[TweakDSL] Niet meer zo snel als vroeger

Pagina: 1
Acties:

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,

De laatste 2 maanden merk ik dat mijn snelheid enorm terug loopt bij tweakdsl en dat de verbinding niet meer zo stabiel is als voorheen.
Ik heb een abbonement van 24mbit, dit heb ik nooit gehaald maar ik woon ook niet echt op 10 meter afstand van de centrale.
Ik haalde voorheen (voor 2 maanden terug) gemiddeld 16-18mbit down.
Up was altijd rond de 0.7-0.9 mbit.

Maar ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik maar rond de 8-10mbit down zit en de up blijft hangen op 0.5-0.6 mbit.
Dit is een process dat niet even in een dagje gebeurde, het is de laatste 2 maanden rustig aan het aftakelen.
Nu vraag ik mij af of mischien de overboeking van TweakDSL is verhoogd de laatste tijd, of dat er mischien een andere factor mee speelt.

Ik zit erg te overwegen om over te stappen op Zeelandnet zakelijk, alleen ik heb vroeger niet al te beste ervaringen met hun gehad en het is nog vrij duur.
Ik heb voor mijn prive mischien niet de meest stabiele verbinding nodig maar voor mijn werk wel, en ik gebruik voor beide dezelfde internet verbinding dus stabiliteit is gewoon een pre.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven betreffend veranderingen onder TweakDSL.
Kan namelijk ook gewoon zijn dat BBNed hier wat meer gemeengoed word en dat het wat drukker word in de centrale...

Ik zit een beetje vast, zou iemand mischien zijn ervaringen kunnen delen of mij kunnen helpen?

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 10:49
xentron schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:38:
Hey,

De laatste 2 maanden merk ik dat mijn snelheid enorm terug loopt bij tweakdsl en dat de verbinding niet meer zo stabiel is als voorheen.
Ik heb een abbonement van 24mbit, dit heb ik nooit gehaald maar ik woon ook niet echt op 10 meter afstand van de centrale.
Ik haalde voorheen (voor 2 maanden terug) gemiddeld 16-18mbit down.
Up was altijd rond de 0.7-0.9 mbit.

Maar ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik maar rond de 8-10mbit down zit en de up blijft hangen op 0.5-0.6 mbit.
Dit is een process dat niet even in een dagje gebeurde, het is de laatste 2 maanden rustig aan het aftakelen.
Nu vraag ik mij af of mischien de overboeking van TweakDSL is verhoogd de laatste tijd, of dat er mischien een andere factor mee speelt.

Ik zit erg te overwegen om over te stappen op Zeelandnet zakelijk, alleen ik heb vroeger niet al te beste ervaringen met hun gehad en het is nog vrij duur.
Ik heb voor mijn prive mischien niet de meest stabiele verbinding nodig maar voor mijn werk wel, en ik gebruik voor beide dezelfde internet verbinding dus stabiliteit is gewoon een pre.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven betreffend veranderingen onder TweakDSL.
Kan namelijk ook gewoon zijn dat BBNed hier wat meer gemeengoed word en dat het wat drukker word in de centrale...

Ik zit een beetje vast, zou iemand mischien zijn ervaringen kunnen delen of mij kunnen helpen?
Onder TweakDSL zijn er geen veranderingen, die een verlaging van de snelheid tot gevolg zouden kunnen hebben. Tweak gaat normaal voor zo snel mogelijk.

Er zijn een aantal faktoren die kunnen meespelen
- Infrastructuur bbned (haal je de snelheid die je modem aangeeft, zo niet, dan ...)
- kwaliteit bekabeling in huis.
- overspraak in telefonie kabels, doordat het drukker wordt. Probleem heb je dan ook bij overstappen.
- veroudering modem. Oplossing is om eens een ander modem te controlleren.
- stabiliteit in het eigen netwerk. (Waar bepaal je je stabiliteit op?)

• xentron
Het modem geeft een snelheid weer die overeenkomt met de snelheid die ik op dit moment behaal.
Het lijkt dat of er iets verandert is in de bekabeling of dat de overspraak vergroot is de afgelopen 2 maanden.

Ik berust stabiliteit op een verbinding die niet om de zoveel tijd terug zakt naar 1mbit en dan weer op 12mbit terug springt.
Als ik grote bestanden overplaats (Grote full-HD texture dvd's en flinke PSD bestanden) naar de servers van klanten of van mijn eigen backup server @ redbus dan wil ik die uiteraard wel binnen een acceptabele tijd binnen hebben.
Elke minuut telt als je deadlines te halen hebt.

Ik kan nog proberen hoe de boel draait met een ander modem, nog tips welk modem het best zou kunnen presteren t.o.v. de standaart copperjet modems van bbned?

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:58
xentron schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:09:
Als ik grote bestanden overplaats (Grote full-HD texture dvd's en flinke PSD bestanden) naar de servers van klanten of van mijn eigen backup server @ redbus dan wil ik die uiteraard wel binnen een acceptabele tijd binnen hebben.
Je weet ook dat de upload van ADSL2+ 'maar' 1 megabit is? Dus als je een 'grote full-HD texture DVD' van een paar gig wilt uploaden over je ADSL verbinding, dan duurt dat wel even..

• xentron
Ja dat weet ik, maar dat heeft ook geen haast, dat is puur voor backups.
De full HD textures (eigenlijk gewoon 20MP images dus) binnen halen is wel van belang voor verwerking in reclame materiaal e.d. en dat moet snel gebeuren.
Daarna word de klant voorzien van de benodigde spullen via een voorbeeld PNGtje en een cd die naar hem gestuurd word.

Het enige wat ik dus jammer vind is dat mijn download snelheid enorm terug zakt.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

xentron schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:38:
Dat heeft geen daling van linesync (dat is in deze het geval, lijkt me) tot gevolg.

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 14:33
Ik zit wat te bladeren tussen de Tweakdsl topics maar de meeste topics zijn oud. Hoe zit het eigenljik met tweakdsl gebruikers, zijn die nog in grote getalen aanwezig?
Nu Planet van z'n abonnees af wil, pak ik de kans om over te stappen naar een andere dsl verbinding. Snelheid is niet het allerhoogste goed, betrouwbaarheid wel. Hoe zit dat tegenwoordig met Tweakdsl?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben nog steeds TweakDSL eigenaar, als het goed is is er nog steeds een algemeen groot topic, al is het daar meestal wel rustig ja.

Ik moet zeggen dat ik in het begin zeer te spreken was over Tweak en de verbinding.

Nu heb ik af en toe dat me verbinding wegvalt, en hij traint iets lager in (19 mbit ipv 20/21).

Afgezien daarvan is de ping laag en de snelheid goed. Ook de nieuwsgroepen zijn super.

Betaal nog steeds 40 euro, niet het goedkoopste wat er is. Mocht ik gaan verhuizen oid dan ga ik opnieuw kijken wat voor mij het aantrekkelijkste is.

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 14:33
Viper® schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:20:
Ik ben nog steeds TweakDSL eigenaar, als het goed is is er nog steeds een algemeen groot topic, al is het daar meestal wel rustig ja.
Ik zie nu ook dat deel 26 nog wel actief is.

Dus je zou, als je vandaag zou verhuizen, niet weer Tweakdsl nemen?
Pagina: 1