan inzien via de eventviewer, Maar ik vind die entry (die winlogon moet heten) niet. Echt nergens..
Ga naar 'eventvwr.msc' en klik de eigenschappen van 'Application' aan. Bij tabblad 'Filter' staat 'Event Source:' en daar selecteer je 'Winlogon' :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook al gedaan. Net weer voor de zekerheid. Ik krijg dan "there are no items to show in this view"
Ik vind hier nergens iets over terug zelfs niet in de microsoft support database. Overal zeggen ze dat het er moet zijn. En hoe nuttig eventviewer wel niet is. Die winlogon entry is er gewoon niet. Hoe kan dat? Maakt Xp geen log aan als je chkdsk runt vanuit windows?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 18:11 ]

Pagina: 1