Toon posts:

[Radeon X1900XT] GameCube via VIVO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een X1900XT overgenomen van iemand en zag dat het ding een video-in portje had. Direct de kabeltjes opgezocht en mijn GameCube afgestoft om te kijken of ik die er op aan kon sluiten. Ik heb tot nu toe nog geen enkel resultaat bereikt en ook Google weet geen raad.

Het lastige is dat de software van de ATi site alleen maar een update is voor de bestaande Multimedia center die ik dus niet meer heb. Ik heb dus diverse programma's gedownload zoals amcap en Dscaler maar het mocht niet baten. Wat ik ook probeer ik krijg geen beeld. :'(

De GameCube is aangesloten met het S-Video > Composiet kabeltje dat bij de kaart geleverd werd.
Het apparaat zend als het goed is een PAL 60 signaal uit(480i).

Edit: De volgende drivers zijn geinstalleerd:
Nieuwste Catalyst
ATi T200 Analog Stream

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 19:40 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
heb zelf ook een X1900XT, heb hierop mijn digitenne tuner aangesloten. Deze is ook aangesloten via composiet -> svideo. composiet -> composiet kan ook. Heb je het over 4 naar 1 kabeltje van de X1900? Check dan wel of je de goeie ingang hebt. Bij de 4 in 1 kabel zijn er twee ingang (VI) en de andere twee uitgang (VO) ;)

Wat ik verder zelf altijd doe is met VLC player (www.videolan.org), de ATI T200 selecteren en dan gewoon op play drukken. Dan krijg ik via VLC player het beeld van m`n digitenne tuner. Probeer dit eens zou ik zeggen!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-ErikE- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:06:
Wat ik verder zelf altijd doe is met VLC player (www.videolan.org), de ATI T200 selecteren en dan gewoon op play drukken. Dan krijg ik via VLC player het beeld van m`n digitenne tuner. Probeer dit eens zou ik zeggen!
Ik heb geloof ik bij mijn 1900XTX van ASUS een Component bracket achtig iets gekregen dat je op de "S-Video" moet aansluiten ... volgens jou zou je dus hierop een console met Component output kunnen aansluiten en zonder delays kunnen gamen op je monitor via VLC :?

Als het zo is dan ga het zo snel mogelijk testen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
-ErikE- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:06:
heb zelf ook een X1900XT, heb hierop mijn digitenne tuner aangesloten. Deze is ook aangesloten via composiet -> svideo. composiet -> composiet kan ook. Heb je het over 4 naar 1 kabeltje van de X1900? Check dan wel of je de goeie ingang hebt. Bij de 4 in 1 kabel zijn er twee ingang (VI) en de andere twee uitgang (VO) ;)

Ik zal dit is proberen, ik heb nu een S-video > composiet kabeltje eraan zitten, het is niet zo'n 4 in 1 kabeltje maar enkel van composiet naar S-video. Het zou ook kunnen dat de GameCube problemen geeft, ik heb VLC player geprobeert maar ook hier blijft de boel zwart:
http://xs128.xs.to/xs128/08234/gamecubex1900xt495.jpg

Hij zegt overigens in het properties menu wel iets als: Lines detected en dan een nummer maar hij detecteerd geen signaal....

Ik heb nog meer programma's geprobeert en een paar geven een fout melding. De meest duidelijke was deze: "could not connect to capture driver" ik heb dus het idee dat het een software gerelateerd iets is...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 11:55 ]

• -ErikE-
ik krijg sterk het idee dat het hardwarematig is, namelijk dat kabeltje. Als ik het goed begrijp heeft jou videokaart net als de mijne en die van nero355 2 DVI uitgangen en een 'svideo poort'. Als je hierop een tv aansluit, krijg je waarschijnlijk wel beeld op je tv. Echter als je video-in wilt gebruiken zul je zoals mij zo`n 4 -> 1 kabeltje moeten gebruiken of zoals nero355 een bracket. Weet niet waar je woont, maar je zou de mijne kunnen lenen om te testen (omgeving Den Haag).

Verwijderd

Topicstarter
-ErikE- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:59:
ik krijg sterk het idee dat het hardwarematig is, namelijk dat kabeltje. Als ik het goed begrijp heeft jou videokaart net als de mijne en die van nero355 2 DVI uitgangen en een 'svideo poort'. Als je hierop een tv aansluit, krijg je waarschijnlijk wel beeld op je tv. Echter als je video-in wilt gebruiken zul je zoals mij zo`n 4 -> 1 kabeltje moeten gebruiken of zoals nero355 een bracket. Weet niet waar je woont, maar je zou de mijne kunnen lenen om te testen (omgeving Den Haag).
Het zou kunnen, ik heb zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://i6.ebayimg.com/07/i/000/f1/07/7165_1.JPG
Alleen dan met 2 composiet aansluitingen aan de ene kant en 1 S-video aan de andere kant.

Hmm ik neem aan dat ik de kabel nodig heb die naast de gekleurde ligt(component TV out geloof ik) op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/asus-eax1900xtx/asus_x1900xtx_bundle_sm.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 13:20 ]

• -ErikE-
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:14:

Hmm ik neem aan dat ik de kabel nodig heb die naast de gekleurde ligt(component TV out geloof ik) op dit plaatje:
Yes, die heb je nodig (of naja, daarmee lukt het 100% zeker ;)) het zijn paartjes van 2. Twee ingangen en twee uitgangen. Staat duidelijk met pijltjes aangegeven. Misschien dat het ook op jou kabeltje staat?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Die component kabel van Ati is alleen een output itt die 4-in-1 kabel die zowel inputs als outputs hebben van s-video en composite.

Ik probeer zelf mijn receivers s-video output te koppelen aan mijn Ati's s-video input. Dit is me wel gelukt met composite, maar het beeld is super slecht, terwijl mijn beamer met dezelfde kabel wel mooi beeld geeft. Composite-in van Ati werkt in mijn systeem dus brak. Geen idee of dit een software of hardware probleem is. Ik heb het getest met default instellingen van DScaler en VideoLan.
Bij S-video-in geeft Ati helemaal niks weer (maar mijn beamer wel). In VideoLan moet misschien eerst gekozen worden voor S-Video, maar heb geen idee hoe dit moet. Videolan geeft namelijk alleen pinnummers weer.
DScaler geeft wel expliciet s-video of composite weer in het menu, maar alleen composite werkt bij mij.

Iemand een idee hoe ik goed beeld kan krijgen met composite-in?
(Of nog beter, s=video-in.)
Pagina: 1