Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:40

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Topicstarter
Ik zoek al een tijd naar manieren om te synchroniseren maar heb na een maand toch maar toegegeven aan ActiveSync... een erg grote fout! Mijn advies: Gebruik ActiveSync niet!

Voorheen heb ik ActiveSync op een PC geinstalleerd en geprobeerd te synchroniseren. Outlook op die PC synchroniseerde al met een groupware server waardoor er geen lokaal outlook gegevensbestand was. Hierdoor gaf ActiveSync de melding dat synchronisaties succesvol verliepen terwijl er geen dataoverdracht was. Daarna heb ik ActiveSync verwijderd aangezien het toch niet werkte.

Zojuist synchronisatie tussen Outlook en groupware opgeheven en ActiveSync geinstalleerd. Er zijn nog geen partnerverbanden actief tussen ActiveSync en PPC. Dus geen mogelijkheid om te configuren wat gesynchroniseerd moet worden en in welke richting. Vervolgens doe ik m'n telefoon in de cradle en een seconde laten zijn alle contacten, afspraken en taken weg :( ! Daarna komt ActiveSync met de wizzard om verbinding te maken.

Ben nu druk uit aan het zoeken of en hoe de data terug gekregen kan worden. Blijkbaar wordt het opgeslagen in /PIM.vol . Had ik dat maar eerder geweten en een backup gemaakt. Ik wilde de synchronisatie juist als backup gebruiken |:(.

Met Google zijn er genoeg berichten te vinden met soortgelijke ervaringen maar ik ben nog geen oplossingen tegen gekomen.

Wanneer ik PIM.vol open met een teksteditor zie ik tussen de onleesbare data wel wat namen staan van contacten die weg zijn en waar ik geen SMS berichten van heb (SMS berichten zijn niet verwijderd), dus dit moet nog contactdata zijn. De telefoon ziet ze echter niet.

Ik heb de problematische PIM.vol al gebackupt, verwijderd van de PPC en teruggezet met resets tussen elke stap, dit heeft echter als resultaat dat Outlook op de PPC niet eens meer opstart.

Ideën of ervaringen om tot een oplossing te komen zijn welkom _/-\o_.

[ Voor 7% gewijzigd door Nextron op 04-06-2008 18:53 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.