Ik twijfel een beetje of dit topic hier goed past, wellicht beter in het harde waren-subforum..maar goed.
Ik heb al een kleine week last van heel veel problemen met m'n bak. Het begon met foutmeldingen in Windows. Waaronder deze.
Daarna kreeg ik blauwe schermen bij het booten. Dat was elke keer deze:
Ik kreeg ook fouten voor het booten van Windows. Een zwart scherm, met links bovenin de tekst:
Als laatste krijg ik als ik Windows binnen kom, deze foutmelding.
Dit alles bleef na een aantal schone installaties, inclusief formatteren. Ik ging dus uit van hardware problemen, maar ik heb met Hiren's Boot CD het RAM, HD's, Videokaart en Mobo getest, en dat gaf geen problemen. (Ik weet overigens ook niet hoe serieus ik bepaalde testen moeten nemen.)
Vandaag keek ik toevallig in msinfo32, en daar zag ik ineens een hoop conflicterende hardware. En dat lijkt me niet goed. Plaatje!.
Mijn systeem:
- AMD dual core 4800
- 2 gb GEIL geheugen
- Asus m2a-vm moederbord
- ATI Radeon HD2600 XT
uiteraard voorzien van XP.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Heeft XP de hardware verkeerd geinstalleerd? Of is een kapot moederbord waarschijnlijker? Of...of..of?
Ik heb al een kleine week last van heel veel problemen met m'n bak. Het begon met foutmeldingen in Windows. Waaronder deze.
Daarna kreeg ik blauwe schermen bij het booten. Dat was elke keer deze:
code:
. Als ik dan opnieuw bootte, lukte het wel.1
| IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL |
Ik kreeg ook fouten voor het booten van Windows. Een zwart scherm, met links bovenin de tekst:
code:
1
| Kan \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM niet vinden |
Als laatste krijg ik als ik Windows binnen kom, deze foutmelding.
Dit alles bleef na een aantal schone installaties, inclusief formatteren. Ik ging dus uit van hardware problemen, maar ik heb met Hiren's Boot CD het RAM, HD's, Videokaart en Mobo getest, en dat gaf geen problemen. (Ik weet overigens ook niet hoe serieus ik bepaalde testen moeten nemen.)
Vandaag keek ik toevallig in msinfo32, en daar zag ik ineens een hoop conflicterende hardware. En dat lijkt me niet goed. Plaatje!.
Mijn systeem:
- AMD dual core 4800
- 2 gb GEIL geheugen
- Asus m2a-vm moederbord
- ATI Radeon HD2600 XT
uiteraard voorzien van XP.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Heeft XP de hardware verkeerd geinstalleerd? Of is een kapot moederbord waarschijnlijker? Of...of..of?