Momenteel heb ik de boel aangesloten vrijwel zoals bovenaan staat echter heb ik alleen mijn xbox360 er nog even tussen uitgelaten. Nu heb ik echter een probleem, ik ontvang het geluid van mijn pc via optisch op de receiver netjes over mijn boxen. Ook ontvang ik het geluid van mijn dvdspeler via Coax op de receiver goed.Ik heb een nieuwe cinema set gekocht van onkyo. Het gaat hier om de HT-S3105 in combinatie met een onkyo DVD speler de DV-SP405. Verder zit er nog een xbox360 en een Samsung digitale decoder in mijn setup die ook moeten worden aangesloten.
Ik heb inmiddels de FAQ volledig gelezen maar daar kom ik er niet helemaal mee uit.
Nu wil ik alles aan elkaar koppelen maar ben ik nogal een leek kwa audio aansluiten en wat de beste manier van kabel gebruik is.
TV ------> HDMI ------> DVDspeler - Coax - Receiver
TV ------> HDMI ------> Xbox360
TV ------> SCART ------> Digitale Decoder - Optisch - Receiver
TV ------> Coaxiaal ------> Receiver
PC -----> Optisch - Receiver
Als ik de methode hierboven gebruik klopt het dat dan het geluid van mijn xbox360 en DVDspeler via HDMI naar mijn tv loopt. Vervolgens van de tv via Coaxiaal naar de receiver. Of moeten de xbox360 en DVDspeler ook nog apart met de Receiver worden verzonden.
Zit er verder nog een verschil tussen Coaxiaal en Optisch, ik heb eventueel ook de optie om mijn tv met een optische kabel met mijn receiver te verbinden of zit er geen verschil in.
Verder wordt digitale televisie (Casema) in 5.1 uitgezonden of alleen stereo? Als het stereo is kan ik namelijk volgens mij de Optische kabel weglaten naar mijn receiver?
Echter ontvang ik geen geluid van mijn digitale tv decoder via optisch op mijn receiver.
Ik heb al de kabels en uitgangen gewisseld maar dit heeft geen zin echter valt me wel iets anders op.
Bij het op de receiver selecteren van de verschillende bronnen snap ik niet helemaal hoe het zit en of dit klopt.
Video 1 - geen geluid
Video 2 - geluid van mijn PC (optisch)
Video 3 - geluid van mijn PC (optisch)
dvd - geluid van mijn dvdspeler (coax)
cd - geluid van mijn PC (optisch)
tape - geen geluid
Nu heb ik het gevoel dat het geluid van de digitale decoder op video2 of video3 of misschien CD zou moeten komen. Echter komt er dus zoals je hierboven ziet het geluid van mijn pc uit.
Hier een overzicht van hoe alles is aangesloten.
Decoder - Optisch - Receiver
Decoder - Scart - TV
Dvdspeler - Coax - Receiver
Dvdspeler - HDMI - TV
PC - Optisch - Receiver
Iemand die ziet wat ik mogelijk fout doe, of een idee waar het probleem kan zitten.
edit: hier is een plaatje van de achterkant van de receiver, zal kijken of ik nog een foto kan maken van hoe ik de aansluitingen nu heb zitten. KLIK
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 01:25 ]