Advies bij aankoop 22" TFT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 13:42
Hallo,

Mijn vriendin start binnenkort als bouwkundig tekenaar.

Zij zal beschikken over een notebook maar om thuis te werken wil ze alles op een docking station aansluiten en tekenen op een groter scherm.

Omdat we al verschillende verhalen hebben gehoord en gelezen vraag ik even raad aan jullie.

Wat is er belangrijk als je weet dat het scherm soms 10u per dag zal opstaan om op te tekenen (het scherm van de notebook wordt dan gebruikt voor andere toepassingen)?

Hoe zit het met zwartwaarden en waar dienen wij op te letten, speelt helderheid een evengrote rol als bij een gewone tv, wat met de reactiesnelheid, dienen we te letten op de resolutie, zijn er daar mogelijkheden in, enz ....

alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je lijkt je eisen redelijk duidelijk te hebben, maar bent niet bepaald scheutig in het melden ervan. Hoewel er vast wel een paar op GoT zitten zijn we helaas niet allemaal bouwkundig tekenaar, en we zijn zeker niet jouw vriendin, dus weten we niet exact wat zij belangrijk vindt aan een scherm (vriend van me die architect is interesseert zich er bijvoorbeeld nauwelijks in, zolang het maar dun genoeg is dat hij bureauruimte voor z'n boeken en het obligate glaasje rode wijn overhoudt ;) ).

Hoe dan ook zijn "welke moet ik kopen?"-vragen niet op GoT de bedoeling. GoT is geen helpdesk maar een knowledgebase, topics waar alleen de topicstarter wat aan heeft willen we dus niet. En los daarvan, iets als een scherm kopen is 75% subjectief. Enige goede oplossing is om zelf (zij, niet noodzakelijkerwijs jij) te gaan kijken wat er goed uitziet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.